1052 Reacties

3 maanden geleden

Ohja duidelijk, dan zijn het gewoon meerdere dagen en is het binnenkort weer wat rustiger voor ons 🤞

3 maanden geleden

Reactie op 12april2023

Misschien duren de regeldagen gewoon een aantal dagen inplaats van 1 dag da ...
Wij hebben zowaar een goede nacht gehad. We hadden hem een inbaker slaapzakje aangedaan. Misschien toeval of hij kon daardoor in een diepere slaap komen

3 maanden geleden

Reactie op Sophiamaria

Wij hebben zowaar een goede nacht gehad. We hadden hem een inbaker slaapzak ...
De inbakerzak werkt bij ons ook fantastisch 🥰 het scheelt zoveel snachts

3 maanden geleden

Meer kindjes waarbij tongriempje gekliefd moet worden? Hier is het al gedaan in de kraamweek door verloskundige maar gisteren lactatiekundige op bezoek gehad en blijkbaar was het nog niet voldoende 😣 baal dr van, had echt gehoopt dat dit niet zou moeten.

3 maanden geleden

Reactie op Sophiamaria

Wij hebben zowaar een goede nacht gehad. We hadden hem een inbaker slaapzak ...
Wij zijn ook fan van deze inbakerzak! Onze man wilt graag met zijn armen omhoog slapen, dus deze is ideaal 👌🏼

3 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Meer kindjes waarbij tongriempje gekliefd moet worden? Hier is het al geda ...
Wij hebben vanmorgen het tongriempje en lipbandje beiden laten laseren. Ondanks dat de kleine meid goed dronk en aankwam had ik best wel wat pijn met voeden. Nu merk ik al dat ze een grotere hap kan nemen en dat ze niet meer hoeft te “klemmen” voor grip. Wat balen dat het nog niet voldoende was.. is laseren ipv klieven bij jullie niet een optie?

3 maanden geleden

Reactie op Sophiamaria

Wij hebben zowaar een goede nacht gehad. We hadden hem een inbaker slaapzak ...
Van welk merk is deze zak?

3 maanden geleden

Reactie op VL1992

Van welk merk is deze zak?
Love to dream SWADDLE UP https://lovetodream.nl/product/swaddle-up%C2%99-inbakerslaapzak-fase-1-1-0-tog-dreamer/

3 maanden geleden

Reactie op kristellvl

Wij hebben vanmorgen het tongriempje en lipbandje beiden laten laseren. Ond ...
Ja ik geloof dat het bij die tandarts inderdaad gelaserd gaat worden. Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen? Mijn dochter komt ook aan maar de lactatiekundige gaf aan dat als mijn productie zich straks stabiliseert de kans klein is dat ze dan nog voldoende binnen krijgt. Hoe was de ingreep voor jouw dochter en was het naar om te zien? Ik vind het nogal een dingetje maar misschien maak ik het groter dan dat het is 🥺

3 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Ja ik geloof dat het bij die tandarts inderdaad gelaserd gaat worden. Mag i ...
Ik ben bij tandartspraktijk dieleman geweest. Het was wel moeilijk om te zien ja 🥺 maar gelukkig is het echt heel snel gepiept. Ze werd plaatselijk verdoofd dus ze heeft niet echt pijn gehad. Op advies van de praktijk ook een uurtje van te voren paracetamol zetpil 60 mg gegeven. Verder lijkt ze er echt geen last van te hebben en ze is na de ingreep ook vrijwel meteen weer in slaap gevallen. Ik vond het ook heel spannend maar het is echt niet nodig en het kan uiteindelijk alleen maar helpen en toekomstige problemen voorkomen, dat moet je goed onthouden! 💕

3 maanden geleden

Reactie op kristellvl

Ik ben bij tandartspraktijk dieleman geweest. Het was wel moeilijk om te zi ...
Dankje voor je info! Ik denk inderdaad dat we hier er ook aan moeten geloven en inderdaad vooral ook om die problemen in de toekomst te voorkomen ja. Hopelijk gauw gepiept 🩷

3 maanden geleden

Hi! Mijn zoontje is bijna 3 weken en ik weet dat het moeilijk is om nu al een ritme te hebben, alleen struggle ik een beetje met het volgende: 1) Hij lijkt steeds sneller te willen drinken (na 2-2,5u) dan in de kraamweek (om de 3u), ook ‘s nachts om de 2u vaak 2) Hij doet kortere dutjes waardoor hij dus al wakker is vóór eigenlijk zijn voedingsmoment, hoe hou ik hem dan goed genoeg wakker tot het tijd is om te voeden? Vaak is die dan al te moe en valt dan aan de borst in slaap, waardoor hij dus ook minder binnenkrijgt en denk daardoor zich eerder weer meldt😅

3 maanden geleden

Ik ga contact opnemen met een lactatiekundige en zal de tips in dit topic eens goed doorlezen. Maar gisteravond is het wel gelukt om hem zo'n 40 minuten te laten drinken! Normaal valt hij na 10 minuten in slaap, maar kan ik hem daarna niet in zijn bed leggen, omdat hij dan weer wakker wordt ondat hij niet verzadigd is. Dus toch weer even een positief moment, had ik wel even nodig

3 maanden geleden

Reactie op eza1988

Hi! Mijn zoontje is bijna 3 weken en ik weet dat het moeilijk is om nu al e ...
Doe je het verschoonmoment voor het voeden? Hier verschonen we tussendoor want valt ook altijd in slaap. Dus voeden, rechtop houden/wakker maken, verschonen en nog eens de borst aanbieden.

3 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Doe je het verschoonmoment voor het voeden? Hier verschonen we tussendoor ...
Hier het zelfde 😉

3 maanden geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Doe je het verschoonmoment voor het voeden? Hier verschonen we tussendoor ...
Mag ik vragen hoelang je dan de eerste en vervolgens de 2e borst aanbiedt? Krijgt je kindje dan wel de achtermelk?

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Mag ik vragen hoelang je dan de eerste en vervolgens de 2e borst aanbiedt? ...
Ik bied niet meer de 2e borst aan, ik geef dan weer dezelfde borst en bij het volgende voedingsmoment pas weer de andere borst

3 maanden geleden

Reactie op eza1988

Hi! Mijn zoontje is bijna 3 weken en ik weet dat het moeilijk is om nu al e ...
Elke 2 tot 2,5 uur willen drinken is echt heel erg normaal. In het begin slapen ze nog heel veel, vandaar dat er in de kraamweek vaak nog wel eens wat langer tussen wil zitten, gewoon omdat ze minder energie hebben. Nu worden ze groter en sterker en alerter en vragen dus ook vaker om voeding. Daarnaast ook nabijheid natuurlijk. Ik wacht zelf trouwens ook niet elke 3 uur voor ik weet wat eten/drinken pak😜 Snachts kan het wel pittig zijn. Soms helpt het om overdag meer te voeden en bij je te nemen, soms is het gewoon nabijheid willen, en daarnaast hebben ze ook nog geen goed dag/nachtritme. Pittig, maar heel normaal dus. Eventueel veilig samen slapen kan helpen voor jezelf. Punt 2: waarom wachten met voeden? Als hij nog geen honger heeft oke, maar anders gewoon lekker proberen aan te leggen en eventueel tussendoor verschonen. Ik kijk niet eens meer op de klok. Soms drinkt mijne na een half uur weer wat, soms na 1,5 uur, en maar heel zelden pas na 3 uur. Ik zeg dit nu allemaal heel makkelijk, maar dat is omdat ik mn oudste hiervoor ook 2 jaar heb gevoed. De eerste keer was ik dus ook heel onzeker en zoekende. Heb maanden lang getimed hoe lang hij precies aan welke borst drinkt etc. Nu laat ik lekker alles op zn beloop, volg mn kindje, maak me er niet meer druk om zolang mn kind goed groeit. Gewoon lekker op gevoel doen en de natuur zn werk laten doen 😊

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Mag ik vragen hoelang je dan de eerste en vervolgens de 2e borst aanbiedt? ...
Misschien vind je dit intressant om te lezen: https://www.borstvoeding.nl/hoe-werkt-borstvoeding/voormelk-en-achtermelk/ Als je kindje gestopt is met effectief drinken kan je gewoon wisselen. Eventueel kan je van te voren proberen nog wat extra melk mee te geven door borstcompressies toe te passen. Sommige kindjes drinken 5 minuten heel effectief en zijn dan klaar, andere doen er 20 minuten over.

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Mag ik vragen hoelang je dan de eerste en vervolgens de 2e borst aanbiedt? ...
Ik bied borst 1 minimaal 10 min aan, meestal pakt ze die tijd ook wel, 10 tot 15 min, dan is ze moe en valt ze in slaap .... dan verschonen en bied ik borst 2 aan meestal pakt ze die ook nog 5 a 10 min,... en dan het volgende voedingsmoment begin ik met de borst waar ik geëindigd ben de vorige ronde!