20 Reacties

21 dagen geleden

Heel herkenbaar. Bij ons heeft tot 26 weken geduurd. Blijf alleen consequent met het ritme, volhouden.

21 dagen geleden

Ja heel herkenbaar en ben gesloopt. Zo extreem jaloers soms op doorslapende babys. Ik had echt niet verwacht dat het makkelijk zou zijn maar dat ik inmiddels bijna bang voor de nachten ben had ik ook niet verwacht! 😌

21 dagen geleden

Heel herkenbaar. Ik zie savonds heel erg op tegen de nachten. Overdag doet ze vaak wel een middagdutje van 2.5u. Bij de gastouder doet ze perfecte slaapjes. Soms denk ik; wat doe ik verkeerd. Vertel het mij. Maar weet ook dat ze het zelf moeilijk hebben en volop in ontwikkeling zijn en dat geeft hun ook veel prikkels etc. Dit verwerken ze snachts dan weer. Ik hoop net zoals met sprong 4 was het er in eens en ook was het in eens over. Dat hoop ik nu ook van harte.

20 dagen geleden

Reactie op merel19945

Ja heel herkenbaar en ben gesloopt. Zo extreem jaloers soms op doorslapende ...
Hier het zelfd🥲

20 dagen geleden

Reactie op Anoniem19900991

Heel herkenbaar. Bij ons heeft tot 26 weken geduurd. Blijf alleen consequen ...
Als in wakker houden als ze moe zijn totdat het weer slaaptijd is volgens zo’n schema of wat bedoel je?

20 dagen geleden

Reactie op maanster

Als in wakker houden als ze moe zijn totdat het weer slaaptijd is volgens z ...
Wakkertijd is bijv. Nu 2.5uur, dus wakker van slaapje tot slaapje maar zoontje is eerder moe dus daarom altijd eigen kindje volgen😊

20 dagen geleden

Lijkt alsof ik het berichtje heb getypt. Hier ook een mama die letterlijk op is omdat mijn zoon elke 2 uur wakker is voor een flesje (soms na 1 uur) daarna als ik hem wegleg begint hij te huilen en wilt hij niet slapen. Ik ben op en voel me een zombie. Dit is nu al weken zo en voorheen werd hij 1/2 keer wakker in de nacht.mijn omgeving zegt dat ik een slaapcoach moet inschakelen. ik haat de avonden/nachten voortaan :(

20 dagen geleden

Hier gaat het hetzelfde! Tot 24 weken sliep ze goed, ze kwam 1x per nacht! Ineens sinds een week, 4 a 5x per nacht! Waaaaar is ons goed slapende prinsesje gebleven☹️

20 dagen geleden

Reactie op Bettyyyyyy

Lijkt alsof ik het berichtje heb getypt. Hier ook een mama die letterlijk o ...
Hier inderdaad het zelfde. Ik heb gister contact gehad met het consultatiebureau en die hebben we wel me flessen laten op hogen na totaal 5x 200cc extra hapjes want dat vind hij lekker en 2 manieren voor slapen gegeven die ik kan proberen. Want vanaf de 6 maanden gaan ze dingen onthouden dus gevolgen van dingen die zij doen..

20 dagen geleden

Ik ben er klaar mee dat niet slapen. Ik weet dat t over gaat. Bij mn oudste duurde het 1.5 jaar. Nu hoop ik korter. Ik word helemaal leip van dat wakker worden en dat vroege opstaan ( tussen 5 en 6).

19 dagen geleden

Hier hetzelfde, om te janken. Ik heb ook nog een tweeling, en beide slapen slecht. (Voor sprong 4 was het er 2 keer per nacht uit, nu gemiddeld 8 keer per nacht)

19 dagen geleden

Reactie op Mvnorth

Ik ben er klaar mee dat niet slapen. Ik weet dat t over gaat. Bij mn oudste ...
Herkenbaar! Hier nog steeds met fases, peuter is bijna 3. Zijn drukker met hem met slapen dan met de baby.. beetje kind afhankelijk..

19 dagen geleden

Helemaal herkenbaar! Niet echt tips helaas…

19 dagen geleden

Heel herkenbaar! Wij hebben dit (hoop ik) net allemaal achter de rug. Maar 2 weken geleden zag ik het ook echt niet meer zitten. Zo'n slaaptekort en ook net weer begonnen met werken. Ik weet hoe je je voelt. Enige wat ik kan zeggen doe wat je denkt dat goed is en probeer dezelfde routine voor naar bed toen aan te houden zodat hij hopelijk weer realiseerd dat de nacht voor slapen is. Ging hier eigenlijk uit zichzelf weer beter. Wat we wel hebben gedaan is het vaker in mijn armen nemen snachts. Dit was de enige manier dat we allebei nog iets slaap kregen

19 dagen geleden

Wij zijn ook ervaringsdeskundigen. Om het vol te houden, delen wij de nacht op: tot 3.30 u en daarna. Ik neem de eerste helft voor mijn rekening. En slaap daarna met oordopjes en laat het los. Echt heerlijk! Een paar uur doorslapen. Veel sterkte! Het is een fase.. maar een heel pittige.

19 dagen geleden

Kan je proberen hem een nacht op z’n eigen kamer ‘s nachts te leggen? Onze eerste dochter sliep ook op een gegeven moment heel slecht.. we hebben haar toen met 4 maanden op tip van iemand een nacht in z’n eigen kamer gelegd. Probleem opgelost. Oftewel: onze dochter reageerde sterk op onze aanwezigheid in de kamer waardoor ze dus slecht sliep

19 dagen geleden

Reactie op SongMJG

Kan je proberen hem een nacht op z’n eigen kamer ‘s nachts te leggen? Onze ...
Helaas hebben wij een slaap kamer dus dat is niet mogelijk. We hebben binnen een paar jaar wel een andere woning dus dan kan het pas helaas. Heb ook het iedee dat hij daar aan toe is.

7 dagen geleden

Hier ook hele slechte nachten. Dit is met 2,5-3 maanden oud begonnen en nu met 25 weken nog steeds. Hij wordt meestal na 3 uur wakker en slaapt dan het beste door als hij weer een fles krijgt. Als het korter dan 3 uur is doen we een speentje en dat is dan weer een uurtje oke. Vanaf 21.30 en 1.00u geven we een fles. Maar dat wakker worden om 4.00u-5.00u is killing 😵‍💫 we hebben het ledikantje nu weer naast ons bed gezet voor meer 'nabijheid', want er willen hem niet meer bij ons in bed nemen. Maar het lukt niet altijd om hem dan weer in slaap te krijgen. Laatst om 5.00u een volle fles gegeven toen sliep hij tot 8.30u Kan het kwaad om s nachts nog veel melk te geven op deze leeftijd? Hij lijkt toch hongerig denken wij.. Grotere hapjes overdag hebben de dutjes overdag wel verlengd van 30min naar 50min-soms 2 uur dat is fantastisch. Nu bedacht dat we s nachts gewoon blijven voeden en het avondeten ook gaan uitbreiden met koolhydraten voor een volle buik.

7 dagen geleden

Reactie op dml12

Helaas hebben wij een slaap kamer dus dat is niet mogelijk. We hebben binne ...
Wellicht een scherm er tussen en ruis gebruiken? Scheelt in het geluid en in het zicht.

7 dagen geleden

Reactie op RobuusteKomeet313284

Hier ook hele slechte nachten. Dit is met 2,5-3 maanden oud begonnen en nu ...
Goede tips bedankt