21 Reacties
2 jaar geleden
Die capsules jeukten bij mij verschrikkelijk. Dus ik nam altijd fluconazol. Overigens alleen last van gehad in de adolescentie. Maar wel vaak!
Dat is één pil en je bent er vanaf. Maar ik denk dat je dit niet tijdens de zwangerschap kunt gebruiken.
2 jaar geleden
Ik ben ervoor naar de huisarts geweest en die zei dat je de vrij verkrijgbare middelen (dus zalf en capsule, idd zonder inbrenghuls) gewoon mag gebruiken tot het derde trimester. In het derde trimester raadde ze aan om het dan alleen in overleg te doen, ook met oog op spruw. Ik heb zelf geen andere symptomen dan enkel afwijkende afscheiding dus er tot nu (week 20) voor gekozen om er niets aan te doen. Het komt en het gaat ook voortdurend bij mij, paar dagen ‘last van’ en dan weer week/weken niet..
2 jaar geleden
Hoe gaat het nu?
Ik heb eigenlijk ook continu klachten met misschien een paar dagen tussendoor geen klachten.
Al een 6 daagse kuur vd huisarts gekregen maar nauwelijks effect.
Daarvoor ook al met zalf gesmeerd en zo’n eenmalige canesten ingebracht maar ook bijna geen effect.
Heb voor as maandag een afspraak bij de huisarts voor kweken af laten nemen..
Super vervelend. Heb buiten deze zwangerschap een enkele keer een schimmelinfectie gehad.
2 jaar geleden
Reactie op Laraax
Hoe gaat het nu?
Ik heb eigenlijk ook continu klachten met misschien een pa ...
Hey Lara,
Wat vervelend zeg !! Hetzelfde bij mij hier ook. Het was ook een paar dagen weg, maar nu weer last. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Weer zo een pil inbrengen en blijven smeren? Hoop dat het snel weggaat bij jou ook.
2 jaar geleden
Reactie op Sabrine-z
Hey Lara,
Wat vervelend zeg !! Hetzelfde bij mij hier ook. Het was ook ee ...
Hey Sabrine,
Ik laat je weten wat ze zeggen maandag bij de huisarts. Heb al beetje research gedaan en volgens mij is eenmalig zo’n fluconazol pil niet zo’n probleem. En dan gelijk partner mee behandelen ook al heeft diegene geen klachten. Ben er zo klaar mee! Ff over het weekend tillen en dan hopelijk een oplossing!
2 jaar geleden
Ik gebruikte elke keer van Canesten de capsule/tablet van 500 mg. Dan was ik er in een keer vanaf. Soms ook de zalf voor de buitenkant. Bij mij tweede zwangerschap vaker gehad. En het begin van deze, derde, zwangerschap ook 3 keer. Uiteindelijk heeft mijn man (hij geen klachten) ook een zalf gesmeerd en nu blijft het weg. Dus bij steeds terugkeren en als je gewoon intiem bent geweest, kan het zijn dat je man het bij zich draagt.
2 jaar geleden
Reactie op Tojeba
Hoe is het afgelopen. Hier ook last van jeuk! En 6 dagen gesmeerd en nu na ...
Sorry helemaal vergeten je een bericht te sturen. Helaas waren de kweken op zowel schimmel als bacteriële vaginose negatief. Dit komt omdat ik dat weekend voor het huisartsbezoek helemaal gek werd van de jeuk en weer ben gaan smeren en een tablet ingebracht heb.
Ze willen, omdat de kweken negatief zijn, niks voorschrijven. Dus ik zit eigenlijk nog steeds met hetzelfde probleem. Ik gebruik nu de canesten creme voor inwendig gebruik met de inbrenghulsen, deze werkt bij mij beter dan de tabletten die je in moet brengen of de eenmalige capsule..
2 jaar geleden
Ik heb ook een schimmelinfectie gehad, 15 weken lang tijdens de zwangerschap! Alles geprobeerd, canesten gyno crème en capsule. Ik kwam er maar niet vanaf. Toen heeft de gynaecoloog eenmalig flucanazol voorgeschreven. Dit mag je 1 keer nemen tijdens je zwangerschap. Wat een opluchting! Ik was er binnen een week vanaf. Het is ook maar 1 pil die je hoeft te nemen . Als ik jou was zou ik daar om vragen want je wilt geen infectie hebben als je gaat bevallen
2 jaar geleden
Reactie op bibi_
Ik heb ook een schimmelinfectie gehad, 15 weken lang tijdens de zwangerscha ...
Nee precies dit. Ik wilde die fluconazol heeeeel graag alleen gezien die kweek negatief was willen ze het niet voorschrijven…. Dus moet ik het eerst weer erger laten worden en dan een kweek af laten nemen.
2 jaar geleden
Canesten enz helpt echt niet. Enige wat hielp was een vaginale capsule van de merk Daktarin. Helaas wordt dit niet meer verkocht 🥹
Ik krijg standaard na een antibiotica kuur voor blaasontsteking een schimmelinfectie, ben zo bang dat ik dat nu weer ga krijgen. Ben 24 weken en heb nu een blaasontsteking 🥲