6 Reacties

9 dagen geleden

Rustig aan en volhouden. Probeer eerst 1 smaak tot een succes en daarna pas nieuwe smaken/structuren aanbieden. Wij hebben eerst 2 weken lang banaan aangeboden tot ze het lekker vond en snapte wat ze er mee moest. Pas daarna stap voor stap een nieuwe smaak. 3 of 4 hapjes waren het in het begin die er soms ook nog 3 keer tussendoor uit kwamen. Soms moeten kinderen 10 keer een smaak proeven voor ze het lekker vinden. Ook zit het kokhals reflex bij baby’s nog voor in de mond en hebben ze tot nu toe alleen flesvoeding gehad dus het is echt wennen. Komt vanzelf goed.

9 dagen geleden

Ik zou pastinaak een keer proberen. Dat schijnt een hele goede te zijn om mee te beginnen

9 dagen geleden

Kokhalzen is ook niet erg, het ziet er rot uit maar zo leren ze wel eten. Het kokhalsreflex moet steeds verder naar avhter gaan. Brood ging er bij mijn baby bijv om die reden niet in, tot ik het in dr wangzak tussen dr kaken deed. Toen ging ze ineens kauwen

9 dagen geleden

Hier vond ze het de eerste paar keer gezellig maar niet perse dat ze snapte dat ze het moest eten😅 veel eruit duwen met de tong of eruit spugen. Na een tijdje besefde ze dat ze het moest doorslikken en soms gaat het nog steeds als eerst hoor en duwt ze het eruit met haar tong of pakt ze de lepel af om ermee te zwiepen. Gewoon volhouden letterlijk oefening baart kunst.

9 dagen geleden

Thanks voor de bemoedigende woorden! ❤️ Dat van dat kokhalsreflex heb ik nooit geweten haha