11 Reacties
2 jaar geleden
Weleda en Incia (te koop op www.hemnature.com) van incia hebben ze superfijne luiercreme, hier sindsdien geen luieruitslag meer gehad! Hier verkopen ze ook fijn wasmiddel, want daar zit ook superveel troep in (zelfs in neutral helaas)
2 jaar geleden
We hebben voor ons dochtertje derma eco baby gebruikt. Eerlijk gezegd hadden we niet zoveel nodig. Vooral babyolie voor in bad en ergens in de eerste week een beetje shampoo om het vernix uit het haar te wassen. Daarna hebben we lange tijd het haar gewoon met water gewassen. Billenzalf hebben we nauwelijks hoeven gebruiken.
2 jaar geleden
Jetkse Ultee heeft trouwens een overzicht gemaakt van milde babyproducten.
2 jaar geleden
https://www.dr-jetskeultee.nl/productadvies-babyhuidverzorging/ voor mijn zoontje (inmiddels 2,5) volg ik dit advies nog steeds. Helaas dus geen lekker geurende producten van Naif of Zwitsal, maar wel heel mild voor baby en kinderhuidjes. Voor de baby straks koop ik ook weer kruidvat 0% en Neutral producten.
2 jaar geleden
Hi, ik ben zelf huidtherapeut. Ik heb het volgende in huis:
- Eucerin atopicontrol bath- & showeroil
- La roche posay lipikar baume (bodycreme)
- Zinkoxide pasta Pannoc (billencreme)
- Dr Leenarts Shampoo
Voor meer adviezen over huidproducten voor baby’s kan je eens bij Sproetonline kijken. Zij is een huidtherapeut die reviewd allerlei producten op de ingrediënten om te kijken wat het beste is.
https://sproetonline.nl/productadvies-babyhuid/
2 jaar geleden
Persoonlijk zou ik niks gebruiken. Haartjes niet, douchegel niet. Het is allemaal niet zo goed, en de huid kan dat prima zelf reguleren.
Maar dat blijft eigen overweging natuurlijk!!
Hier zoon 12 mnd en nooit vieze vette haren of vieze stinkende huid.
2 jaar geleden
Reactie op lottesnotte
Persoonlijk zou ik niks gebruiken. Haartjes niet, douchegel niet. Het is al ...
Snap wat je bedoeld, maar als ze luier uitslag hebben bijv of ik wil m’n zoontje een baby massage geven, dan heb je wel wat nodig toch lijkt me dan wel weer
2 jaar geleden
Ik gebruik zo weinig mogelijk. Qua zeep gebruik ik een enkele keer blde babybar van happysoaps. Dat is zeep/shampoo in één. Maar dat is lang niet elke week dat ik dat gebruik. Onze dochter is nu 2, haar haren zijn nog nauwelijks met de shampoo gewassen. Eigenlijk gewoon steeds met water.
Qua verzorging bij uitslag van bijv. billen ben ik heel blij met Weleda billenbalsem en als ze een droge huid heeft gebruik ik baby olie van Weleda.
Als de billen echt open zijn zou ik zinkolie gebruiken. Hebben we hier nooit aan de orde gehad. We gebruiken wasbare billendoekjes en echt maar heel zelden rode billen gehad, was vaak alleen bij zure poep als tandjes doorkwamen. En dan was de billenbalsem voldoende.
2 jaar geleden
Reactie op Kimberley287
Snap wat je bedoeld, maar als ze luier uitslag hebben bijv of ik wil m’n zo ...
Klopt inderdaad, je hebt gelijk! Luieruitslag heb ik hier sudo (maar vooral luchtdrogen) en babymassage heb ik eigenlijk niet meer echt gedaan haha!
Doelde vooral op badderen, douchen en bodylotion etc.