7 Reacties

vorig jaar

Met klonter bedoel ik stolsel bloed.

vorig jaar

Hey, heb je weleens eerder bloed gehad bij de ontlasting? No niet, dan zou ik de verloskundige bellen. Succes!

vorig jaar

Ik zou bellen. Regel bij mijn VK is bloed dan bellen. 鉂わ笍 succes

vorig jaar

Ik heb aambeien gehad in het verleden en toen inderdaad ook bloed bij het afvegen. Ik begreep dat dat er gewoon bij kon horen dus verder nooit wat mee gedaan. Is uiteindelijk ook weggetrokken toen de aambei weg was.

vorig jaar

Misschien om je gerust te stellen, bloed dat uit de darmen komt geeft zwarte ontlasting en is niet rood. Dit komt omdat het bloed al gestold is, voordat het naar buiten komt. Rood bloed komt altijd uit de anus. Dit kan ook van een fissuur (scheurtje in de anus) komen en daardoor meer bloed geven dan een aambei. Ik ben er ook weleens van geschrokken en ik heb nu ook al bloed bij het afvegen gehad. Het is niet heel schadelijk en zeker verklaarbaar icm harde ontlasting! Maar wel heel vervelend! De huisarts kan je medicijnen geven voor een zachtere ontlasting (tegen verstopping) en eventueel een cr猫me om het scheurtje in de anus mee te behandelen. Als je nu al erg veel last hebt, kan vaseline ook helpen. Dit smeer je op het wondje. Witte ontlasting kan wel op een probleem duiden in het maag-/darmkanaal. Dit moet je sowieso met een huisarts bespreken! Sterkte ermee!

vorig jaar

Ik had dit ook! Heb nu om de dag een zakje movicolon via de dokter en gaat al twee weken goed.

vorig jaar

Reactie op Naomi2

Misschien om je gerust te stellen, bloed dat uit de darmen komt geeft zwart ...
Dank voor je bericht! Het heeft me gerustgesteld! Zo kan ik tot morgen wachten. Met witte ontlasting bedoelde ik witte afscheiding 馃ゲ