12 Reacties

2 jaar geleden

Haha toevallig dat ik dit vanmiddag ook dacht. Ik ga ook ineens extreem vaak 💩. Ik ben vandaag 32 weken en weet dat de kleine al ingedaald is.

2 jaar geleden

Je leest ook mijn gedachte. Ik moet om de haverklap plassen en ik ben nu op wc aan het poepen terwijl ik dit berichtje tik (niet normaal gewoon).

2 jaar geleden

Nou ik ben gewoon een beetje jaloers .... ik zit al heel de zwangerschap met obstipatie... en moet elke dag zakjes medicijnen drinken om überhaupt te kunnen poepen... nu ook 29+5 ... maar zit soms 30 min te persen om er een poepje uit te krijgen van 0.5 cm hahah

2 jaar geleden

Volgens mij kan dit vrij normaal zijn dat je vaker naar het toilet moet. Of je hebt juist last van obstipatie of je darmen spoelen juist goed door 🙃🙃

2 jaar geleden

Veel plassen is normaal, je blaas heeft veel minder ruimte. Meer poepen weet ik niet, ik had vorige x wel vlak voor de bevalling flinke diarree, alsof mijn lijf alvast ruimte ging maken voor de baby,, maar dat zal het met 29 weken vast nog niet zijn 🙈

2 jaar geleden

Ik moet ook veel vaker naar de wc. Normaal heb ik veel meer obstipatie klachten nu ga ik soms 2x per dag. Ik weet niet wat mij overkomt!

2 jaar geleden

Reactie op LoraineG1991

Nou ik ben gewoon een beetje jaloers .... ik zit al heel de zwangerschap me ...
Pruimensap helpt heel goed! Ik dronk eerst ook zakjes vezels. Maar die hielpen niet echt. Sinds ik iedere dag pruimensap drink, ga ik elke dag 🥳

2 jaar geleden

Reactie op MamaOfE

Pruimensap helpt heel goed! Ik dronk eerst ook zakjes vezels. Maar die hiel ...
Ooh thanks voor de tip! Ga ik proberen:)

2 jaar geleden

Reactie op LoraineG1991

Nou ik ben gewoon een beetje jaloers .... ik zit al heel de zwangerschap me ...
Dit had ik ook! Is helemaal over sinds ik geen lactose meer eet/drink.. ben bijna helemaal over op plantaardig en nergens meer last van. Wel een hele omschakeling, maar misschien het proberen waard!

2 jaar geleden

Ik kan al 2 weken niet poepen ok zou blij zijn !

2 jaar geleden

Reactie op miriammoes

Dit had ik ook! Is helemaal over sinds ik geen lactose meer eet/drink.. ben ...
Ja ik drink ook al geen lactose, drink altijd havermelk ( ben vegetarisch) dus heb sowieso al dat ik minder dierlijke producten eet/drink en dat ging voor de zwangerschap prima, maar sinds ik zwanger ben willen m'n darmen niet meer zo meewerken hahah

2 jaar geleden

Ik kan al 2 weken niet poepen ok zou blij zijn !
Sterkte, dit had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Uiteindelijk ben ik bij de bekkenfysiotherapeut beland omdat ik niet goed alles uitplaste of uitpoepte. Af en toe wat vettigs eten, helpt dat? Ik at veels te gezond. Dus af en toe een patatje met mayo hielp bij mij.