4 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb geen tips voor je maar ik begrijp je gevoel helemaal.. ik kolf nog bv af voor mijn kleintje van 14 maanden maar het is echt nog maar minimaal. Echt stoppen voelt zo definitief 😢

4 maanden geleden

Reactie op renskestefan

Ik heb geen tips voor je maar ik begrijp je gevoel helemaal.. ik kolf nog b ...
Jep! Het is echt lastig, dit is de tweede keer dat ik bv geef. De eerste keer gestopt bij negen maanden en toen had ik gek genoeg niet zo’n last als dat ik nu heb. Die emotionele kant was ik niet op voorbereid van tevoren!

4 maanden geleden

Ik herken het van mijn 1e; ookal heb ik hem gevoed tot hij 1,5 jaar oud was. Ik voelde me ontzettend schuldig en emotioneel om te stoppen. Nu is mijn dochter bijna 14 maanden en ik wil eigenlijk ergens ook stoppen. Ik kolf de avondvoeding waardoor ik nog steeds elke avond gebonden ben aan die rotkolf 🥴 in de ochtend drinkt ze wel aan de borst maar dat is echt misschien 10 seconden per borst. Hierdoor vind ik het ook veel minder leuk dan bij mn 1e. Maar toch heb ik het gevoel dat ik haar tekort doe als ik eerder stop dan dat ik bij hem heb gedaan 😖 Ik denk wel oprecht dat die gevoelens erbij horen. Of je nou stopt na 6 weken, 6 maanden of 2 jaar 🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

Oh wat rot voor je! Het is ook zo iets intiems wat alleen jij kan wat stopt als je stopt met borstvoeding. Hopelijk vind je een weg hierin. Hier zelf ook veel interne struggle er mee gehad. Ik ben gestopt op advies van de fertiliteitsafdeling bij de wens voor een tweede. Hiervoor moest ik gestopt zijn en mijn cyclus (die nog niet terug was) een paar maanden regulier terug moest zijn. Ik vond het zelf dus erg lastig dat ik door een wens van mijzelf (groter gezin) niet kon voldoen aan een andere wens (mijn borstvoedingsmoment met mijn dochter). Uiteindelijk afgelopen moederdag gestopt, daarvoor afgebouwd (en ja, ook met borstontsteking helaas). Ik miste laatst het momentje even met mijn dochter, maar die heeft 0 intresse meer in mijn borst. Dat was voor mij een bevestiging dat het voor mij een grotere deal was dan voor haar. Dus inmiddels sta ik helemaal achter mijn beslissing. :) Ik hoop dat je ook ergens een goed gevoel krijgt over je beslissing. Het is fantastisch dat je je kind het al die tijd hebt mee kunnen geven! Je bent een topper.