8 Reacties
2 jaar geleden
Van corona heeft de kleine geen last gelukkig, alleen voor jezelf kan het vervelend zijn.
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap met 24 weken in het ziekenhuis gelegen door corona. Toen zeiden ze dat er geen enkel risico is voor de kleine gelukkig 馃檹
Van griep krijgt je kleine ook niks!
2 jaar geleden
Ik zou lekker genieten van de teamlunch (voor zover dat lukt met kwaaltjes).
Je komt de hele dag in aanraking met ziekteverwekkers en als je gezond bent, pakt je immuunsysteem het op.
Mocht je dan toch ziek worden, dan heb je het maar gehad.
Je gaat heus wel een keer verkouden worden deze winter.
Je collega is waarschijnlijk niet meer besmettelijk als deze geen symptomen meer heeft. Het meest besmettelijk zijn mensen die nog niet ziek zijn.
1 谩 2 dagen voordat ze ziek worden.
Gewoon lekker gaan en je handen wassen na de lunch.
2 jaar geleden
Tijdens zw is je weerstand lager. Ik zou zelf niet gaan. Maar dat zeg ik omdat ik vorig jaar tijdens mn zw plat heb gelegen en mocht zoveel medicatie niet gebruiken voor mn herstel! En dat is echt vervelend.. ik denk waarom opzoeken als je het kan voorkomen? Dan word je 1 x minder ziek tijdens je zw. En als t gebeurt, dan gebeurt t, maar heb je iig je best gedaan om t te vermijden
2 jaar geleden
COVID is miss niet schadelijk voor de kleine, maar jij als zwangere, zeker in het derde trimester, hebt het veel zwaarder tijdens de ziekteperiode en het herstel. Dan een gezond iemand die niet zwanger is.
Bij mij op me werk heerst er ook weer COVID (thuiszorg). 2 cli毛nten en 1 medewerker zijn positief. Vanochtend kwam een medewerker, zwaar verkouden naast me zitten om samen iets op de pc te doen. Zij wilde niet testen (haar goed recht).
Ik heb toch aangegeven dat ik het niet zo fijn vond dat ze dan zo dichtbij zat. (Zwanger, diabeet en fragiele ouders. En ja ik heb al eerder COVID gehad, samen met mijn toen 3 maanden oude baby, en wij zijn echt, ondanks dat ik volledig gevaccineerd was, bizar ziek geweest, net geen ziekenhuisopname. En leef elke dag nog met de nasleep. Dus kom bij mij niet aan met dat COVID gewoon griep is.)
Is het enkel griep of verkoudheid, dan zou ik me er niet zo druk om maken. 9 maanden niet ziek worden, is juist lastiger als je alle virussen, ziektekiemen etc gaat vermijden. Hier wordt je weerstand juist nog lager van.
2 jaar geleden
Hee meid, vooral doen wat voor jou goed voelt. Ieder mens reageert anders op ziek worden. Ik wordt zelf heel makkelijk ziek en heb een lage weerstand. Als je normaal ook niet makkelijk ziek wordt al het wel meevallen hoe snel je ziek wordt. Toch is het aan jezelf waar je je goed bij voelt. Als je afstand kunt houden en dat voor je gevoel genoeg is lekker gaan anders voor jezelf kiezen en je kleintje 馃グ鉂わ笍