37 Reacties
10 maanden geleden
Als er echt een ontsteking in de huid zit dan zal alleen een corticosteroïd helpen (in de volksmond hormoonzalf). Terug naar de huisarts dus.
Om daarna te voorkomen dat er een ontsteking komt heb je een vettere zalf nodig, zoals vaseline/paraffine of koelzalf. Bij onze jongste kunnen we het tij vaak al keren als we bij de minste tekenen van een droge huid beginnen te smeren met druivenpitolie. Bij de oudste waren echt de zalven nodig en bij tijd en wijlen triamcinolon.
10 maanden geleden
Een puur natuurlijke Shea butter. Elke ochtend en elke avond na het wassen van de wond insmeren. En als je je baby in bad doe, doe m dan baden in dode zeezout. Dit kan je kopen bij o.a. Holland and Barrett. Werkt perfect en zeer snel. Binnen een dag resultaat.
Toevallig kwam ik er vorige week achter dat mijn baby een natte eczeem plek had. Direct in badje gedaan met enkel dode zeezout (daarna nog wel even afspoelen) en daarna dikke laag Shea butter en volgende dag was het al zo goed als genezen.
10 maanden geleden
Enige wat hier hielp was hormoonzalf. ( Triamcinolon ) en dan echt de zalf en niet de crème variant!
10 maanden geleden
Reactie op Valleryvvu
Een puur natuurlijke Shea butter. Elke ochtend en elke avond na het wassen ...
Gilt je kindje het dan niet uit in bad? Zout water icm open wonden of eczeem is enorm pijnlijk. Ik zou dit echt alleen doen als laatste redmiddel vanwege die pijn. Werkt meestal wel als een tierelier
10 maanden geleden
Wij zijn in overleg met de huisarts door gegaan naar een dermatoloog. Hebben hormoonzalf en de cetomacrogol 50%. 1 a 2 keer per week in bad en geen shampoo gebruiken. We wassen zijn kleertjes nu met neutraal en gebruiken de olie op z’n hoofdje. Hopelijk heb je hier iets aan. Kortom, terug dus Ri huisarts ☺️
10 maanden geleden
Gilt je kindje het dan niet uit in bad? Zout water icm open wonden of eczee ...
Nee juist niet 😅. Is verzachtend. Dode zeezout is niet te vergelijken met keukenzout 😅.
10 maanden geleden
Reactie op pln92
Welke olie gebruiken jullie? Ook zo'n huidje?
Wij gebruiken neutraal op z’n hoofd. Eerder deden we de cetomacrogol maar dit lukt nu lastig omdat hij meer haar krijgt. Als de berg op z’n hoofd terug komt of weer plekjes krijgt dan smeer ik die alsnog met de ceto en waar nodig de hormoonzalf. De olie gebruik ik verder niet op de rest van z’n lijf. Dat doen we met de ceto.
Als je vragen hebt oid je mag me ook altijd een berichtje doen🤗
10 maanden geleden
Hoi, mijn tip wat bij ons echt heel goed heeft geholpen is La roche posay. Kan je bij de apotheek, maar tegenwoordig ook bij de etos kopen en anders online. Cetomagrol/Vaseline hadden wij ook via de huisarts als advies gekregen, maar was geen succes. Via de kinderarts hebben we advies voor la roche posay lipikar gekregen. Ik gebruik de wasolie voor in bad en de bodylotion voor haar plekjes. Ik weet natuurlijk niet hoe "erg" het bij jullie is. Maar mijn dochter had ik echt rode ronde plekjes voornamelijk bij haar oksels/nek/ buik, alsof ze verbrand was. Maar sinds ik dit gebruik zag ik na 1 week enorm verschil. En nu heeft ze bijna niks meer, toch blijf ik het smeren. Het is een fijn product en zit geen heftige stoffen in zoals de andere producten die hieronder aangeraden worden. Ik zou zeggen probeer het uit. Succes en hopelijk werkt het ook voor jullie. :)
10 maanden geleden
Reactie op Fenna2510
Hoi, mijn tip wat bij ons echt heel goed heeft geholpen is La roche posay. ...
Hey, welk product van la roche gebruik je? Zou ik de volledige naam mogen aub.
10 maanden geleden
Ik weet niet of je toevallig bv geeft, maar een badje met bv een aantal dagen zou moeten verlichten wat ik van velen hoor en mega veel baadt bij hebben gehad.
10 maanden geleden
Als er echt een ontsteking in de huid zit dan zal alleen een corticosteroïd ...
Is druivenpitolie goed? Is het niet slecht voor de huid of steeds cetamacrogrol te smeren vraag ik me af? Wat is een andere "goede gezonde" crème voor de droge huid? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Hoe vaak smeren jullie?
10 maanden geleden
Wij gebruiken van la roche-posay de lipikar ap+m balsem en douchegel. Voor onze dochter werkt deze heel erg goed. Wij hadden van de huisarts lanette crème en cetomacrogol maar dit deed eigenlijk weinig voor haar. Na 3 dagen lipikar gebruiken werd de eczeem zeker 90% minder.
We gebruiken het nu om de dag ongeveer. Zodra haar eczeem weer meer opspeelt gebruiken we het intensiever.
Van dezelfde lijn is ook een bad/doucheolie.