10 Reacties
6 dagen geleden
Ik volg! Ben sinds 2 weken volledig over naar flesvoeding, maar de assiosatie blijft bestaan. Hij wil in de nacht aan m'n borst sabbelen, dus niet voor de melk. Ik probeer het niet toe te laten maar dan blijft hij zo 1a2 uur wakker in de nacht! Speentje, knuffeltje, knuffelen met mij of m'n man, niks helpt..
6 dagen geleden
Ik volg ook mee! Mijn zoontje pakt altijd de speen, maar snachts weigert hij het en gebruikt hij de borst om weer inslaap te vallen. In het begin is het vol te houden, maar daarna wordt het zwaarder en lig ik ook niet fijn met hem naast mij 😓
6 dagen geleden
Hier hetzelfde, ik werk niet dus ik laat het voorlopig zo en hoop dat ze er vanzelf toch langer tussen gaat laten.
6 dagen geleden
Ik heb dit ook, maar omarm dit compleet. Ik zie het niet als iets ‘slechts’ maar juist fijn dat ik hem (6,5 maand) zo snel in slaap kan brengen als hij even wat troost nodig heeft. Het gaat vanzelf (ooit) weer over. Heb hier ook veel over gelezen in onder andere het boek ‘zachte nachten’, echt een aanrader. Bekijken deze zaken vanuit een holistische, maar vooral wetenschappelijke wijze. Blijkbaar heeft mijn zoontje het nodig.
Mijn tip: niet op de klok kijken.
6 dagen geleden
Heel herkenbaar hier. Het breekt op maar tegelijkertijd ben ik blij dat ik ook veel nabijheid kan bieden. Nadeel vind ik wel dat mijn dochter snachts geen flesje accepteert. Overdag wel maar zodra zij de nacht is ingegaan ho maar. Dit maakt het voor mij niet mogelijk om in de avonden weg te gaan, dat vind ik wel jammer
6 dagen geleden
Ik heb dit met mijn zoontje gehad, wilde met 5 mnd elke 45 min weer aan de borst en wij raakten als ouders overbelast. We hebben het met slaaptraining onder begeleiding van een coach thuis opgelost. Hij moest leren de vaardigheid van zelf in slaap vallen, zonder onze hulp. Hij is nu 2 en sinds we met 6 maanden slaaptraining hebben gedaan, kan hij juist heel goed zelf slaapcyclussen knopen aan elkaar en als hij tussendoor wakker wordt redt hij het zelf weer om in slaap te komen. We hoeven nooit naar hem toe (tenzij uiteraard ziek of bang oid). Hij slaapt van 1900 tot 0700. Dus overwegen waard. Er zijn meerdere vormen, wij leerden het met een timer. Nu hebben we een 2e kindje daarmee nog niet slaaptraining gedaan omdat die het veel minder nodig heeft. Die wordt 1 keer wakker per nacht en dan vind ik het nog wel gezellig de voeding te geven.
4 dagen geleden
Ik heb een soortgelijk verhaal als Thalya. Onze eerste dochter was een slechte slaper. Toen bij 1,5 jaar cold turkey gestopt met bv en gestart met slaaptraining (gecontroleerde huilmethode van snuggles and dreams). Ging supergoed tot mijn grote verbazing. Nu met de 2e: weer een slechte slaper! Dus met 4 maanden geoefend met wakker op bed leggen overdag en sinds ruim een week echt gestart met slaaptraining. Eerste 2 nachten waren pittig, maar sindsdien 😌 komt ze 2x per nacht. En ze slaapt nu zelf in. Scheelt me een hoop tijd met naar bed brengen 🙌🏼. Succes mama’s.