6 Reacties
5 dagen geleden
Herkenbaar. Die van ons sliep ook 's nachts supergoed, echt 7-8 uur achter elkaar soms al met 3 maanden. Nu is zijn we blij met een blok van 4 uur :')
Je zou gewoon eens een weekje kunnen proberen wat er gebeurt als je hem overdag wat minder laat slapen. Die van ons slaapt nu zo'n 3 uur overdag gemiddeld. Je zou 's ochtends een uur, 's middags 2 uur en 's avonds een half uur kunnen proberen en kijken wat het met de nacht doet. Werkt het niet, dan laat je 'm lekker slapen.
Bij ons maakt het niet veel uit overigens. Het schiet nog alle kanten op en komt meer in fases. Soms slaapt hij opeens een paar nachten door en dan wil hij weer een paar nachten om 3 uur drinken. Wat dat betreft weet hij het heel goed zelf te regelen en heb ik het sturen grotendeels opgegeven 🤷♀️ ik faciliteer vooral een slaapje wanneer hij moe lijkt te zijn en we sturen hem niet voor 18.30 de nacht in, dat is het.
5 dagen geleden
Hier gaan de dutjes all over the place. Soms slaapt hij ene dutje 2 uur en andere 1,5 uur en dan nog een laatste korte dutje, of hij doet 3-4 dutjes van hooguit een half uur. Per 24 uur slaapt hij 12-14,5 uur, maar gemiddeld 13-13,5 uur. Hij heeft dus niet heel veel slaap nodig voor zijn leeftijd, maar zijn ouders zus nog minder dus zijn wel gewend dat we wat minder tijd alleen hebben op een dag 😅 (en natuurlijk ben ik iemand die veel slaap nodig heeft)
Zijn wakker tijd is meestal 2,5-3,5 uur, maar is ook erg afhankelijk van hoe lang zijn dutje was
5 dagen geleden
15 uur meestal. 12 in de nacht, 3 overdag. Een uur meer of minder komt ook geregeld voor.