71 Reacties
5 maanden geleden
Gisteren met 38+1 weken een geplande keizersnede gehad. Om 16.32 uur is onze zoon geboren met een lengte van 51cm. Hij woog 3460 gram. Helaas ben ik wederom onder algehele narcose gegaan. Ze hebben drie keer getest na de ruggenprik en drie keer voelde ik alles. In overleg zijn ze toch begonnen met de sectio maar ivm te veel pijn toch onder algehele narcose gegaan. Mijn zoon krijgt borstvoeding maar loopt helaas al de hele dag te spugen. Hier maken ze zich weinig zorgen omdat hij flink misselijk kan zijn van mijn narcose.
5 maanden geleden
Reactie op Anoniempje2
Gisteren met 38+1 weken een geplande keizersnede gehad. Om 16.32 uur is onz ...
Gefeliciteerd met jullie zoon....hopelijk gaat nu alles goed...ons dochtertje is van Donderdag op vrijdag geboren met spoedkeizersnee om 01.25 uur met gewicht van 2545 gram en 46 cm we mogen als goed is morgen naar huis
5 maanden geleden
Wij zijn 25 mei om 04:47trotste ouders geworden van ons lieve knappe dochtertje Charlie Stadhouders. Het ging heel snel want ik voelde de weeen niet aan als weeen. Ik belde de verloskundige wegens bloedverlies en toen bleek in al op 9 cm te zitten. We zijn nog naar het kraam hotel gegaan. We kwamen hier om 10 voor 3 snachts aan en om 4:47 is ze geboren! 🩷
5 maanden geleden
Luna Mae
23-05-24
3010gr 47cm so 33cm
37 weken
Onze knappe meid met het syndroom van Down🌙🩷
Anderhalve dag weeen, ‘s nachts om 0230 naar ziekenhuis, 7cm ontsluiting.. 0753 geboren na 40 min persen! Lichtelijk ingescheurd, niks rampzalig..
Al met al noemen ze het een “topbevalling”
Maar ik doe het nooit en te nimmer nog een keer..😅
4 maanden geleden
25.05.24 om 1u43 bevalling dmv spoedkeizersnede onder volledige narcose. 9 maanden voorbereid op een natuurlijke hypnobirth bevalling maar helaas had ik HELLP syndroom en zijn we door het oog van de naald gekropen door die nacht toch nog eens langs te gaan op het verloskwartier.
Van Sint-Niklaas met de ambulance en MUG overgebracht naar UZ Gent. Gelukkig had ik een kwartier nadat ons zoontje geboren was, hem zelf al in mijn armen. Enerzijds moet ik de bevalling die mij ontnomen werd nog plaatsen en rouwen. Anderzijds zit ik toch op een roze wolk met ons ventje en ben ik gewoon dankbaar dat we beiden gezond en wel zijn!
4 maanden geleden
Gebroken vliezen met 37+2
Bevalling met 37+3.
Onze mooie meid en klein zusje van Quinn : Maeve Noor Aimeé.
Constante weeën vanaf 4h in de ochtend 4cm ontsluiting om 6h in de ochtend, naar het ziekenhuis ivm verhoging van temperatuur van mij en hoge hartslag van de kleine meid.
Volledig ontsluiting om 8h in de ochtend en geboren om 08.12.
Perfecte bevalling zoals ik zou willen nee, maar de meid is goed en op tijd in het ziekenhuis bevallen in een mum van tijd.
Als wij verder moesten rijden of later waren gegaan was ze waarschijnlijk gekomen in de auto.
Uitgerekende datum was 21 juni en geboren op 3 juni😊
Een erg tevreden meisje die goed om kan gaan met haar grote broer die nogal luid is.
4 maanden geleden
Inleiding vrijdag 31 mei ivm zwangerschapsvergiftiging. Zaterdagochtend het ballonnetje verloren. Constante weeën gehad, hele dag op 4cm ontsluiting gezeten. Ivm vorige bevalling (keizersnede) rustig aan de weeënopwekkers verhoogd. ‘s avond s om 21:30 eindelijk 10cm en mocht ik persen, 4,5 uur later om 02:00 is onze zoon Pelle ter wereld gekomen met hulp van een knip.
4 maanden geleden
Ik had al 2/3 dagen last van krampen, mij werd alleen verteld dat dit indalingsweeen waren dus ik zocht er niet veel achter. Uiteindelijk braken thuis mijn vliezen om 04:30 uur met 36+1 en moest gelijk naar het ziekenhuis komen omdat ze wel wat te vroeg was. Daar aan de CTG om te kijken hoe ze het deed in mijn buik. Uiteindelijk wilde ze even checken of ik al ontsluiting had en toen zag ik haar gezicht en ze zei hoe voel je je? Ik zeg uhm gewoon goed ondanks wat krampen.. ze zei je heb al 7 cm ontsluiting we gaan naar een verloskamer😅 we waren dus helemaal verbaasd. Toen ging het heel snel en werd ons meisje om 09:20 uur geboren 🩷 we moesten nog 24 uur blijven voor controles bij haar en mochten daarna naar huis! Een hele fijne ervaring gehad dus maar het was wel even schakelen dat ze er ineens was!
4 maanden geleden
Bedankt voor jullie verhalen en wat een knappe kindjes allemaal 🥰 ik ben vandaag precies 39 weken, kan niet wachten op onze kleine! En we hebben het ook nog als verrassing voor onszelf gepland.. dus eens afwachten of het een hij of zij is 💙🩷
4 maanden geleden
29 mei naar het ziekenhuis voor inleiden ivm hoge bloedruk druk en onze kleine lag 2 weken voor maar niet heel groot zeiden ze.. als ik uit zou lopen tot40 zou hij ong 3800 gr zijn 8.00 hebben ze m'n vliezen gebroken. Uurtje gewacht ween kwamen wel maar niet sterk genoeg om 9.00 opbouwend aan de opwekkers 19 uur had ik nog 3 cm ontsluiting half 12 haf ik 4 a 5 cm en voelde ik al enorme druk even gaan douchen en na het douchen rond 12 uur bleek ik zkn 8 a 9 cm te hebben om half 1 tien cm en in een perswee is om 12.31 onze zoon jack geboren met een gewicht van maar liefst 3960 gram en 53.5 cm met mij ging het daarna erg slecht placenta liet niet los verloor in verlos al 2 liter bloed met spoed na ok onder zeil daar ook nog 2.5 liter verloren placenta verwijderd en scheur in baarmoeder mond gehecht waar al het bloed dus weg kwam heb niet heel geel mee gekregen maar bleek erg heftig daarna mogv4 bloed transfusies en plasma gehad na omstandigheden gaay het redelijk goeie kraam week gehad nu genieten van onze knappe man
4 maanden geleden
6 juni met 40+5 zijn om 12.50 uur mijn vliezen thuis gebroken. Ik had al een poos last van weeën die voor wat ontsluiting zorgden maar jiet doorzette en dit brak me op. Om 13.30 begonnen de weeën. Ondertussen een spelletje gespeeld met mijn man en aan het stuiteren op de bal. Het werd al snel pijnlijker en ben ik onder de douche gaan staan. Door een muziek lijst die ik van te voren had gemaakt waren de weeën goed weg te ademen.
Toch maar nog een keer bellen naar de verloskundige, ze mochten wel wat eerder komen. Half 4 waren ze er. 5 cm en de boel ging toen snel. Bij 6 cm kreeg ik al persweeën wat moeilijker werd om op te vangen. Om half 6 onder de douche weg en op de baarkruk de persweeën opvangen. Uiteindelijk was de rugpijn zittend niet te doen en ben ik op m'n zij op bed gaan liggen. Binnen 15 minuten was onze lieve Rune er. De kracht die ik had vond ik zo bijzonder en hem geboren voelen worden net zo. Ik ben een klein beetje uitgescheurd omdat hij z'n handje tegen z'n wang had toen hij geboren werd.
We maken het allebei ontzettend goed. Blij met een bevalling van 5 uurtjes
4 maanden geleden
11 Juni is mijn zoon geboren 40+6 dus 6 dagen overtijd. 9:30 Is mijn vliezen gebroken en 3:45 is hij geboren 4570 kg en 53 cm.. Ik had echt pijnlijke weeen maar ruggenprik heeft me goed geholpen alleen ik vond persen heel pijnlijk en moeilijk. En ik heb ook geen bijwerkingen van ruggenprik.
4 maanden geleden
Hoi,
Hier bij precies 38 weken in geleid met een ballon. (Zelfde als bij de 1e). We waren op controle bij de gyn en mijn bloeddruk was aan de hoge kant. En omdat ik al over de 37 weken was, was het beter dat de baby kwam. Konden gelijk dezelfde avond naar het zkh om de inleiding te starten.
Ik zag er tegenop maar had maar hele lichte krampen van de ballon. We sliepen in het ziekenhuis. Beetje bloedverlies erbij en sochtends viel de ballon er zelf uit.
Ik had 3 cm. Rond 08:00 uur vliezen gebroken. Eerst halfuurtje afgewacht en toen gestart met de wee opwekkers. Ben tot stand 3 gekomen. Toen kwamen de weeën al mooi regelmatig.
Ben in de douche gegaan. Dit vond ik erg fijn. Ondertussen heeft mijn man het bevalbad klaargezet.
Rond 12:00 uur ben ik in bad gegaan. (Tijden weet ik niet precies). Na 10 minuten in bad had ik het idee al wat druk te voelen. Toen ze checkten had ik 9 cm. 3 weeen later was de druk niet te houden en had ik persdrang.
Heb een knipje gehad maar ben bevallen in bad. :)
Had hele fijne begeleiding bij de bevalling. Ze hielden heel erg rekening met mijn bevalplan en de angst voor een totaalruptuur. (Had ik bij de 1e). Is nu allemaal goed gegaan. Zo'n verschil met de 1e bevalling!
4 maanden geleden
Deze mooie dame is gister om 03.57 geboren na een hele snelle thuisbevalling! Het gesprek voor een inleiding stond al gepland maar dit was gelukkig niet meer nodig! Om 01.20 scheurde m’n vliezen een klein beetje, een half uur daarna begonnen de weeën. Ik belandde vrijwel direct in een weeenstorm. Om 3 uur hebben we de verloskundige gebeld en 20 minuten daarna weer omdat ik pers weeën had. Met man en macht m’n benen bij elkaar gehouden en gewacht tot de verloskundige er was… uiteindelijk duurde de bevalling maar 2 uur en driekwartier!
4 maanden geleden
Afgelopen vrijdag begonnen om 23.30 de weeën nadat ik had overgegeven. Meteen al vrij heftig. Zaterdagochtend 1 à 2 cm ontsluiting, einde van de middag kwam de verloskundige hier wat oo terug. De baarmoedermond was nog te gesloten.. En ondertussen toch al 18 uur weeën. Om 20.00 naar het ziekenhuis gegaan waar ik een nacht zou slapen op Pethidine (morfine). Hele nacht hele heftige weeën en wederom een slapeloze nacht, de medicatie deed helaas niks. Zondagochtend nog amper 2 cm ontsluiting.. Hele dag weeën om de 1 à 2 min. Smiddags een ruggenprik gekregen en weeënopwekkers op maximale stand. 22.30 amper 4 cm ontsluiting en besloten tot een keizersnede ivm niet vorderende ontsluiting en om het risico voor onze dochter te beperken. 22.45 naar OK en om 23.16 was ons mooie meisje Feline er. 50 cm en 3735 gram. Een heel heftig weekend met een prachtig resultaat.
4 maanden geleden
Mijn verhaal:
11-06 om 6u braken m'n vliezen.. gebeurde verder vrij weinig.. geduldig wachtend op de weeën zijn we savonds naar bed gegaan, om 23:47 werdt ik wakker van de 1e wee.. wat al heel snel weeën elke 2 a 3 min werdt... vk gebeld die kwam om 01.30 even kijken... 1 cm ontsluiting .... het prille begin van een hele lange weg.... omdat mijn vliezen al zo vroeg gebroken waren werdt ik dus op 12-6 medisch en moest ik me melden bij de gynaecoloog, die kwamen me checken... 2 cm ontsluiting...
Na een tijdje merkte we dat m'n weeën niet echt in de juiste frequentie toe namen... infuus erin en aan de weeopwekkers.... startend met de laatste dosering 0.6 ml per uur .... daarna voelen... krappe 3cm maar bmm eindelijk verstreken.... dosering werdt verdubbeld..... weeën namen toe qua intensiteit maar niet echt in frequentie... nog een keer ophogen die weeopwekkers... ondertussen zitten we op 2.4 ml per uur ... krappe 4 cm ... ik ga even douchen want m'n weeën namen af ... dosering weer verhoogd... na het douchen eerst die weeën weer op gang krijgen... daar zijn ze weer heftiger en heftiger qua intensiteit maar de frequentie bleef wat laag .... een krappe 5 cm... we zijn op de helft... van verhalen gehoord dat de laatste 5 cm vaak sneller gaan.. ik houdt de moed erin.... we zijn er bijna.... ondertussen al zo'n 33 uur wakker en intense weeën... ben best moe ... weeopwekkers gaan op de hoogste stand.... elke 1.5 min weeën intensiteit is heftiger en heftiger.... puf ze weg ...... voelen ... 5 cm .. nogsteeds... hmm oké... nog even volhouden loraine dit komt goed.... 5 u na de vorige 5 cm check ... weeën zijn echt heftig... komen ze weer voelen... ik heb vervelend nieuws mevrouw.... u heeft nogsteeds 5... krappe 6 cm ... het ziet er naar uit dat we niet verder komen zonder duidelijke oorzaak... gynaecoloog word ingeschakeld... die adviseerd een ruggenprik... en als het dan niet vorderd wordt het een keizersnede....zwaar teleurgesteld in mezelf .. knap ik uit m'n bubbel die zorgde dat ik m'n weeën opgevangen kreeg... stem ik toe met de ruggenprik ik was kapot .... al ruim 38 u bezig met weeën opvangen en nogsteeds maar 5/6 cm... weeën krijg ik niet meer opgevangen... ik wil dat dit stopt .... ruggenprik gaat erin en ik beland in een soort van hypnose...kleine 10 min na dat ik terug kom van de ruggenprik zeg ik tegen m'n vriend... ik voel dat ik moet persen.... en ik kan het niet stoppen... de verloskundige zitten net in de overdracht van de late naar de nacht.... wij hebben al 4 shiften vk gezien ondertussen...
Ze komen voelen... en ja hoor 10cm .... in dus 40 min tijd ben ik van 5 naar 10 cm gegaan... echt bizar ... ik mag gaan persen.... er komt een kracht vrij ... persen gaat goed... maar ik krijg haar niet voorbij mijn schaambot.... op de baarkruk ... op handen en knieën... weer een andere positie... kleine 2uur later nogsteeds geen vordering... we gaan de gynaecoloog halen ... hij komt kijken... en ja hoor .. mevrouw is tijdens de bevalling gedraaid naar een sterrenkijker..... hij zet een vacuüm op haar hoofd om een beetje te helpen ... 10 min later is ze geboren op 13-06-2024 om 01.04 .... nu de placenta nog ... vk trekt aan de navelstreng..... maar die trekt ze los van de placenta.... oeps.... gynaecoloog moet toch weer maar komen ... ok wordt voor de zekerheid voorbereid... maar de gynaecoloog gaat er met zijn hand in en scoopt de placenta zo los ...
Ik ben uitgescheurd... hechten dus... en verlies ook behoorlijk wat bloed.... pas om 04.00 zijn ze klaar met mij en willen ze me nog douchen.... ik vraag of iedereen alsjeblieft wilt vertrekken ... ik wil niks meer voelen aan m'n lijf ik wil slapen ... 😔