29 Reacties

24 dagen geleden

Hier ook van begin juni. Wij gaan proberen het derde slaapje rond de 20minuten te doen. Dus echt net even een powernap om tot bedtijd te komen.

24 dagen geleden

Reactie op nautic

Hier ook van begin juni. Wij gaan proberen het derde slaapje rond de 20minu ...
Ja goeie zit ik ook aan te denken. En dan hopen dat de andere slaapjes langer worden. Dat verschilt hier nog heel erg

24 dagen geleden

Helemaal niet gek hoor met 6 maanden dat het laatste slaapje er afgaat. Ik hoop dat die van ons ook dan verdwijnt. We hebben hem nu al ingekort tot max 30 minuten (als de overige dutjes goed zijn gegaan) en dan hopelijk einde dit jaar er helemaal af of inkorten naar een kwartier en dan in januari er helemaal af.

24 dagen geleden

Hier lukt het 3e slaapje vaker niet dan wel, en dan gaat ze eerder de nacht in. Maar ik vind dat wel heel rommelig met ons avondeten. Wij proberen sinds zaterdag het middag slaapje iets later te doen waardoor ze later wakker wordt. Dat gaat tot nu heel goed eigenlijk. In ons geval nu dus 7 uur wakker 9:00 slapen (max 1 uur) 12:30 slapen (meestal 2,25 uur) 18:30/19 uur naar bed Als dr middag dutje korter is, dan proberen we dr nog een kwartier te laten slapen rond 16 uur, maar dat is lastig want ze wil gewoon echt niet 🤭

24 dagen geleden

Reactie op Marleen-24

Hier lukt het 3e slaapje vaker niet dan wel, en dan gaat ze eerder de nacht ...
Oh dat gaat goed dan! Ja die van mij red alleen niet van half 3 tot half 7 wakker. Tenminste niet zonder veel te jammeren

24 dagen geleden

Reactie op Rosa1210

Oh dat gaat goed dan! Ja die van mij red alleen niet van half 3 tot half 7 ...
Helemaal vanzelf gaat het ook niet hoor einde dag. Ze vraagt dan wel meer aandacht en kan zichzelf niet meer echt vermaken op dr speelkleed. Boekje lezen en badje vlak voor het eten doen hier wonderen

24 dagen geleden

Je kunt het slaapje steeds korter maken. Las ik in een slaapgids of het boek Slaap. Dus eerst 45 min, dan 30 min, dan 20 min, dan 15 min en dan weglaten.

24 dagen geleden

Reactie op Naomi2

Je kunt het slaapje steeds korter maken. Las ik in een slaapgids of het boe ...
In stapjes van hoeveel dagen?

24 dagen geleden

Reactie op Tilly1986

In stapjes van hoeveel dagen?
Volgens mij meer in weken. Zodat je rond 7/8 maand zonder kan. Dus nu met zes maanden bv nog 15/20minuten

23 dagen geleden

Vind het wel lastig als je dan met moeite je kindje in slaap hebt gewiegd om haar dan na 20 minuten uit haar slaap te halen.. voelt zo onnatuurlijk

23 dagen geleden

Vinden jullie baby's het oké als je ze dan uit hun slaap haalt? Leg je ze voor dit dutje ook nog in bed of in je armen laten slapen ?

23 dagen geleden

Ja, zonde hè! Ik zit ook weer aan vier slaapjes vast, waardoor ik vaak niet voor 17h het 4e dutje kan doen. Dus dan leg ik hem maar wat eerder op bed en maak ik hem wakker om 17.15. Maar anders komen ze ‘s avonds niet goed in slaap, heb ik begrepen. Dus ik doe het dan maar wel.

23 dagen geleden

Reactie op Larissie

Vinden jullie baby's het oké als je ze dan uit hun slaap haalt? Leg je ze v ...
Hij valt bij ons zelf in slaap dus kost ons in die zin weinig moeite. Vind het wel sneu maar doe het wel omdat het voor ons beter werkt. Is het laatste slaapje te lang dan is hij ook vroeg wakker in de ochtend.

23 dagen geleden

Reactie op nautic

Hij valt bij ons zelf in slaap dus kost ons in die zin weinig moeite. Vind ...
Ja, precies. Dan gaan ze vroeg de nacht in. Laatste slaapje is om het te redden tot bedtijd.

23 dagen geleden

Reactie op Naomi2

Ja, precies. Dan gaan ze vroeg de nacht in. Laatste slaapje is om het te r ...
Klopt. Maar “te lang” is nu dus met deze leeftijd al 45min. 30is hier echt de max liever 20. Puur ter overbrugging naar bedtijd.

23 dagen geleden

Reactie op nautic

Hij valt bij ons zelf in slaap dus kost ons in die zin weinig moeite. Vind ...
Ah oké! Ja dan is het anders. Onze baby moet echt altijd in haar bedje gelegd worden om te kunnen slapen.. al sinds ze 2 dagen oud was valt ze al niet meer gewoon beneden in slaap. Laatste dutje in haar bedje vind ik altijd spannend omdat ze dan ook de nacht in kan duiken.. en heel sneu om wakker te maken.. dus nu doe ik weleens in slaap wiegen in een donkere kamer.. duurt wel 15/20 min voordat ze dan slaapt. Maar wakkerhouden na 15.00/15.30 tot bedtijd is ook geen optie..

23 dagen geleden

Reactie op Larissie

Ah oké! Ja dan is het anders. Onze baby moet echt altijd in haar bedje gele ...
Bij ons ook in bed hoor, als we thuis zijn alle slaapjes en idd dan einde van de dag een powernapje. Ik hoop nog een week of 6 en dat hij dan weg kan🤞🏻

23 dagen geleden

Reactie op nautic

Klopt. Maar “te lang” is nu dus met deze leeftijd al 45min. 30is hier echt ...
Waarom is 45 min al te lang? Dit verschilt echt per kind.. mijn zoon doet einde middag van 4 tot 5 nog een dutje en dan slaapt hij snachts van half 7 tot 6 en was eerst zelfs tot 7 maar zn volle poepluier sinds de oefenhapjes maken hem in de ochtend wakker 😅 Dus er is denk echt geen te lang of te kort. Elk kindje heeft andere behoeften.. Ik vind t wel knap dat jullie kleintjes aan t eind van de dag al zo lang op kunnen blijven! Hier is het van 5 tot half 7 echt rekken, is eigenlijk om half 6 al doodmoe weer ...

23 dagen geleden

Mn kind is 6 maand en slaapt 3x 2 slaapjes van 2 uur, soms 3. En 1 van ong uur a 1.5 Ze is uur a 1.5 wakker. Ik zeg, slapen is groeien mijn baby slaapt graag, dikke prima. Komt snachts voor 2x de fles. Maak haar alleen wakker als ik een afspraak heb en ze dan mee moet

22 dagen geleden

Reactie op Fromauntietomummy

Waarom is 45 min al te lang? Dit verschilt echt per kind.. mijn zoon doet e ...
Tja waarom het te lang is? Geen idee maar dat is wat wij bij die van ons merken en idd elk kind is anders dus je moet ook vooral doen wat werkt. Als wij heb zn gang laten gaan denkt ie sowieso soms bij het laatste dutje al dat de nacht begonnen is, en 16uur is echt te vroeg daarvoor. Als we hem 45min laten slapen is hij vaak 5.30 wakker. Is het dutje korter dan slaapt hij tot 7.