15 Reacties

vorig jaar
hmm dit had ik al voor mn zwangerschap, dus ik link het er niet aan,en de huisarts heeft niets kunnen vinden. Er kunnen meerdere dingen aan de hand zijn, stress, hoge bloeddruk bv maargoed zo zijn er zoveel dingen die er kunnen zijn maar voor hetzelfde geldt is er niet veel aan de hand, en is het wel irritant. Vertrouw je het niet, doe een bezoekje aan de huisarts. Blijf overigens je lichaam serieus nemen, je hebt er maar 1, niet alles onder zwangerschap schalen. Liefs!

vorig jaar
Reactie op Sop-hie
hmm dit had ik al voor mn zwangerschap, dus ik link het er niet aan,en de h ...
Jaa ben al bij de huisarts geweest en er is ook een echo van mijn hart gemaakt. Dit was allemaal goed. Heb wel veel stress gehad afgelopen tijd, had dit voor de zwangerschap niet dus link het zelf wel echt aan de zwangerschap

vorig jaar
Het heet pulsatiele tinitus, ik heb het al jaren! Het komt doordat er een bloedvat dichtbij je trommelvlies loopt ofzo.
ze hebben zelfs een mri gedaan, om te kijken of ze er iets aan konden doen.
- dat kon niet, maar ze zagen ineens rare plekjes in m鈥檔 hersenen. Er was uiteindelijk niks aan de hand maar het gaf wel veel stress.
Het wisselt bij mij heel erg hoe erg het is. Verkoudheid maakt het vooral erger, verder weet ik het niet zo goed.
Kan me wel voorstellen dat meer bloed ook zorgt voor meer druk op het vat!

vorig jaar
Als het goed is, voel je het (in je borstkas) minder als je op je zij ligt. Ik dacht je rechterzijde.
Ik heb aan het begin van het tweede trimester er wel last van gehad dat mijn bloedvolume zo snel steeg. Als ik ging liggen, moest mijn hart heel hard pompen. Dat vond ik ook een naar gevoel. Maar het is wel over gegaan.
Ik denk ook hier geldt: goed slapen, gezond eten, ontspannen, stress vermijden, zoals bij veel klachten helpend is.

vorig jaar
Heb ik helaas ook ineens gekregen, maar alleen aan de rechterkant. Merk het ook alleen zodra ik bijvoorbeeld de trap opgelopen ben, dus wanneer m鈥檔 hartslag hoger is. Heel irritant

vorig jaar
Wow, dacht dat ik de enige was. Heb ook vaak zwaardere hartslag, voel mn hart echt kloppen in mijn keel. Geen hartkloppingen, maar gewoon hard..

vorig jaar
Reactie op bibi_
Update: ik bleek ernstige bloedarmoede te hebben dus ik heb een ijzerinfuus ...
Toevallig, 铆k vorige week zelfde verhaal. Alleen niet zo erg (gelukkig)
Sterkte