22 Reacties
9 dagen geleden
Ik volg, want ik heb hetzelfde! Ben weer kokosolie gaan smeren voor de zekerheid. In het begin namelijk spruw gehad, en laatst de gekolfde melk van toen uit de vriezer gebruikt. Die melk was wel gepasteuriseerd, maar ben bang dat het misschien toch terug gekomen is nu 😖 maar zie nog geen witte waas op de tong van baby.. dus ik weet het niet goed
9 dagen geleden
Geen tandjes op komst? Dat maakt het speeksel zuurder en dat doet ook zeer. Zijn je borstschilden nog passend? Of je menstruatie/eisprong komt eraan? Ik heb elke 2 wk pijnlijke tepels door menstruatie/eisprong en kolf dan ook wat minder (ik kolf fulltime)
7 dagen geleden
Ik heb dit ook bij 1 borst! Ook baby van 6 maanden hier. Ik lees mee. Denk wel dat ik rond mn eisprong zit, maar heb het aan 1 tepel alleen..
4 dagen geleden
Reactie op iHeidi
Kijk eens of je een melkblaar hebt? Wit of geel puntje. Is een verstopte me ...
Ik heb precies hetzelfde. Baby is nu zes maanden en ineens doet een tepel zo ontzettend zeer. Ik dacht eerst dat het aan mijn BH lag die de strak zit en schuurt. Voeden aan die kant is echt niet mogelijk, maar kolven gaat nog wel. Ik heb inderdaad een wit puntje. Ik ga zometeen de huisarts bellen.
4 dagen geleden
Ik ga ook maar de huisarts bellen, had al contact gehad via de chat over mijn twijfel, maar toen kregen we direct een recept nystatine voorgeschreven. Dat vond ik toch wel vreemd, alleen op basis van mijn twijfel. Dus nu toch maar echt een afspraak maken.
4 dagen geleden
Reactie op Irisgjansen
Ik ga ook maar de huisarts bellen, had al contact gehad via de chat over mi ...
Dit had ik ook. Eindstand geen spruw😅
4 dagen geleden
Reactie op larissave22
Dit had ik ook. Eindstand geen spruw😅
Ah zie, nou dan ben ik blij dat ik er niet in mee ben gegaan! Maandag ga ik een afspraak maken .
4 dagen geleden
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en het blijkt een tepel blaas te zijn. Ik zie ook een wit puntje op mijn tepel. De borst is gelukkig niet ontstoken. Ik moet voor het voeden 5 min een warme handdoek erop houden, zodat het wat werk wordt. Maar dus wel blijven voeden. Oh oh wat een pijn 😭
4 dagen geleden
Reactie op LL&S
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en het blijkt een tepel blaas te zij ...
Wat ik deed was (uuuurenlang) een wattenschijfje met olie erop, en dan baby wel laten drinken. Toen is het redelijk snel opgelost.
Ik liet hem sowieso wel drinken want moest wel maar inderdaad, wat een pijn…
4 dagen geleden
Reactie op iHeidi
Wat ik deed was (uuuurenlang) een wattenschijfje met olie erop, en dan baby ...
Hoe deed je dit met je bh, want ik gebruik ook kokosolie maar begin wel vetvlekken in m’n bh’s te zien..
4 dagen geleden
Reactie op iHeidi
Ja ik heb er ook nog zoogcompressen in, dus daar ging het in zitten.
Ah ja logisch, nou dit ga ik ook eens proberen, want heb in m’n rechter tepel wel een wit puntje ook.
3 dagen geleden
Reactie op iHeidi
Ja doen! En lekker lang ook, dan wordt het week en kan je baby het stuk dri ...
Wat voor olie gebruikte je?
3 dagen geleden
Reactie op Irisgjansen
Wat voor olie gebruikte je?
Eerst olijfolie maar dat vond ik stinken, toen heb ik er vitamine d-druppels opgedaan van Davitamon. Ik dacht olie is olie, en die druppels kan sowieso geen kwaad.
(daar moet je er 10 van druppelen en van Kruidvat maar 4 dus die gebruik ik liever)