13 Reacties
2 jaar geleden
Ik zelf heb erkennen gedaan. Gezag is vanaf dit jaar automatisch als je een kind erkent. Het is heel makkelijk. 2 maanden voor de bevalling ben ik naar de gemeente gegaan om ongeboren kind te erkennen. Dan hoefde dat niet meer na de geboorte. Dus bij de geboorte aangifte was de erkenning en gezag automatisch ingegaan.
2 jaar geleden
Reactie op Momofalmost3
Ik zelf heb erkennen gedaan. Gezag is vanaf dit jaar automatisch als je een ...
Oh en papieren heb je niet nodig. De partner moet mee met zijn id of paspoort en dan is dat in 10 min geregeld.
2 jaar geleden
Hier idd ook erkenning gedaan bij de eerste 2 kids, wij zijn van plan om volgend jaar op 8 mei geregistreerd partnerschap aan te gaan. Alleen weet ik op dit moment nog niet wat mijn uitgerekende datum is, heb over 2 weken pas mijn eerste echo...
Maar het ging idd heel makkelijk, online afspraak maken, we moesten beide heen met id/paspoort en het was zo gepiept. Gezag was al geregeld en hoefde we niets meer voor te doen.
2 jaar geleden
Ik ben nu de 10 weken voorbij en we zijn vorige week het kind al gaan erkennen. (ik ben een enorme regeltante. Lees: opvang etc is al geregeld, kinderkamer staat al bijna klaar🤣) je gaat met zn twee met een ID naar gemeente. Je tekent en na de geboorte heeft je partner ook meteen gezag. Tenzij je dit niet wil. Verder niks meer te regelen.
2 jaar geleden
Reactie op Guestwhat
Je kan ook alvast voor de wet trouwen en over 2 jaar de ceremonie en het fe ...
Zo hebben wij het een paar jaar geleden ook gedaan, maar dan voor het kopen van ons eerste huis.
Gewoon gratis getrouwd op de maandag ochtend 🙈
Met het motto.. een bruiloft kan je altijd nog plannen.
Scheelt een hoop geregel.
2 jaar geleden
Wij hebben een samenlevingscontract en idd onze zoon gewoon erkend via de gemeente, was supersimpel en snel geregeld. Wel verstandig om dan ook het e.e.a. in een testament vast te laten leggen, omdat jij en je partner bijvoorbeeld wettelijk geen erfgenamen van elkaar zijn. Mocht 1 van jullie iets overkomen dan erft je kind (als je niets hebt vastgelegd) alles, wat erg lastige situaties kan opleveren bijvoorbeeld met een koophuis o.i.d.
2 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde bij onze dochter. Omdat de wens was om toch uiteindelijk te gaan trouwen zijn we voor de wet getrouwd en gaan we later een feest geven voor vrienden en familie. Dat ‘later’ wordt nu nog iets later omdat nummer 2 in aantocht is 🥳 Wat in het vat zit, verzuurt niet. Erkennen en gezag aanvragen is niet zo veel werk tegenwoordig
2 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor erkenning. Is een kort bezoekje aan het gemeentehuis en een formuliertje ondertekenen voordat het kind geboren is. Goed om te weten: sinds 1 januari 2023 krijgt de vader, zodra hij erkenning heeft gekregen, ook automatisch het gezag. Hiervoor moest dat nog apart geregeld worden