19 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter komt naar het ziekenhuis samen met Oma. Als ik terug ben op de afdeling na de keizersnede, wil ik haar er graag bij..

2 jaar geleden

Ik beval zo wie zo in het ziekenhuis. Opa en oma vangen haar op en onze dochter mag als eerste na binnen op de kamer, opa en oma wachten even elders in het gebouw.

2 jaar geleden

Ik heb hier al best veel over nagedacht, ik wil graag dat mijn dochter(4,5) eigenlijk vrij snel na de bevalling in het ziekenhuis komt, en zou eerst een moment met ons als gezin willen. Alleen ik wordt ingeleid en ze blijft dan bij mijn ouders en het ziekenhuis is ongeveer 35min rijden.. ik vind het ook een beetje lullig om mijn moeder haar te laten brengen en dat ze dan de baby nog niet mag zien.. ben daar nog niet helemaal over uit 🙈

2 jaar geleden

Onze dochter (4,5 jaar) blijft bij opa en oma en ik wil graag dat ze haar komen brengen, maar wel elders even wachten tot onze dochter haar zusje heeft ontmoet. Lijkt me super schattig als zij dan aan opa en oma vertelt hoe ze heet en dus voorstelt. Idee is thuis bevallen, maar dat weet je natuurlijk nooit. Dus we bepalen aan de hand van de situatie waar en wanneer dat zal zijn.

2 jaar geleden

Onze dochter (4,5 jaar) blijft bij opa en oma en ik wil graag dat ze haar k ...
Oh heel leuk idee! Onze zoon is dan bijna 3 en die noemt alle baby’s nu zoals zijn pasgeboren neefje heet dus weet niet of dat gaat lukken 😄

2 jaar geleden

Reactie op paulat

Ik heb hier al best veel over nagedacht, ik wil graag dat mijn dochter(4,5) ...
Ik hoor wel meer dat iedereen de ouders even laten wachten op de gang inderdaad. Weet ook nog niet of we dat doen. Ik word wel ook zeker ingeleid dus ontmoeting in het ziekenhuis of thuis is ook nog iets waar we over nadenken

2 jaar geleden

Wij hebben bij de 2e ook in gedachten gehad, we willen als gezin dat eerste momentje, dus zonder opa en oma. Dit hebben we ook met ze gedeeld. Ook al is het maar half uurtje. In werkelijkheid, we hebben smiddags de keizersnede gehad, was corona, dus mocht niet veel bezoek komen. Manlief is zoontje gaan halen bij de opvang en hebben toen samen gegeten. Daarna hebben opa en oma hem meegenomen zodat we met zijn 3en nachtje in het ziekenhuis konden slapen. Bij de 3e zal het weer zoiets worden. De eerste ontmoeting wil ik echt als momentje met het gezin. Oma heeft nog momenten genoeg dat ze haar kleindochter kan zien.

2 jaar geleden

Ik lees mee.
Onze dochter was bijna twee toen haar broertje geboren werd. Hij werd om half 8 ‘s avonds geboren, dus onze dochter is die nacht nog even bij opa en oma gebleven en heeft de volgende morgen om 10 uur fris en fruitig haar broertje ontmoet 😊

2 jaar geleden

Geen idee, geleerd van de vorige keer haha. In de nacht naar ziekenhuis en 4 uur later weer thuis, iedereen sliep nog. Grote verassing toen iedereen wakker werd. Dus zie wel hoe het loopt dit keer. Alles wat ik van tevoren plan komt niet uit dus beter dat we het over ons heen laten komen. 🥰

2 jaar geleden

Ik moet ik het ziekenhuis blijven dus mijn man zal ons zoontje ophalen en dan meenemen om zijn zusje te ontmoeten. Op het moment van ontmoeten zal ik zusje in het bedje hebben liggen, zodat zoontje niet binnenkomt en ‘zijn’ mama met een ander kindje ziet liggen. Eerst rustig een knuffel en kus van mama, en dan laat ik hem een cadeautje aan de baby geven en krijgt hij een cadeautje ‘van’ zijn zusje.

2 jaar geleden

Ik moet bevallen in het ziekenhuis. Is even zien hoe het loopt maar als ik daar nog even moet blijven haalt mijn man onze dochter (dan 2,5 jaar oud) even op voor een bezoekje. En eenmaal thuis eerst alleen met dochter erbij en kraamzorg. (Geen andere visite). Denk dat ik de baby in het wiegje leg en dochter gewoon een beetje haar ding laat doen. Wil ze bij de baby kijken dan kan dat en wil ze liever spelen met haar speelgoed dan is dat ook helemaal goed. Maar dan ziet ze niet gelijk dat ik de baby in de armen heb zeg maar.

2 jaar geleden

Ik moet bevallen in het ziekenhuis. Is even zien hoe het loopt maar als ik ...
1e dag zeg maar met z'n 4en en geen visite.

2 jaar geleden

Men raad aan om bij de eerste ontmoeting de newborn in de wieg te hebben liggen. Als vader of moeder deze nieuwe aanwinst vast heeft kan dat eerder als concurrentie overkomen voor het/de oudere kind(eren). Ik denk dat ik zelf daarom het gouden uurtje echt alleen met mijn man en pasgeboren kind doe gezien dit voor de hechting vrij belangrijk is. Hierna even douchen eten en dan is het bevalbad ook wel opgeruimd en kan de grote zus haar zusje komen bewonderen. Ook wordt aangeraden ze elkaar een cadeau "te laten geven". Ik denk dat ik dat ook ga doen. Al zijn het maar kleinigheidjes.

2 jaar geleden

Wanneer ik ben bevallen ben (in het ziekenhuis) wil ik daarna graag een moment met z’n viertjes. Eerst mijn zoon laten kijken. Opa en oma kunnen dan nog wel heel even op de gang wachten😅

2 jaar geleden

Ik zie het wel, hoe het loopt!

2 jaar geleden

Ik heb er nog niet zo goed over nagedacht merk ik. Wij zijn sowieso in het ziekenhuis en ik denk dat ik wil dat ons zoontje van 2 naar het ziekenhuis komt met oma. Het liefst staat papa bij de ingang van het ziekenhuis te wachten, het is natuurlijk spannend om zo’n groot gebouw in te gaan. Als ik in staat ben zou ik hem (samen met papa en oma) graag bij de deur van mijn kamer opwachten, zodat hij niet de kamer in hoeft en mij op bed ziet liggen. Baby dan in het bedje. Oma is ook welkom om binnen te komen en kan filmen vanaf het moment dat onze zoon mij ziet staan in de deuropening tot en met de ontmoeting. *einde dagdroom* 😂😂

2 jaar geleden

Ik heb hier nog helemaal niet over nagedacht. Als ik in het ziekenhuis ga bevallen dan hoop ik dat we vrij snel naar huis mogen. Dan kan ons zoontje zijn zusje thuis ontmoeten. Het lijkt me niet leuk dat hij in het ziekenhuis komt en dan weer weg moet terwijl ik in het ziekenhuis blijf.

2 jaar geleden

Dochter 16 had aangegeven dat ze niet bij de bevalling wil zijn vanwege mijn waarschijnlijke chagrijnige bui 🤣 Wel liet ze vallen dat ze het persen wel interessant vond en dat wel wilde zien. Dus vooral kijken hoe het die dag loopt! Wil wel dat ze als eerst komt nadat er andere familie bij komt.