12 Reacties

11 dagen geleden

Ik zou overdag meer vast voedsel en wat slokjes water of thee aanbieden. Wij geven onze dochter overdag een bordje pap, of een broodje extra. Hierdoor schuiven haar flessen overdag ook op bij ons

11 dagen geleden

Wij lopen bij een neonatoloog vanwege slechte start. Maar zij gaf aan dat een baby van deze leeftijd echt niet meer dan 1 liter per dag mag krijgen. Met 6 flessen van 180+6 ga je daar wel overheen. Ik zou dus inderdaad gaan kijken hoe je dit aan kunt passen. Misschien met het cb overleggen?

11 dagen geleden

Reactie op Amelie21

Wij lopen bij een neonatoloog vanwege slechte start. Maar zij gaf aan dat e ...
Wel benieuwd of ze dan 1 liter bedoelt inclusief de schepjes of zonder?

11 dagen geleden

Reactie op juliastaal

Ik zou overdag meer vast voedsel en wat slokjes water of thee aanbieden. Wi ...
Thanks voor de tips, wat geef jij voor pap dan?

11 dagen geleden

Reactie op Newbaby2021

Wel benieuwd of ze dan 1 liter bedoelt inclusief de schepjes of zonder?
Volgens mij met! Want wij gaven ook 180+6 en mochten we niet meer dan 5 geven

11 dagen geleden

Reactie op Elskiew

Thanks voor de tips, wat geef jij voor pap dan?
Fijne granen, van Olvarit. Op de verpakking staat precies hoe je het kan bereiden!

11 dagen geleden

Zoon had hetzelfde! 2x papfles toen gegeven en werd vanzelf minder bii aanbieden van brood

11 dagen geleden

Reactie op lottesnotte

Zoon had hetzelfde! 2x papfles toen gegeven en werd vanzelf minder bii aanb ...
Wat bedoel je met papfles? En komt ie nu ‘s nachts niet meer dan? De flessen overdag 4 zijn helemaal oké. Maar die van 23.00 en vooral die van de nacht is eigenlijk die ene te veel. Of ik zou er overdag 1 minder moeten geven.

11 dagen geleden

Evt papfles, wij geven deze om 19:00 en slaapt dan door tot 07.00/08.00

11 dagen geleden

Geef je de fles al therapeutisch met een zo klein mogelijke speenmaat? Op die manier kunnen ze beter reguleren hoeveel eten ze nog nodig hebben dan wanneer je er een fles 'in giet' (om het maar even heel cru te zeggen). Je zou de ochtendfles en de fles rond de lunch kunnen verkleinen en aanvullen met brood of pap. En dan dus eerst vast voedsel met water uit een open beker en daarna aftoppen met melk. Je zult dan zien dat ze steeds minder melk erbij nodig heeft totdat ze volledig over is op vast voedsel op die momenten (dat is rond de 1e verjaardag vaak). Verder zou ik 's avonds niet alleen meer groente geven, maar ook aardappel, rijst, pasta, couscous, vlees, vis, tofu etc. Maak er echt een complete maaltijd van. De late fles en nachtfles zou ik kleiner maken

11 dagen geleden

Ik zou de avond en nachtfles langzaam minderen. Ik heb een tijdje 90+3 gegeven als ze kwam. Net genoeg om de honger te stillen, maar niet genoeg om echt vol te zitten.

10 dagen geleden

Hier hetzelfde. Ook het gevoel dat hij rupsje nooit genoeg is. 😅