291 Reacties

2 maanden geleden

Hey allemaal, ik heb een flinke buikgriep te pakken.... net als dat ons meisje heeft gehad! En me man. Maar nu komt t ik heb de energie niet om te kolven ik ben dood en dood moe, ik spuug veel en kan amper water binnen houden. Ik kolf normaal om de 2 uur dit red ik nu niet!. Haar aanleggen zomaar kan niet vanwege de reflux die ze heeft... wat ik nu doe is voeding 120 cc kunst omneo met verdikkingsmiddel en als ze die op heeft leg ik haar nog voor de rest aan! Maar ik weet dan niet of ze voldoende binnen krijgt want ze spuugd dan wel weer meer. Maar kolven lukt nu gewoon niet... Wat zouden jullie doen Ik ben nu al 3 Kilo afgevallen en ik voel me slap. Liefs

2 maanden geleden

Reactie op Lintimmermans95

Hey allemaal, ik heb een flinke buikgriep te pakken.... net als dat ons mei ...
Ow dat is niet best. Flinke buikgriep wel 🫣. Al geprobeerd om je water te mengen met limoen, verse gember en/of verse munt? Niet iedereen heeft dit standaard in huis natuurlijk. Maar zijn wel perfecte middelen voor bijvoorbeeld misselijkheid. Niet dat je er ineens van geneest. Maar kan je maag wellicht wat rust geven. Als is t maar een druppeltje wat blijft hangen 🫣. Verder zou ik kolven daar waar het je wel lukt en dan dus bijvoeden met kunstvoeding daar waar nodig. Ik ben niet thuis in reflux, dus heb daar weinig advies voor. Rusten is ook een heel belangrijk onderdeel van je genezingsproces. Dit is natuurlijk enkel en alleen mogelijk als je hierbij extra handen hebt. Dus hopelijk heb je wat hulp zodat je je rust kan pakken. Je productie zal mogelijk wat dalen, maar deze kan je zeker wel weer omhoog krijgen als je weer fulltime borstvoeding wilt gaan geven. Ow en zorg dat je ook op een of andere manier voldoende zout binnenkrijgt. Ook dit is belangrijk om je snel weer beter te gaan voelen. Je kunt dit mengen in water. Je hebt ook zoiets als O.R.S. Heel veel beterschap!

2 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Ow dat is niet best. Flinke buikgriep wel 🫣. Al geprobeerd om je water te ...
Dankjewel! Voel me egt een potje allende zit gewoon te huilen, reflux is dar ze geen dunne voeding verdragen kan en dus altijd de voeding ingedikt moet hebben. Doordat ik haar nu alsnog aan me borst leg vanwege t feit dat afkolven niet lukt zijn haat klachten van de reflux weer heviger.... Voel me zo'n slechte mama is kiezen uit 2 kwaaden.

2 maanden geleden

Dankjewel! Voel me egt een potje allende zit gewoon te huilen, reflux is da ...
Type gaat ook erg top zo te lezen sorry ... 🫠

2 maanden geleden

Type gaat ook erg top zo te lezen sorry ... 🫠
Is prima te lezen hoor. Maar je zal nu jezelf nu even voorop moet zetten anders gaat het helemaal niet lukken. Is soms erg lastig als mama zijnde 🫣😭, maar nu moet je wel. Ik hoop dat je de extra handen hebt en dus genoeg ondersteuning kan krijgen. Als je eenmaal weer wat energie hebt, komt het allemaal vanzelf weer goed.

2 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Is prima te lezen hoor. Maar je zal nu jezelf nu even voorop moet zetten an ...
Ja ik hoop t ook me man werkt gewoon hele dagen ... en verder moet t vooral zelf gedaan worden. Dus dat is een beetje jammer.

2 maanden geleden

Ja ik hoop t ook me man werkt gewoon hele dagen ... en verder moet t vooral ...
Het komt wel goed. One way or the other. Probeer onderstaande tips toe te passen daar waar mogelijk. Het helpt wel om iets te versterken.

2 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Het komt wel goed. One way or the other. Probeer onderstaande tips toe te p ...
Dankjewel 😘

2 maanden geleden

Dankjewel! Voel me egt een potje allende zit gewoon te huilen, reflux is da ...
Je zou kunnen proberen om wel live aan de borst te voeden en daarna een klein beetje kunstvoeding indikken tot een dikke pap en dat met de lepel geven. Dit ligt dan als een soort dekseltje in de maag en hopelijk dat de reflux dan minder is. Andere optie is om vaker live te voeden, maar dan bijvoorbeeld maar 1 borst. Bij onze kleine met reflux zijn we er bijvoorbeeld achter dat 120 a 130 ml (gekolfde) melk in de fles echt genoeg is. Meer komt er uit. Aan de borst wordt waarschijnlijk meer gedronken en dan is het spugen ook erger. Zorg verder goed voor jezelf. Vaker kleine slokjes vocht. Ranja, ors, bouillon, (gember) thee, anything dat je binnen kunt houden. Probeer ook of paracetamol helpt om je wat beter te voelen. Hopelijk ben je snel weer beter! Sterkte en beterschap

2 maanden geleden

Ik wil graag even wat delen en vragen als andere moeders zich hierin herkennen. Ik heb een meisje van 17 weekjes oud en krijgt volledig borstvoeding. Mijn zoontje heb ik tot 2,5 jaar borstvoeding gegeven. Ik merk echt het verschil tussen een jongen en een meisje. Onze zoon vond ook veel troost en geborgenheid aan de borst, bij mijn dochter is dit absoluut niet het geval die ziet het echt als eten en een dorstlesser. Drinkt echt alleen wanneer ze honger heeft en de voeding is met 5 minuten klaar, alleen ‘s avonds voor het naar bed gaan drinkt ze langer. Soms mis ik dat gevoel echt wel dat ik even echt 1 op 1 in alle rust met haar kan kroelen. Hebben meer moeders dat ze een erg verschil merken in een zoon of dochter of is dit meer karakter 😅

2 maanden geleden

Reactie op marie_90

Ik wil graag even wat delen en vragen als andere moeders zich hierin herken ...
Dit is mijn eerste meisje, maar ja bij haar is het ook echt enkel voor eten. Troosten gaat alleen als ik met haar dans in de boerhouding

2 maanden geleden

Reactie op marie_90

Ik wil graag even wat delen en vragen als andere moeders zich hierin herken ...
Hier 2 jongens en beide dronken echt voor de dorst, niet als troost

2 maanden geleden

Iemand de tip? Waar ik 2 weken terug nog uit 3x kolven op mijn werk 4 voedingen kon halen, kom ik nu amper aan 3.. heb een week niet gekolfd door vakantie, zou dat ermee te maken kunnen hebben?

2 maanden geleden

Reactie op Maartje2402

Iemand de tip? Waar ik 2 weken terug nog uit 3x kolven op mijn werk 4 voedi ...
Dat kan idd wel een klein dipje. Wellicht een paar keer in de nacht of avond kolven

2 maanden geleden

Reactie op Maartje2402

Iemand de tip? Waar ik 2 weken terug nog uit 3x kolven op mijn werk 4 voedi ...
Waarschijnlijk had je door het kolven een lichte overproductie die nu dus weer weg is

2 maanden geleden

Dat kan idd wel een klein dipje. Wellicht een paar keer in de nacht of avon ...
Thanks! Ga ik doen! Zie nu ook dat ik ongesteld ben geworden dus heeft er toch ongetwijfeld mee te maken

2 maanden geleden

Reactie op Maartje2402

Thanks! Ga ik doen! Zie nu ook dat ik ongesteld ben geworden dus heeft er t ...
Ik heb dan ook altijd een dip..

2 maanden geleden

Vorige week nog 2 lege theezakjes en nu weer kanonnen. Hoe komt dat toch. Ze is wat verkouden en wilt overdag niet echt aan de borst, wel de fles. Dus ik kolfde overdag wat. Maar nu ineens lijk ik wel weer overproductie te hebben. Ze drinkt ze niet leeg, dus weer blokvoeden. Pfff m'n borst doet pijn zo strak staat die

2 maanden geleden

Hi, mijn meisje is inmiddels 4 maanden oud en mijn productie lijkt deze week volledig op te drogen. Vanmorgen zelfs een droge kolf! Janken geblazen natuurlijk, maar nog belangrijkere, hoe los ik dit op?!

2 maanden geleden

Reactie op HelenSeelen

Hi, mijn meisje is inmiddels 4 maanden oud en mijn productie lijkt deze wee ...
Ik had precies hetzelfde, maar dat is alweer bijgedraait. Ik dacht dat ze niet genoeg kreeg, dus gaf haar en fles, ze dronk 125 ml en ik kolfje maar 30ml. Toen moest ik ook huilen 🥲 ik heb een aantal voedingen vervangen door de fles en dan 20 minuten langs gekolfd voor elke vervanging en nu is het weer goed. Weet niet of het regeldagen waren of niet, maar wilde zeker zijn dat ze genoeg krijgt