10 Reacties

vorig jaar

Oh, al zeker 3 op deze zwangerschap 馃槵 geen idee of het niet verstandig is

vorig jaar

Hier ook al 2x broodje hema rookworst gegeten, heerlijk! Rookworst mag prima volgens het Voedingscentrum, dus lekker van genieten. Eet smakelijk!

vorig jaar

hotdog en rookworst trouwens beide zelfde verhaal hoor! :) tip: download de Zwangerhap app van het Voedingscentrum voor als je vaker twijfelt!

vorig jaar

Bedoelen ze dan niet de hotdogs die je bij het fastfood luikje kan kopen? Lijkt me dat het wel kan hoor

vorig jaar

Maar is het niet zo dat die hotdogs van de Hema gewoon al gaar zijn, en de mate van opwarmen voor het eten dus niet zo veel uit maakt? Dat het in theorie ook koud zou kunnen? Je wilt natuurlijk niet iets eten dat er al een halve dag ligt, maar dan is geen enkel eten meer 'veilig'. En als je ze thuis opwarmt, weet je zeker dat dat niet het geval is (mag je in de winkel natuurlijk ook van uit gaan maar zeker weten doe je het nooit) en zou ik niet weten waarom het onveiliger zou zijn dan iets anders.

vorig jaar

Heb al zoveel rookworsten van de HEMA op.. nog nooit gelezen of gehoord dat dit niet mag haha. Geniet ervan!

vorig jaar

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/zwanger/wat-kan-ik-wel-en-niet-eten-tijdens-mijn-zwangerschap-/kan-ik-dit-eten-als-ik-zwanger-ben/rookworst-varken-5.aspx Je kunt hotdogs en rookworsten veilig eten. Ze zijn alleen niet super gezond ;-) Bij horeca-bedrijven hebben ze strenge eisen aan het hanteren en bewaren van voedsel om voedselvergiftiging bij iedereen tegen te gaan. Dus daar letten ze echt wel goed op! Ook bij het verpakken van vlees hanteren ze strenge eisen en de houdbaarheidsdatum zorgt ervoor dat je weet wanneer het nog goed is om veilig te eten! Dus geen zorgen maken! Listeria zit vooral in de koelkast bij koud verpakte vleeswaren en vis, zoals salami en gerookte zalm. Het gedeidt namelijk het beste bij 4-7 graden. Dus wat daar staat over lauwwarm en listeria is echt onzin, m.i., want een hotdog of rookworst wordt goed gegaard (niemand gaat een rauwe rookworst eten, hoop ik 馃お) Waar heb je de tekst vandaan, als ik het mag vragen? 鈽猴笍

vorig jaar

DANKJEWEL! Ging op Google zoeken en dit was het eerste wat ik kreeg, altijd fijn Google...

vorig jaar

Reactie op mtjp

DANKJEWEL! Ging op Google zoeken en dit was het eerste wat ik kreeg, altijd ...
Ik heb het gevonden! Google vond een reactie van een oud-forum lid van dit forum! Hij/zij zegt dat ze de zwangerhap-app niet vertrouwd en daarna komt het stuk over hotdogs en poffertjes. Maar iedereen mag toch aannemen dat je de hotdogs, pannenkoeken en poffertjes goed verhit! En anders vraag ik er extra om bij een restaurant of ze dat willen doen 馃槅

vorig jaar

Morgen hotdogs lunchen bij de IKEA. Moet goed zijn toch?! Vorige week ook al gegeten 馃槄