11 Reacties

vorig jaar

ik heb 6 weken geleden een keizersnede gehad, en ook te hoge bloeddruk, en nu nog steeds, zit ook aan de bloeddruk verlagers. het ziekenhuis zei dat het wel ff kan duren ik weet niet hoelang helaas

vorig jaar

Ik heb ook tijdens en erna helaas nog steeds te hoge bloeddruk ik ben wel van 7 tabletten per dag naar 1 per dag gegaan omdat me bloeddruk laag werdt maar nu is die toch weer aan hoge kant nu bijna 5 weken geleden bevallen hopelijk hoef ik niet alsnog weer meer medicatie

vorig jaar

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap de gehele zwangerschap last gehad van een hoge bloeddruk en tijdens de bevalling zwangerschapsvergiftiging gekregen. Paar uur na de bevalling was mijn bloeddruk weer normaal. 3 weken geleden ben ik bevallen en deze zwangerschap een normale bloeddruk gehad tot de 34e week. Toen begon ie te schommelen en in week 37 bleef ie hoog. Toen bloeddrukverlagers gekregen en in die week ingeleid. Helaas bleef m'n bloeddruk ook na de bevalling hoog dit keer. Week na de bevalling steeg deze zelfs nog meer dus kreeg ik nog meer bloeddrukverlagers. Sinds deze week is mijn bloeddruk aan het zakken en mag ik beginnen met het afbouwen van de medicijnen. Ik begreep van de gynecoloog dat een 'hormonale hoge bloeddruk' tot 6 weken na de bevalling aan mag houden. Wanneer ben je bevallen? Niet om je bang te maken, maar in zeldzame gevallen kun je ook zwangerschapsvergiftiging krijgen na de bevalling. Dus je zou voor alle zekerheid je urine in kunnen leveren.

vorig jaar

Hier had ik ook een topic over geopend.. precies hetzelfde wat jij zegt, maar is mn derde keizersnede en bij de eerste twee dit niet gehad. Altijd lage bloeddruk gehad 100/55 en na de spoed keizersnede ineens 155/95 enz. Weet niet hoelang t geleden is ? Ik ben nu 3.5 e werk post partum en vanaf week 3 was het weer normaal vanzelf zonder medicatie

vorig jaar

Jup.. ik. Ben vroegtijdig ingeleid ivm oplopende bloeddrukken. Bloeddruk zakt niet na bevalling en slik nu al weken medicatie.

vorig jaar

Ik heb hetzelfde! Altijd een extreem lage bloeddruk gehad. Ik heb pre-eclampsie gehad en na de bevalling bleef de bloeddruk maar stijgen tot 160/105, hierdoor bloeddrukverlagers gekregen maar tot op de dag van vandaag (2 weken pp) blijft mijn onderdruk op 105 zitten. Snap er geen drol van, vervelend is het zeker want het gaat gepaard met veel hoofdpijn en duizelingen.

vorig jaar

Reactie op kers10

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap de gehele zwangerschap last gehad van e ...
Oh je hoort het echt wel wat meer indd als ik alle reacties lees, Urine hadden ze 4 dagen terug ook gecheckt op eiwitten hier kwam niks uit

vorig jaar

Reactie op Ties77

Oh je hoort het echt wel wat meer indd als ik alle reacties lees, Urine ha ...
Oooh gelukkig! Hopelijk zakt je bloeddruk dan ook snel🙏 en heeft het gewoon even tijd nodig.

vorig jaar

Welke medicatie slik jij ?

vorig jaar

Hier is het net andersom, voor en tijdens de zwangerschap een te hoge bloeddruk en nu moet ik kijken hoe ik hem "normaal" houd. In de laatste weken van de zwangerschap daalde hij zo erg dat ik acuut moest stoppen met L-mythyldopa. 95 bovendruk/ 45 onderdruk. Ik slik sowieso dagelijks een bloeddruk/hartmedicijn voor hartklachten. Blijkbaar reageer ik daar dus nog steeds heftig op. Hopelijk daalt hij snel!

vorig jaar

Ik heb zwangerschap vergiftiging gehad. En nog 4 weken na bevalling aan de medicatie gezeten voor bloed druk verlaging.. heel rustig aan afgebouwd.. is nu nog steeds , zonder medicatie, hoger dan ik ervoor had.. kan hele tijd duren zei m’n gyncoloof en vk.. moet dan jaarlijks meten. En sowiso meet risico hoger te houden / hart en vaat ziektes. Maar gaat echt nog wel verder zakken hoor. En anders overleggen met t ziekenhuis / huisarts. Moet je sowiso neem ik aan dat je nog onder behandeling bent ivm bloeddruk pillen en straks afbouw plan enz. Dan vraag je t daar toch?