291 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op HelenSeelen

Ik doe 3x 22 min, totaal 200 ml-220ml
200-220 in totaal na 3x kolven of per kolfsessie?

2 maanden geleden

Meer vrouwen met een pijnlijke nek en bovenrug omdat je steeds met de borstvoeding wil meekijken? Ik zit echt steeds in een kromme houding.. probeer rechter op te zitten maar dat volhouden lukt meestal niet 😑

2 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

200-220 in totaal na 3x kolven of per kolfsessie?
Totaal.... helaas

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Rechts meer productie? Elke nacht word ik wakker van een gespannen volle r ...
Ben je toevallig rechtshandig? Dat schijnt samen te hangen met welke borst dominant is qua productie. Verder totaal normaal dat het ongelijk is hoor

2 maanden geleden

Reactie op Pluis01

Ben je toevallig rechtshandig? Dat schijnt samen te hangen met welke borst ...
Ja, ik ben rechtshandig! Fijn om te weten dat het normaal is dat het ongelijk is!

2 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Voor de mensen die weer zijn begonnen met werken; Hoevaak en hoelang kolve ...
4x 15 min en rond de 220-250 in totaal.

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Rechts meer productie? Elke nacht word ik wakker van een gespannen volle r ...
Ja! Ik heb toevallig links meer. Ik ben rechtshandig maar kolf maximaal 40 rechts. Voor mij helpt het vaker aanleggen etc niet. Denk dat dit de max is.

2 maanden geleden

Reactie op Irisgjansen

Meer vrouwen met een pijnlijke nek en bovenrug omdat je steeds met de borst ...
Ja de fysio draait overuren en de chiropractor wordt rijk van mij 🤣 zit er vaak ook wel heel gespannen bij, dat merk ik dan pas als ze een paar minuten aan het drinken is. Ga nu wat meer oefeningen en yoga proberen om m'n rug in andere posities te brengen dan voorovergebogen

2 maanden geleden

Reactie op Hadassa90

Ja de fysio draait overuren en de chiropractor wordt rijk van mij 🤣 zit e ...
Bij mijn eerste ook naar de fysio geweest. Nu heel braaf steeds op houding gelet, met een goed voedingskussen.. nu geen last meer.. maar zeker herkenbaar dus

2 maanden geleden

Reactie op Hadassa90

Ja de fysio draait overuren en de chiropractor wordt rijk van mij 🤣 zit e ...
Ah ja yoga is misschien wel een goed idee! Hoop dat ik er nog een beetje op tijd bij ben dat ik nog niet naar de fysio hoef🙈

2 maanden geleden

Reactie op Zwanger1989

Bij mijn eerste ook naar de fysio geweest. Nu heel braaf steeds op houding ...
Wat voor voedinskussen gebruik je nu dan? Of waar let je op dat ie goed is?

2 maanden geleden

Ik heb zoon grote maan, die helemaal om mijn buik/heupen valt. Zo hoef ik haar niet te ondersteunen, maar ligt ze tegen mij aan op mn onderarm.. daar stuur ik haar hoofdje mee. Ik let erop dat ik ontspannen zit en mn schouderklachten laat hangen. ik voed altijd in de bank met mijn benen op gelijke hoogte. Voorheen voede ik overal en nergens en zat ik vaak oncomfortabel. Dit doe ik mezelf niet meer aan haha (tenzij met een dagje weg ofzo)

2 maanden geleden

Hoi Ik geef nu al 4 maanden borstvoeding. En het gaat heel goed. De laatste week valt me alleen op dat ik ongeveer 200 ml verschil heb tussen mijn borsten met kolven. Vandaag had ik Links 260 en rechts maar 50 ml. Is altijd wel een verschil geweest maar niet zoveel. Heeft iemand anders dit ook? Het is geen probleem maar alleen gek.

2 maanden geleden

Reactie op Frummel22

Hoi Ik geef nu al 4 maanden borstvoeding. En het gaat heel goed. De laatste ...
Ik had bij mijn zoontje (tot 1,5j gekolft) standaard ook rechts 3x zoveel als links. En mogelijk bij jou is het verschil groter als je kleintje links als laatste had gedronken.

2 maanden geleden

Drinken jullie kindjes ook opeens zo weinig? Hij drinkt maar een paar minuutjes aan één borst en kan echt geen tweede aanbieden. Dan gaat ie huilen. Heeft dit met sprong 4 te maken? Of met nieuwe deodorant? Die vind ik zelf niet zo lekker ruiken namelijk. Misschien hij ook niet?

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Drinken jullie kindjes ook opeens zo weinig? Hij drinkt maar een paar minu ...
Ja, ik kan alleen maar lopend voeden.. had ik bij mijn eerste ook, precies met 4,5 maanden ( was op vakantie, vandaar dat ik nog weet hoe oud hij was) mijn schoonzus had precies hetzelfde met haar dochter (2 weken ouder) super irritant, want met de fles heeft ze het niet.

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Ja hier ook! 4 maanden is hij nu. Maar wel gewoon plasluiers en verder is hij vrolijk, dus ik maak me niet al te veel zorgen.

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Ja ook veel minder overdag, waardoor ze ‘s avonds rond 20 en 21 u weer wakker wordt want honger! Ik vroeg me af of jullie nog een droomvoeding geven? Onze dochter is 16 weken maar ben ermee gestopt want nu in die regressie wordt ze weer rond 21 wakker en dan vind ik t zielig om haar na 1,5 u weer wakker te moeten maken. Maar daardoor is t wel een verrassing hoe laat ze in de nacht komt dus ook niet fijn. Wanneer moet je dit afbouwen zodat ze hopelijk sneller gaan doorslapen?

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Ja mega herkenbaar. Super kort en na paar min klaar. Loslaten. Met handjes in z’n mond. Tweede borst gaat hier dan ook nog wel even kort.

2 maanden geleden

Reactie op Naomi2

Die van mij drinkt gewoon door en laat nooit uit zichzelf los. Resultaat is veel spugen.. zucht..