19 Reacties
5 dagen geleden
Als ik alleen thuis ben.En ik moet naar de wc, ik neem hem mee naar de wc.
Maar als ik mij was. Doe ik dat wanneer hij slaapt.
5 dagen geleden
Ik ga gewoon naar de wc toe, ik zeg tegen me tweeling van 18 maanden dat mama even naar de wc gaat en zo terug is. Hun spelen dan gewoon door of ze komen gezellig een kijkje nemen wat mama aan het doen is hihi.
Qua douchen doe ik als ze op bed liggen voor een dutje of ik douche in de avond. 馃槈
5 dagen geleden
Als ik alleen thuis ben, ga ik samen met mijn bijna 18 maanden oude dochter naar de wc of onder de douche. Ik neem haar boekjes en andere speeltjes mee. Ik leg ook uit wat ik doe, zodat ze ervan kan leren. Soms, als ik op de wc zit, wil ze op mij klimmen. Dan leg ik uit dat dat niet mag, dat mama bezig is, en leid ik haar af met een boekje, een verhaaltje of een spelletje.
5 dagen geleden
Wc gaat hij gewoon mee, loopt me zo achterna馃槀 met douchen ben ik misschien soms een loeder moeder maar als ik sochtends echt moet douchen zet ik hem in zn stoel met nijntje op of babytv. Hij krijgt dan nog zn flesje melk dus dan pak ik even mn kans. En anders douche ik in zijn slaapje.
4 dagen geleden
Hier heeft ze zelf een wc in onze wc staan (oefen toilet) en met douchen ga ik of heel vroeg want mijn man moet sochtend 6 uur naar werk dus dan douch ik ff 5 min of als ze naar de opvang is erna ze is helaas altijd rond 6 uur wakker.
4 dagen geleden
Wc gaat hij vaak mee of is hij aan het spelen in de woonkamer. Met douchen zet ik hem soms in de box met even de tv aan en anders in zijn kinderstoel in de deuropening van de douche. Maar het meest ideaal is natuurlijk tijdens het slapen van de kleine haha.
4 dagen geleden
Hier loopt ze meestal zelf mee naar de wc, kijkt ze wat ik aan het doen ben en benoemt ze dat tegenwoordig ook 馃槅 daarns krijgt ze 1 blaadje toiletpapier, mag ze die in de wc gooien en zwaaien we die uit 馃き Ja ja, zelf toileteren is tegenwoordig entertainment
Douchen of savonds samen, of in de ochtend voordat ze wakker is.
4 dagen geleden
Gewoon lekker laten spelen als je naar de wc moet 馃槀. Laat wel de tussendeur open, mocht ze me zoeken zie ik haar. Maar meestal doet ze gewoon haar ding.
Als ik ga douchen vaak voor ze wakker is of tijdens haar dutje. Anders gaan we samen of zet ik haar in haar bedje met speelgoed en mijn telefoon op Netflix 馃槄. Misschien heb ik gewoon een zoet kind dat ik hier eigelijk nooit echt over heb na hoeven denken 鈽猴笍
2 dagen geleden
Een kindje van 1,5 kan je best even 2 minuutjes alleen laten toch?
Vanuitgaande dat de wc binnen een paar meter zit en je geen uur zit. Ik snap goed dat een 1,5 jarige niet meer in de box wil. Zou hem ook weg doen en je zoontje leren en het vertrouwen geven dat ie gewoon door kan spelen of hij komt vanzelf achter je aan.
2 dagen geleden
In de eetstoel zetten met een koekje voor de tv (wel met tuigje vast maken)
2 dagen geleden
Hij blijft gewoon even in de woonkamer spelen als ik naar de wc ga. Ik houd de deur naar de woonkamer wel dicht, want anders ben ik bang dat hij de trap op klimt. Hij blijft meestal gewoon spelen.
Douchen doe ik alleen als hij slaapt of mijn man thuis is, of we gaan samen in bad.
13 uur geleden
Reactie op Beanie85
Een kindje van 1,5 kan je best even 2 minuutjes alleen laten toch?
Vanuitga ...
Die van mij kan je geen seconde alleen laten! Je knippert en hij staat te dansen op de salontafel.... nieuwsgierig mannetje zullen we maar zeggen馃槄