Heyhey,
Onze kleine gaat naar de opvang, we hebben een opvang gekozen die flexibele opvang aanbiedt. Toen we haar inschreven hebben we een. Voorstel gekregen voor 30 uur in de maand. Deze uren kunnen we zelf inplannen, en aan het eind van het jaar vervallen de uren die je niet hebt gebruikt. We zijn al een jaar tevreden over deze constructie; hierdoor kunnen we om de week opa en oma laten oppassen, en kunnen we af en toe een halve dag doen. Top dus.
Nu hebben we vorige week een bericht gekregen dat per 1 januari we verplicht 45,5u moeten afnemen en vervallen de uren maandelijks. Ik ben hier echt niet van gediend, we moeten 50% meer ure afnemen en daarnaast vervallen ze ook per maand. Dit gaat serieus ten koste van de flexibiliteit, zo zullen halve dagen bijvoorbeeld ingewikkeld worden, want we betalen toch voor een hele dag.
Ik kan nergens in mijn contract terugvinden dat ze eenzijdig dit kunnen aanpassen, en ik heb dus ook aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga. Ze hebben inmiddels mijn originele contract uit het dossier verwijderd en de nieuwe uren en voorwaarden toegevoegd, dus het originele contract kan ik niet meer inzien.
Heeft iemand advies wat ik kan doen..? Ik heb per mail aangegeven dat ik niet akkoord ga, en ik heb het ook bij de locatiemanager aangegeven. Tot nu toe heb ik niks gehoord.
Help!
Ik zou juridisch loket bellen en om advies vragen, want op jou contract moet een einddatum staan meestal is dat voor 4 jaar want dan gaan ze naar de basisschool lijkt mij niet dat ze dit mogen doen
En heeft de opvang geen app waar je het kan terugvinden want ze mogen dat niet zomaar weghalen en zonder akkoord van jou veranderen
Er zijn kinderopvangen die inderdaad in hun voorwaarden hebben opgenomen dat zij het contract eenzijdig mogen aanpassen, al mag dit wettelijk niet. Ik zou naast het juridisch loket ook even BOINK bellen. Zij hebben veel kennis en kunnen je advies geven.