1052 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Irisgjansen

Ik kom net kijken dus misschien is dit al besproken, maar het is nu dag 2 e ...
Goed bezig met alles wat je al doet om wakker proberen te krijgen! Mutsje af, lamp aan, beetje plagen mag idd. Hier ook dag 2 en kreeg advies om iedere 3u gewoon te blijven proberen. Hangt beetje van gewicht van kindje af wanneer ze zeggen dat je er langer tussen kan laten. Maar vooral niet gaan stressen als het toch niet lukt vannacht, superfijn dat overdag al goed ging! Je doet wat je kan 💪😘

3 maanden geleden

Reactie op Irisgjansen

Ik kom net kijken dus misschien is dit al besproken, maar het is nu dag 2 e ...
Op dag 2 zou ik er zeker nog niet langer dan 3 uur per keer tussen laten. Dit wordt sterk afgeraden ivm het dippen van de bloedsuiker. Baby wordt dan alleen maar slaperiger. Je kan nog proberen het je kindje minder comfortabel te maken door bijv sokjes uit te doen en mutsje af, waardoor hij het dus wat kouder krijgt en wakkerder wordt.

3 maanden geleden

Reactie op Dany

Ik had dit keer ook de eerste 1,5 week ongeveer flink pijn met aanhappen/vo ...
Ze heeft inderdaad meegekeken met de aanhap en hier moeten we echt goed op letten, hij is net prematuur dus kan zijn dat z’n mondje ook gewoon wat klein is. Misschien daardoor ook gewoon niet goed aangehapt. Toen zij hier was wel even pijn aan linkerborst maar ging snel over en daarna was het goed. Ze heeft niet specifiek gekeken naar tongriem e.d. dat zou ik nog kunnen vragen. Heb inderdaad zeker niet de hele voeding pijn dus spruw lijkt me onwaarschijnlijk maar omdat m’n tepels wat rood zien dacht ik hier aan. Vannacht gekolfd en vanmorgen aangelegd; rechts was echt totaal niet pijnlijk, misschien de eerste paar seconden (verbetering!) maar links bleef wel pijnlijk. Straks maar eens een andere houding proberen voor links.

3 maanden geleden

Reactie op Zwanger1989

Wellicht voor de dames met pijn eens vasospasme googlen. Vaatkramp in de bo ...
Welke supplementen heb jij hier voor gebruikt?

3 maanden geleden

Wat houden jullie aan qua houdbaarheid van verse borstvoeding? En als het vers op kamertemperatuur is, na hoeveel tijd mag het nog de koelkast in? En als je op pad gaat en koelkast melk mee neemt, hoe lang blijft het dan goed?

3 maanden geleden

Ik zit echt in dubio, wat vinden jullie? : Baby drinkt met tepelhoedje goed aan de borst, maar zonder lijkt ze niet goed aan te happen. Heb wel een behoorlijke productie en ook een snelle toeschietreflex. Door het tepelhoedje gaat het natuurlijk wat minder hard voor haar dan zonder. Tongriempje is gekliefd door verloskundige in kraamweek, drinken aan de borst zonder tepelhoedje werd er niet beter van. Maakt klakgeluidjes aan de fles. Lactatiekundige heeft meegekeken; die adviseerde om toch na te denken om tongriempje te laten laseren door tandarts. Ze keek mee met voeding en vond dat baby niet effectief genoeg dronk. Afgesproken filmpjes te maken van voeding met en zonder tepelhoedje: uiteindelijk vond ze dus toch dat baby goed dronk en dacht dat ze tijdens het meekijken gewoon niet hongerig genoeg was. Tongriempje laseren dus mogelijk toch niet nodig? Vooral als ik geen pijn heb met voeden zonder tepelhoedje en ik kan evt ook blijven voeden met tepelhoedje, dat is niet bezwaarlijk. Ik weet echt niet wat ik moet doen nu 😞 eerst wel, later niet? Wil ook niet dat ze later problemen krijgt met spraak of bijv tongzoenen. Ze vond ook dat ze niet goed vacuum zoog met pink in de mond, consultatiebureau gaf juist weer aan dat dat misschien kan komen doordat ze geen zuigbehoefte had en geen trek. Momentopname? Mijn baby komt goed aan trouwens. Ik heb mijn 1e 18 maanden live gevoed (op het begin 1,5 mnd gekolft ivm prematuur) en eigenlijk nooit problemen gehad. Wat vinden jullie?

3 maanden geleden

Reactie op jascymb

Wat houden jullie aan qua houdbaarheid van verse borstvoeding? En als het v ...
Borstvoeding is ontzettend hufterproof☺️

3 maanden geleden

Nog meer baby's met een regeldag vandaag? Het is pas half 4 en we zitten al op 7 voedingen vandaag... is ook veel aan het huilen en slaapt niet meer in de box, alleen op 1 van ons. Best vermoeiend, met een rondlopende peuter van bijna 2. Nu is papa nog thuis, maar hoe doe ik dat straks als ik alleen met de 2 mannetjes thuis ben, ik raak daardoor licht in de stress. Soms heb ik dan even spijt dat ik met BV ben begonnen, flesjes zijn dan toch makkelijker en kan ook door manlief worden gegeven....

3 maanden geleden

Reactie op Marriebaby

Nog meer baby's met een regeldag vandaag? Het is pas half 4 en we zitten al ...
Omdat onze kleine meid te weinig binnen kreeg, en door andere omstandigheden, zijn wij vorige weekend opgenomen geweest in het ziekenhuis. Daar kreeg ze afgekolfde melk, 8x80 ml. We gebruiken een brede hals, ik legde haar alsnog wel aan tussendoor zodat ze m’n borst bleef herkennen, en nu drinkt ze wel krachtig genoeg. Omdat ik toch nog onzeker ben, krijgt ze nog steeds meerendeel van de dag uit de fles (de Brown brede hals) Ze is nu 2 weken oud.

3 maanden geleden

Reactie op LoraineG1991

Knappe mannen hoor! Gefeliciteerd ♡ gaat het verder allemaal goed met julli ...
Dankjewel ❤️🙏🏻 Ja, ze zijn 8 juni geboren nadat mijn vliezen spontaan braken (met 39+2), beide jongens wogen ruim 3kg. De eerste kwam na een flinke weeenstorm binnen 4 uur ter wereld (een hands off bevalling zoals ik droomde) alleen de tweede zat te vast. Na 7 uur lang 10cm ontsluiting en persweeen moest hij helaas gehaald worden met een keizersnede. De opstart ging even moeilijk. Het tweede kindje ging gelijk met papa en de kinderarts mee omdat hij levenloos geboren werd. Gelukkig pakte hij het snel op nadat hij aan de beademing was geweest. Na 4 dagen mochten we het ziekenhuis gelukkig verlaten. Ik heb nu natuurlijk een dubbel herstel van en de vaginale geboorte met 2e graads ruptuur en de keizersnede. Maar maak het naar omstandigheden echt super goed. De jongens gaan ook heel goed ❤️ Ze drinken beide lekker actief en veel aan de borst. De 1 groeit wel wat harder dan de ander 🫢😆 1 lijkt al op een peuter en de ander een schattig Newborn poppetje.

3 maanden geleden

Zijn jullie ook zo onverzadigbaar? Ik blijf maar eten en afvallen. Mijn tweeling buik is al bijna helemaal verdwenen binnen 2 weken. Zakken ongebrande noten, heel wat stuks fruit, tig broodjes, bananenbrood, yoghurtjes met muesli en noten en ga zo maar door. Ik drink ook echt ruim 3 liter water per dag 🫢 Iemand nog lekkere gezonde snack tips?

3 maanden geleden

Reactie op Marriebaby

Nog meer baby's met een regeldag vandaag? Het is pas half 4 en we zitten al ...
Ja! Dag 5 vandaag; om de 2 a 2,5u voeden.

3 maanden geleden

Reactie op twinklewinkle

Dankjewel ❤️🙏🏻 Ja, ze zijn 8 juni geboren nadat mijn vliezen spontaan bra ...
Wat goed om te horen! Ja zal niet makkelijk en een tweeling en een dubbel herstel! Maar fijn dat het allemaal wel goed gaat♡ geniet er lekker van, in die heerlijke babybubbel ♡ En fijn om te lezen dat het metbeide mannen uiteindelijk gewoon goed gaat, zal even schrikken zijn dat baby 2 levenloos ter wereld kwam♡

3 maanden geleden

Hallo, Waarschijnlijk is deze vraag vaker voorbij gekomen. Maar hoe moet je moedermelk bewaren en hoe lang is het dan nog goed na het kolven? - op kamertemperatuur - in de koelkast In de vriezer

3 maanden geleden

Vandaag aan het huilen van de stuwing, hopelijk zijn mn boobs gauw weer boobs in plaats van bowlingballen. 🥲

3 maanden geleden

Reactie op MamaOfE

Hallo, Waarschijnlijk is deze vraag vaker voorbij gekomen. Maar hoe moet ...
Ik heb een paar berichten geleden een foto gedeeld waarop dit staat

3 maanden geleden

Reactie op Emmaking

Vandaag aan het huilen van de stuwing, hopelijk zijn mn boobs gauw weer boo ...
Hier hetlzelfde of waarschijnlijk ontsteking geen pretje

3 maanden geleden

Reactie op Marriebaby

Nog meer baby's met een regeldag vandaag? Het is pas half 4 en we zitten al ...
Oh wat ben ik blij je verhaal te lezen. Hier vandaag precies hetzelfde. Onze dochter van 4 weken heeft vandaag in totaal overdag maar 2,5, uur geslapen. Voor namelijk dutjes op ons. En verder alleen maar willen drinken. Ik heb nu echt zere borsten, opnieuw stuwing en ik ben kapot. En dan idd met een peuter om me heen die t heet heeft. Lang leve de opblaasbadjes

3 maanden geleden

Reactie op Daisy_xx

Hier hetlzelfde of waarschijnlijk ontsteking geen pretje
Oh nee! Hoe merk je een borstontsteking? Ik ben blij dat er productie is, maar dit is echt pijnlijk en vervelend, kan niet eens lekker liggen!

3 maanden geleden

Hi lieve mede mama’s Wij zitten een beetje met onze handen in het haar. Hebben net regeldagen achter de rug waarbij de kleine ontzettend veel huilde. Nu leek het afgelopen nacht wat beter te gaan maar vannacht is het weer drama. Ze komt vrijwel elke 2 uur voor een voeding, dan kan ze erna niet zelf in slaap vallen en als ze aan de borst in slaap valt en we haar wegleggen wordt ze eigenlijk altijd wakker. Zodra ze wakker is is het alleen maar huilen huilen en huilen, soms echt tot het krijsen aan toe 🥺 Als ze dan uiteindelijk wel ligt is er voor ons maximum een half uurtje over om te rusten en dan begint heel het riedeltje weer opnieuw. Overdag slaapt ze wel goed en gaat het vaak beter. Herkent iemand dit?Is dit normaal of is er toch iets meer aan de hand? Buiten dit om is voeden voor mij pijnlijk, ondanks dat haar tongriempje en lipbandje gelaserd zijn. Voor mijn gevoel heb ik echt overgevoelige tepels aangezien zelfs de waterstraal tijdens het douchen pijn doet. Heeft er iemand tips? 🥺