15 Reacties

één maand geleden

Wij hebben een peuter van 2,5 jaar die bij de opvang zich keurig gedraagt en thuis na de komst van de baby van nu 8 bijna 9 weken oud zijn grenzen opzoekt.

één maand geleden

Ik lees mee hier precies hetzelfde 4,5 jaar. Hoop dat hij snel ff normaal gaat doen anders stuur ik hem naar opa en oma toe😂😭

één maand geleden

We proberen hem rustig te benaderen en als de een het thuis het even niet trekt dan neemt de ander het over. Het is een fase en het gaat met de dag stukken beter. We moeten ook de aandacht beter verdelen tussen beiden. En zoeken de 1 op 1 momenten als ouders op.

één maand geleden

Probeer een beloningssysteem. 10 vakjes en stickers. En probeer dan 3 of 4 tijden aan te geven wanneer je kijkt of het goed is gegaan. Bijv. 10/14/17/19.30 Eerste paar keren kan je belonen met zakje chips/ snoepje heeft hij bijv. Het een week volgehouden en merk je dat het beter word. Een klein cadeautje ( bellenblaas boekje etc.) Hier een dame van 4.5 (feb. 2020) en snap wat je bedoeld

één maand geleden

Reactie op Romyluttik

Ik lees mee hier precies hetzelfde 4,5 jaar. Hoop dat hij snel ff normaal g ...
Nou ja inderdaad dit

één maand geleden

Reactie op Annie1979

We proberen hem rustig te benaderen en als de een het thuis het even niet t ...
Dank je. Dit doen wij al. Bewust veel aandacht voor hem sinds komst van de baby met name 1 op 1. Maar dit gedrag vertoonde hij al voor de baby er was

één maand geleden

Reactie op diena931

Probeer een beloningssysteem. 10 vakjes en stickers. En probeer dan 3 of 4 ...
Oh nou dit vind ik wel een goede. Beloningssysteem en dan bij een week goed is een ijsje. Ga het meteen maken :)

één maand geleden

Luister naar hem. Wat probeert hij te bereiken met dit gedrag? Welke behoefte zit hier achter?

één maand geleden

Heel herkenbaar! Zoontje van 02/02/2020 hier. Denk echt dat het bij de leeftijd hoort eerlijk gezegd. Hoor het van veel andere moeders om me heen met kindjes van dezelfde leeftijd. Soms poeslief en soms haalt hij echt het bloed onder mn nagels vandaan. Expres vervelen, brutaal zijn, niet luisteren. Wat wij doen? Hem toch constant erop aanspreken of anders achteraf nog. Uitleggen wat ik niet fijn vind en wat er anders kan. Nog beter voorbereiden op situaties als we normaal al doen. Bijvoorbeeld zeggen over 10 min gaan we eten, over 5 min nog een keer herinneren enz. Ik ben op dit moment veel strenger als dat ik eigenlijk wil zijn maar het is even niet anders 😉. Hier gaat het gelukkig niet de hele dag fout maar hij kan er wel wat van hoor, phoe 🥴😅.

één maand geleden

Heb bij ons trouwens niet echt het idee dat het veel met de komst van zijn zusje te maken heeft. Proberen daarin hem heel erg te betrekken en doen nog steeds veel 1 op 1 met hem. Hij zegt elke dag hoe lief hij haar vind en bij elk huiltje springt hij meteen op om haar te troosten, vraagt elke dag of hij haar mag vasthouden. Dat is dan wel weer heel lief. Het boeven gebeurt hier meer als hij iets moet doen waar hij geen zin in heeft, zoals opruimen, stoppen met (buiten) spelen om bijvoorbeeld te eten enz.

één maand geleden

Reactie op FCE.93

Heb bij ons trouwens niet echt het idee dat het veel met de komst van zijn ...
Enigszins fijn dat er herkenning is en tegelijk vet balen voor ons 😅 maar inderdaad hier heeft het ook niet met de baby te maken. Is daar heel lief voor. Hetzelfde als bij jou als we hem vragen iets te doen waar hij geen zin in heeft op dat moment. Hopelijk is deze fase snel voorbij, want ben ook strenger dan ik wil zijn.

één maand geleden

Reactie op mvogg

Enigszins fijn dat er herkenning is en tegelijk vet balen voor ons 😅 maar ...
Ik hoop het ook!! Inderdaad dus het geen zin hebben in iets, einde dag bij vermoeidheid, als hij zich even verveeld. Dan wordt hij vervelend. Om sommige dingen moet ik achteraf / in de avond ook wel eens lachen hoor. Pas kreeg ik ineens ‘de pink’. Ik wees hem ergens op en daar was hij het blijkbaar niet mee eens, draaide hij zich super serieus om en stak hij z’n pink op ipv middelvinger. Hem maar meteen even uitgelegd dat dat ook niet mag. Hij weet dan eigenlijk al dondersgoed dat dat niet oké is. Ik vraag hem dan meestal waar hij dat geleerd heeft en altijd zegt hij school en dan ook de naam van een kindje uit zijn klas. De kinderen die hij dan opnoemt zijn dan altijd de oude kleuters van 6..

één maand geleden

Reactie op FCE.93

Ik hoop het ook!! Inderdaad dus het geen zin hebben in iets, einde dag bij ...
Haha herkenbaar! Hier was het niet de pink maar de echte middelvinger. Onze zoon leert van de oude kindjes van de bso “veel” foute dingen. Wel lastig vind ik, maar ja inderdaad uitleggen dat het niet mag. Wist ook precies dat het niet mocht

één maand geleden

Reactie op mvogg

Haha herkenbaar! Hier was het niet de pink maar de echte middelvinger. Onze ...
BSO is hier inderdaad ook een grote boosdoener.. Ergens is het heel logisch want ze zijn nog zo jong en moeten nog leren wat goed en fout is. Maar ik heb soms wel het gevoel alsof ik communiceer met een puber van 12 😂.

één maand geleden

Reactie op FCE.93

BSO is hier inderdaad ook een grote boosdoener.. Ergens is het heel logisch ...
Haha ja dit dus! Zeiden wij thuis ook al tegen elkaar. Kreeg zelfs al een “boeit mij niet” naar m’n hoofd. Maar na vragen wist hij niet wat het betekende maar hij had het gehoord van een jongetje van de bso. Ergens ook wel grappig