1052 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op kristellvl

Hi lieve mede mama’s Wij zitten een beetje met onze handen in het haar. Heb ...
Hoi mama, je doet het goed. De regeldagen zijn pittig! Zou een speentje kunnen helpen voor de zuigbehoefte? Succes!🍀

3 maanden geleden

Reactie op kristellvl

Hi lieve mede mama’s Wij zitten een beetje met onze handen in het haar. Heb ...
Hier ook gevoelige tepels. Bij mij helpt voeden met een tepelhoedje en hydrogel pads tussen de voedingen gebruiken om de tepels te herstellen.

3 maanden geleden

Hey mama's ik vroeg me af dragen jullie snachts ook allemaal een bh in bed? En wat doen jullie om een melk voorraadje te hebben? Als ik 1 keer kolf is dat niet voldoende voor 1 voeding maar wil mn borsten ook niet nog meer stimuleren (vooral 1 borst niet) 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Emmaking

Oh nee! Hoe merk je een borstontsteking? Ik ben blij dat er productie is, ...
Ik merkte pijn aan één borst die gloeide en bij een gevorderde ontsteking ook rood werd. Ik had een week terug een beginnende ontsteking. Ik ben mijn zoontje blijven aanleggen, heb mijn borst gekoeld met een koelpack, heb paracetamol genomen en sojalecithine geslikt. Binnen twee dagen was het over ☺️

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Hey mama's ik vroeg me af dragen jullie snachts ook allemaal een bh in bed? ...
Ik draag een beugelloze bh van de Hema. Volgens mij heet het bustier bh. Dit houdt de pats op zijn plek. Voor een voorraad melk kun je een haka kolf op de borst zetten waarmee je niet voed. Hiermee vang je de melk op die normaal in je pad terecht zou komen.

3 maanden geleden

Reactie op Samantha ZM

Ik draag een beugelloze bh van de Hema. Volgens mij heet het bustier bh. Di ...
Blijft dat goed zitten zon haka kolf? Heb best flinke borsten.

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Hey mama's ik vroeg me af dragen jullie snachts ook allemaal een bh in bed? ...
Yes anders lek ik mijn hele bed nat 🙈 ik draag een lekker losse comfy bh van de h&m met wasbare pads er in. Ik doe aan power kolven na de ochtend voeding. 10 minuten kolven, 10 minuten pauze, 10 minuten kolven (en dat 3 keer) in 1 uur. Maar ik ben ook mijn productie aan het verhogen voor mijn tweeling. Daarnaast kolf ik meerdere keren per dag na de voeding kleine beetjes.

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Blijft dat goed zitten zon haka kolf? Heb best flinke borsten.
Ik heb ook een haka icm grote borsten en werkt prima. Ik haal toch elke voeding weer een beetje voorraad uit m’n borsten 👍

3 maanden geleden

Vraagje: ik heb sinds een dag of twee dat er een soort rode kring van hele kleine bultjes rond m’n tepelhoven zitten. Heb het geprobeerd te googlen maar kan niet echt iets vinden wat het zou kunnen zijn. Het is gevoeliger rond die plek. Ik gebruik rite aid hydropads maar die heb ik er vannacht maar eens afgelaten en m’n bloot geslapen om te kijken of dat verschil maakt, maar daar lijkt het tot nu toe nog niet op. Iemand enig idee?

3 maanden geleden

Reactie op Fiepelien

Ik heb ook een haka icm grote borsten en werkt prima. Ik haal toch elke voe ...
Wanneer gebruik je de haka vooral?

3 maanden geleden

Reactie op Fiepelien

Vraagje: ik heb sinds een dag of twee dat er een soort rode kring van hele ...
Geen ervaring mee, maar doet het pijn? Ik heb Purelan lanolin crème voor als mijn tepels pijnlijk zijn.

3 maanden geleden

Reactie op kristellvl

Hi lieve mede mama’s Wij zitten een beetje met onze handen in het haar. Heb ...
Heel herkenbaar! Ik heb ergens gelezen (zachte nachten, dit boek kreeg ik als tip van de lactatiekundige) dat je ze 15 a 20 min op je moet laten slapen zodat ze in een diepe slaap komen en dan terug in het bedje. Maar snap dat er dan weinig tijd over blijft. Wat wij ook doen is dat ik kolf en dat we dan voor het slapen echt een grote fles geven van 100 en naar mijn idee slaapt hij dan beter. Het gaat sneller en je weet hoeveel hij heeft gedronken. Is dus ook mentaal een stuk duidelijker en mijn vriend geeft de fles dus dan voelt het ook alsof ik even vrij heb. En wat ook nog helpt is inbakeren zodat hij niet van z’n eigen armpjes wakker wordt. Ohja en wat misschien ook nog helpt is laten clusteren voordat hij gaat slapen dus vanaf 18 uur. Dit zijn mijn tips 😉 maar wij hebben hier ook last van hoor, hopelijk gaat dit snel weer voorbij! Maar heel herkenbaar! Heel veel succes!!!

3 maanden geleden

Reactie op MamaOfE

Hallo, Waarschijnlijk is deze vraag vaker voorbij gekomen. Maar hoe moet ...
Bij deze, goed overzicht hoelang je borstvoeding kan bewaren en waar.

3 maanden geleden

Hi, Ik heb nog een tip voor vrouwen die in Utrecht wonen. Mijn lactatiekundige organiseert een mama café bij café Josef en daar kan je met elkaar kletsen en ook aan haar vragen stellen! Ik ben er zelf nog niet geweest maar kan wel fijn en leuk zijn denk ik! Het is elke dinsdag van 11:00-12:30.

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Wanneer gebruik je de haka vooral?
Tijdens de voeding doe ik hem op m’n andere borst.

3 maanden geleden

Reactie op twinklewinkle

Geen ervaring mee, maar doet het pijn? Ik heb Purelan lanolin crème voor a ...
Ja dat is een goeie, ik heb die crème wel maar omdat ik normaal die pads gebruik heb ik die nog niet geprobeerd. De bultjes zijn niet heel pijnlijk, maar de huid is wel gevoelig als ik het aanraak.

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Blijft dat goed zitten zon haka kolf? Heb best flinke borsten.
Jazeker. Ik heb zelf ook echt grote borsten (85J). De Haka zet je met een soort vacuüm op je tepel/teplhof en daardoor druipt het erin. In mijn beleving heeft de grootte van je borst er dus niets mee te maken.

3 maanden geleden

Vraagje aan alle mama's met grote borsten: in welke houdingen en op welke wijze voeden jullie je kindje aan de borst? Ik voed altijd met een kussen en val eigenlijk altijd terug op de madonna, of de rugby houding aan de rechter zijde. Ik zou heel graag leren zonder kussen te voeden. Iemand tips? Extra informatie; ik moet mijn borst altijd ondersteunen met één hand.

3 maanden geleden

Reactie op Sterrenmama21

Wanneer gebruik je de haka vooral?
Je hebt ook nog lekschaaltjes van Medela, die zuigen niet vacuüm waardoor het zo min mogelijk je productie vergroot als je dat niet wilt. Maar is het puur het lekken wat je opvangt.

3 maanden geleden

Reactie op Samantha ZM

Vraagje aan alle mama's met grote borsten: in welke houdingen en op welke w ...
Je kan ipv je hand een hydrofiel doek tot een rolletje maken en er onderleggen.. werkte hier goed