27 Reacties
2 jaar geleden
Hey,
In rauw vlees kunnen bacteriën zitten die een voedselinfectie kunnen veroorzaken.
Dit kan je dus ook krijgen als je niet zwanger bent. Maar als je zwanger bent en ziek word van rauw vlees kan het gevaarlijk zijn.
Tip: 1. Geen zorgen maken. Kans is echt heel klein dat je ziek wordt van dat stukje salami.
Tip 2. Salami even in de oven doen. Is het niet meer rauw. Op pizza mag je het wel eten.
Tip 3. De zwangerhap app downloaden. Erg handig als je even snel wilt kijken of je iets mag eten.
2 jaar geleden
Reactie op JOe11
Hey,
In rauw vlees kunnen bacteriën zitten die een voedselinfectie kunnen v ...
Ja klopt, ik heb die app ook gewoon. Daarom voel ik mij ook zo ‘dom’ erover.
2 jaar geleden
Ervaring: Ik wist aan begin van mijn vorige zwangerschap ook niet dat salami onder rauw vlees viel. At toen dus ook gewoon salami. En gerookte zalm. Oeps.
Richtlijnen veranderen ook steeds.
Zo wordt vis aangeraden. Mijn nicht dus regelmatig garnalen eten omdat dit 1 van de weinig vissoorten was die ze lusste. Einde zwangerschap. Waren de richtlijnen aangepast. Gernalen worden nu afgeraden bij een zwangerschap
2 jaar geleden
Reactie op JOe11
Ervaring: Ik wist aan begin van mijn vorige zwangerschap ook niet dat salam ...
Ja je weet het soms gewoon niet meer hè wat nou nog wel en wat niet mag. En toch als je dan lees: het mag niet, schiet je toch in de stress.
Maar jullie hebben ook allebei gezonde kinderen gekregen ondanks?
2 jaar geleden
Wat is gebeurd, dat is gebeurd. Er is nu niets meer aan te doen. Dus hoop dat je er van hebt genoten.
Je hebt nu meer informatie, dus de volgende keer beter. Goed verhit mag idd wel.
2 jaar geleden
3 jaar geleden toen een vriendin van me zwanger was mocht je nog gewoon salami eten! Richtlijnen worden inderdaad aan de lopende band aangepast.
Bij m’n vorige zwangerschap, 3 jaar geleden bijna, mocht je nog gefrituurde garnaal eten, mag nu ook niet meer…
Zou me niet teveel zorgen maken! Volgende keer als je twijfelt gewoon even checken
2 jaar geleden
Reactie op Tojeba
Zo heb ik perongeluk een bonbon met alcohol erin opgegeten. Kan gebeuren ho ...
Jaa dit had ik laatst ook. Zat al in mijn mond. Na ja is niet anders.
En ook met mijn poke bowl met viseitjes. Halverwege zei mijn man ineens… Uhm is dit niet rauw. Oo Jaa oeps. Volgende keer zonder eitjes bestellen.
2 jaar geleden
Tijdens de zwangerschap van mijn dochter heb ik heel veel tonijn gegeten, mocht toen gewoon. Zwangerschap van mijn zoon mocht het ineens niet meer. Niet teveel zorgen maken! Liever niet eten, maar als het een keer gebeurt, is de kans echt klein dat het je baby schaadt.
2 jaar geleden
Nog een leuke: mijn oma had een hoge bloeddruk tijdens haar zwangerschap. Er werd haar aangeraden vooral veel rood vlees te eten, zou goed zijn voor haar bloeddruk. Dus zij elke avond biefstuk en dergelijken gegeten! Mijn vader is inmiddels een gezonde man van 68 😉
2 jaar geleden
Reactie op sssssl
Ik had een test gedaan voordat ik een weekendje weg ging met vrienden, nega ...
Ik snap je reactie maar ik ben al bijna 13 weken.
2 jaar geleden
Vorige zwangerschap ook perongeluk gedaan, mijn verloskundige zei dat de kans dat die paar happen fout geweest zijn heeeeeeel klein is
2 jaar geleden
Nee joh niet teveel zorgen maken. Het gaat er bij rauw vlees idd om dat je er ziek van kan worden en dat dan gevaarlijk kan zijn maar als je er niet ziek van bent geworden zou ik zeggen: lekker toch.
Ik heb (doordat mijn man dacht dat alle Radler 0% alcohol bevatten) tijdens mn eerste zwangerschap per ongeluk tijdens een bruiloft een glas alcohol op. Mijn zoontje van twee heeft daar echt geen last van en natuurlijk voelde ik me toen rot, maar er valt achteraf weinig aan te doen.