15 Reacties
2 dagen geleden
Ik bedoelde als hij moe werd van het hoesten en moeilijk kon slapen. Ik legde hem ook met e kussen onder zijn matras op zijn bedje zodat hij wat meer rechtop lag en beter kon ademen. En als hij echt veel hoestte lag Papa of ik naast hem of sliep hij bij ons op schoot. Tja, alles voor de kleine man.
2 dagen geleden
Wij hebben een stoomapparaat met een kapje dat werkt hier goed verder warm bad of douche voor het slapen en melkproducten niet vlak voor het slapengaan dat maakt het erger.
Mocht ze benauwd zijn kan je een puf aan de huisarts vragen dat werkt meteen die hebben wij standaard nu in huis
2 dagen geleden
Oef, dat heb ik nog niet meegemaakt. Maar hoesten tot spugen toe, zou ik bij volwassenen gelijk aan kinkhoest denken.
Misschien toch even naar de huisarts?
2 dagen geleden
Wat ik al eerder las, hoofdeinde van het matras beetje hoger leggen. Met een grote handdoek ofzo. Neusspray met zoutoplossing haalt t slijm weg. Raam op een kiertje zorgt voor verse lucht, dus beter voor de ademhaling. Diffuser met een mini druppeltje pepermuntolie. Eucalyptus is nog te heftig voor kindjes onder de zes jaar. En een eigen hoestdrank maken van biologische uien en honing uit je eigen streek (van de imker).
Hier allemaal wel eens verkouden, maar wij hebben nooit last van hoesten (in de nacht).
2 dagen geleden
Hier ook een meisje van 1,5 die vooral hoest als ze ligt en dan het hele bed er elke keer onder spuugt door het hoesten.
Ik heb nu druppel van VSM gehaald en je geloofd het of niet, maar sinds ze die druppels krijgt is het zo goed als over.
2 dagen geleden
Reactie op Annie1979
Ik bedoelde als hij moe werd van het hoesten en moeilijk kon slapen. Ik leg ...
Dankjewel! Neusspray gebruiken we inderdaad al en in bad gaan ook maar helaas 😢 het matrasje omhoog gaan we zeker proberen
2 dagen geleden
Reactie op MariskaM93
Hier ook een meisje van 1,5 die vooral hoest als ze ligt en dan het hele be ...
Hier is het inderdaad ook als ze ligt. Overdag gaat het wel maar in bed is het hoesten en spugen. Wat voor druppels zijn dat? Niet geschoten is altijd mis 😉 dus zou het graag willen proberen
2 dagen geleden
Wat hier helpt tegen het hoesten is de neus spoelen met zoutoplossing, tip van het ziekenhuis is 9gr zout op 1 liter water en dan met een optrek spuitje in de neus spuiten, bed 1 kant omhoog en de hoestdrank zoals op dit plaatje... wij hebben vorige week in het ziekenhuis gelegen omdat ze uitgedroogd was :(

2 dagen geleden
Reactie op LoraineG1991
Wat hier helpt tegen het hoesten is de neus spoelen met zoutoplossing, tip ...

Dankjewel voor deze tips! Aaaahh dat is echt heel zielig! Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op
14 uur geleden
Reactie op Sanne Jonkers
Dankjewel voor deze tips! Aaaahh dat is echt heel zielig! Hopelijk gaat het ...
Jaaa gelukkig wel, ondertussen wel met spoed buisjes gehad ook, maar ze is weer opgeknapt ♡