18 Reacties

25 dagen geleden

Hier lag ze ook nog in stuit, maar ze is toch gedraaid tot nu toe. Hopen dat ze zo blijft liggen. Maar de baby kan nog tot de laatste weken zelfs met de bevalling nog gaan draaien.

25 dagen geleden

ik ben vandaag 33 weken en 3 dagen zwanger en mijn baby ligt ook nog in stuitligging... ook ik heb over 14 dagen weer een afspraak voor als ze nog niet gedraaid is haar te gaan draaien, mijn andere opties zijn stuitbevalling of keizersnede.. ik vind het ook heel spannend maar ik denk dat ik toch eerst wil dar ze haar proberen te draaien

25 dagen geleden

Heb je al moxa geprobeerd? Bij 32+4 lag baby bij mij in stuit, toen hebben we bij 33+0 een kleine week Moxa gedaan en baby is nu gelukkig goed gaan liggen. Zag al helemaal op tegen een versie of een stuitbevalling 🥴

25 dagen geleden

uhh misschien een rare vraag maar wat is moxa ?

25 dagen geleden

Weet niet of je er in geloofd maar ik ken vrouwen die met voetreflex de baby hebben kunnen draaien, schijnt 80% van gevallen te werken !

25 dagen geleden

Ik ben vandaag 33+6 en ook nog steeds in stuit! Volgende week vrijdag weer een afspraak bij de verloskundige. Ben benieuwd of ie dan als is gedraaid!

25 dagen geleden

Reactie op Daantje199

uhh misschien een rare vraag maar wat is moxa ?
Dat zijn een soort van dikke wierookstokjes die vanuit de traditionele Chinese geneeskunde gebruikt worden bij stuitlig. Door de warmte ervan naast je kleine tenen te houden, wordt de baby beweeglijker waardoor de kans op draaien significant toeneemt. Het klinkt misschien wat gek om te doen, maar ook de westerse wetenschap heeft bewezen dat dit kan helpen (ongeveer 50% kans dat je baby draait als je niks doet, met moxatherapie ongeveer 75% kans dat je baby draait) en verder zijn er geen risico’s voor jezelf of de baby.

25 dagen geleden

Reactie op Daantje199

ik ben vandaag 33 weken en 3 dagen zwanger en mijn baby ligt ook nog in stu ...
Mijn enige opties zijn draaien of keizersnee want hij zit ook boven de groeicurve

25 dagen geleden

Reactie op kaylaenrobin

Weet niet of je er in geloofd maar ik ken vrouwen die met voetreflex de b ...
Ik ga er eens over inlezen

25 dagen geleden

Hier vorig jaar stuit gehad. Helaas 2x proberen te draaien middels versie : 1x door de verloskundige (niet pijnlijk) en 1x ziekenhuis (heel pijnlijk). Maar helaas lag de kleine met zn kont al vast. Gekozen voor een keizersnede en hele prettige ervaring mee gehad. Nooit spijt van gehad!

25 dagen geleden

Reactie op Citroentje88

Dat zijn een soort van dikke wierookstokjes die vanuit de traditionele Chin ...
Vriendin van mij ook laatst gedaan met acupunctuur en daarna de moxa bij dr tenen en kindje is binnen paar dagen gedraaid en ligt er nu goed voor!

24 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap ook moxa geprobeerd, maar dat haalde niks uit 😅. Toen is hij gedraaid in het ziekenhuis. Moet zeggen dat het wel echt erg onprettig en pijnlijk is. Maar weeën zijn pijnlijker 😃

24 dagen geleden

Ik heb maandag een afspraak om moxa therapie te gaan proberen. Baat het niet dan schaadt het niet 😊 ik ben heeeel benieuwd

11 dagen geleden

Vandaag mijn afspraak in het ziekenhuis gehad om te controleren hoe de baby ligt en eventueel een versie. Hij lag goed 🥳🥳

11 dagen geleden

Reactie op Melissa Vleer-Litz

Vandaag mijn afspraak in het ziekenhuis gehad om te controleren hoe de baby ...
Wat fijn!! Dus die moxa werkt toch ahah

11 dagen geleden

My dutch is not good so writing in English. Since week 20 my baby was in transverse, it was planned that I will have a version (versie) next week (37weeks) then I decided to give moxatherapie a try. 2 days later I had an ultrasound and my baby was head down! Even though it doesnt work for everyone I really highly recommend it! Success everyone! Some reference in dutch : https://www.vrouwengeneeskunde.nl/moxatherapie-stuitligging/

10 dagen geleden

Reactie op lottesnotte

Wat fijn!! Dus die moxa werkt toch ahah
Bij mij in dit geval gelukkig wel :)