8 Reacties
2 jaar geleden
Toevallig afgelopen maandag bij 38+3 opeens ook een stuit. Woensdag bij liggingsecho wel weer hoofdligging, vrijdag bij extra verloskunde controle ook weer hoofdligging. Wil nu vertrouwen hebben dat de baby gewoon in hoofdligging ligt. Moet wel direct bellen wanneer mijn vliezen breken ivm niet helemaal ingedaald. Voor mij zijn er nu geen restricties ofzo mag alsnog thuis in bad bevallen.
Is er bij jou een echo gemaakt die keer dat ze er toevallig achter kwamen dat het dwars lag?
2 jaar geleden
Reactie op DV-2
Toevallig afgelopen maandag bij 38+3 opeens ook een stuit. Woensdag bij lig ...
Oh spannend! Ik had dat lig-advies eerder idd ook gekregen omdat de baby niet was ingedaald. Maar jij mag dus wel thuis bevallen! Goed om te weten, want behalve de instabiele ligging is er bij mij verder ook niets afwijkends. Ik was bij de gynaecoloog om te checken of er een medische reden is dat de baby niet indaalt - niets gevonden.
Er zijn gisteren idd 2 echo's gemaakt binnen een kwartier waar hij dus eerst dwars en toen weer goed lag 🤭
2 jaar geleden
Ja, ik herken dit wel. Ons mannetje lag iedere keer of dwars of in hoofdligging. Met 37 weken heb ik omdat hij dwars lag een geslaagde versie gehad. Een week later op controle bleek bij toch weer dwars te liggen, ik was toen 38 weken. Ik ben toen direct moeten blijven, ze hebben hem middels een versie weer goed gelegd en ik kreeg een sluitlaken om mijn buik, dit is een soort hele strakke band waardoor de ruimte voor de baby kleiner wordt dus de kans op bewegen kleiner. Ook kreeg is misoprostol tabletjes om de baarmoedermond te weken en de bevalling op te wekken. 1.5 dag later kreeg ik spontaan weeën! Ik ben dus, los van deze tabletjes gewoon natuurlijk bevallen omdat mijn lichaam het overnam. Ik was wel medisch door de instabiele ligging, maar ben gewoon in bed gemogen en alles wat ik op dat moment fijn vond zoals dat thuis ook zou kunnen. Heb het dus helemaal niet vervelend ervaren!
Veel succes.
2 jaar geleden
Hier draaide ze vorige week opeens dwars (39.2 wkn). Volgende dag lag ze ook opeens weer goed. De afgelopen weken is ze nog alle kanten opgedraaid en omdat ze dat bijna elke keer uit zichzelf doet, heeft de gyn er nog vertrouwen in dat ze uiteindelijk vlak voor de bevalling echt wel met haar hoofd beneden gaat of blijft liggen. Dus ik mag in dat geval ook gewoon thuis bevallen. Tips die ik kreeg waren veel in kleermakerszit zitten om indalen te bevorderen. Verder kan je niet zoveel doen dan het loslaten denk ik, hoe moeilijk dat ook is;)
2 jaar geleden
Ik heb hetzelfde mijn meisje gaat ook nog alle kanten op ook al heeft ze de laatste drie echo’s naar beneden gelegen en een keer recht voor de uitgang. We hebben het over inleiding of geplande keizersnede en ben dus idd ook medisch geworden. Denk dat dit wel heel afhankelijk is ook van hoe je er zelf in staat. Mij is veel geadviseerd om bij je eigen gevoel te blijven en dat geef ik jou ook graag mee.
2 jaar geleden
Ik weet niet of het een optie is maar hebben ze in jullie zkh ook een kraamhotel? Dan zou je misschien kunnen voorstellen aan de gym dat je daar bevalt, mocht er dan iets zijn kun je vrij snel medisch opschalen.
In ons zkh hebben ze bijv ook een vast bad in het kraamhotel. Heb er heerlijk in gelegen.
Of bijv afspreken dat jij bij de eerste weeën al contact hebt met je verloskundige om ligging van je kindje te controleren.