16 Reacties

2 jaar geleden

Je kunt een Proefverpakking Nutrilon (3 zakjes voeding) of een pot van een merk naar keuze halen. Altijd handig om iets in huis te hebben.

2 jaar geleden

Hoi! Ik was ook van plan om van het begin af aan borstvoeding te geven. Door geelzucht kon hij het zelf niet opbrengen om rechtstreeks uit de borst te drinken en hadden we op een gegeven moment deze zakjes gehaald. Deze kun je met bon altijd nog (ongeopend) terugbrengen! Had 1 keer voor een voeding deze moeten gebruiken. Zeker geen weggegooid geld! Altijd fijn om iets achter de hand te hebben

2 jaar geleden

Nutrilon heeft proefverpakkingen. Maar waarom ga je niet prenataal kolven? Dan kan je hopelijk een kleine voorraad aanleggen voor als drinken niet direct lukt. Dan kun je toch bijvoeden zonder dat je kunstmelk hoeft te geven

2 jaar geleden

Tip: de voorwaarden op het gebied van kunstvoeding wat betreft samenstelling zijn in Nederland zo streng dat het niet uitmaakt welk merk je haalt. Nutrition, Kruidvat, AH, … je betaalt voor het merk en niet de inhoud. Als je voor de zekerheid kunstvoeding wilt halen zou je ook voor een goedkoper alternatief kunnen kiezen 😌 Kruidvat is bijvoorbeeld al de helft goedkoper

2 jaar geleden

Reactie op Jenni21

Nutrilon heeft proefverpakkingen. Maar waarom ga je niet prenataal kolven? ...
Kan je proberen, geen garantie dat er melk komt. (4 dagen gekolfd, maar er kwam geen melk, wel braken onder het kolven mijn vliezen) Ik heb hiervoor 11 maanden gevoed, dus was bekend met een goede dosis melk..

2 jaar geleden

Reactie op Zwanger1989

Kan je proberen, geen garantie dat er melk komt. (4 dagen gekolfd, maar er ...
Dat is zeker waar! Maar wel het proberen waard! En optijd een lactatiekundige mee laten kijken als je twijfels hebt❤️

2 jaar geleden

Mijn kraamzorg adviseerde het niet in huis te halen omdat je er dan sneller naar grijpt. Het is al snel gehaald bij het Kruidvat. Tis maar net hoe je het bekijkt natuurlijk.. ik dacht ook eerst dat ik het als reserve in huis wilde halen. Ik moet zeggen dat ik wel donormelk van een vriendin in de vriezer heb, ook om mee te nemen naar het ziekenhuis direct na de geboorte, mocht het niet meteen lukken. Dus dat is ook nog een optie als je iemand kent die borstvoeding geeft.

2 jaar geleden

Wat je kan doen is van die kleine zakjes halen dat adviseerde onze kraamzorg... dat mocht het nodig zijn voor de nacht je iets hebt maar geen grote verpakkingen

2 jaar geleden

Veel dank voor de suggesties, ik ga de kleine proefverpakkingen halen!

2 jaar geleden

Uit eigen ervaring weet ik helaas dat BV niet altijd(meteen) lukt. Heb 3 weken lopen omstoeien (met allerlei hulp en middelen) voordat het eindelijk slaagde. Tussentijds dus wel met een fles gevoed. Je hebt natuurlijk van de meeste merken die grote blikken of pakken van 10-15 €. En eenmaal geopend maar beperkt houdbaar, vond ik zonde. Dus ik heb nu van Nutrilon een doosje waar 3 zakjes melkpoeder inzitten voor zo'n 60 ml melk per stuk (prima hoeveelheid voor de eerste dagen). Kost een paar euro en de overgebleven zakjes bederven niet snel wanneer je maar 1 of 2 hoeft te gebruiken. Wellicht hebben andere merken dit ook hoor, maar in de meeste supermarkten ken ik het alleen van Nutrilon. Daarmee kun je de eerste 24 uur vast wel doorkomen.

2 jaar geleden

Reactie op RnR93

Uit eigen ervaring weet ik helaas dat BV niet altijd(meteen) lukt. Heb 3 we ...
Ah, zie net de andere reacties al waarin dit genoemd was. Oeps 😳

2 jaar geleden

Wij hadden ook die zakjes. Uiteindelijk ook een grote verpakking gekocht. Dat is na openen 4 weken houdbaar. We maken soms een flesje met 2 voedingen vlak voor de nacht, voor het geval dat.

2 jaar geleden

Ik had het niet in huis, omdat ik het bij de eerste niet nodig had. We hadden het nu wel écht nodig. We hadden een nacht overgeslagen door de bevalling en de eerste nacht bleef ze maar zoeken en onrustig. Van 10 tot 4.00 bezig geweest net haar steeds aanleggen. Mijn lijf deed zo’n pijn, ik kon niet meer (moest echt liggen). Uiteindelijk VK gebeld en zij gaf aan toch een beetje Kv te geven. Gelukkig vrienden in de straat wakker kunnen bellen en daar een zakje kunnen halen. Maar dat voelt heel vervelend om ze wakker te bellen. Dus ik zeg; handig om te hebben liggen. Na 3 druppels was ze tevreden, hebben we 3 uurtjes kunnen slapen en voelden we ons weer een beetje mens. Daarna ging de borstvoeding als een trein lopen.

2 jaar geleden

Ik heb van nutrilon van die sachets in huis 1 verpakking, kan je vgm bij de supermarkt halen of drogist daar zitten 4 pakketjes in waarmee je een flesje kan maken als dit echt MOET. Heb dit alleen zodat je geen gedoe hebt als er nood aan de man is of wat dan ook. Je kan t ook bestellen online

2 jaar geleden

Ik had da bij de eerste niet in huis. Ik zou me niet druk maken of stressen. Beval je thuis?

2 jaar geleden

Ik heb ook die kleine verpakking in huis gehaald, mocht ik toch overstappen op flesvoeding wil ik voor het kruidvat merk gaan.