32 Reacties

6 dagen geleden

Maïzena, sheabutter. Billendoekjes met parfum etc de deur uit.

6 dagen geleden

Wij hebben een schimmelcreme van de huisarts gekregen

6 dagen geleden

Ik gebruik elke verschoning kokosolie , preventief. En dan paar x per dag dr leenarts billen zalf. Op moment dat hij wat meer last heeft doe ik beetje heil wol in z’n luier. Binnen no time over met deze 3 producten!

6 dagen geleden

Ik had hiervoor zelfs naar de huisartsenpost gebeld omdat ik me kapot schrok van de billetjes van mijn dochter nadat ik haar had opgehaald van de opvang. Het lag helemaal open. Ik kreeg de volgende tips: - regelmatig verschonen (ook in de nacht) -af en toe even zonder luier laten liggen -lietst verschonen met een hydrofiel washandje met alleen water of parfum vrije doekjes gebruiken -met een hydrofiel doek droog deppen, niet wrijven - vervolgens een flinke laag talkpoeder erover en daar weer sudocreme overheen. Talk poeder haalt het vocht eruit en sudocreme verzacht Hierdoor waren de billetjes van mijn dochter binnen twee dagen weer een stuk beter! Hopelijk helpt het voor jullie ook

6 dagen geleden

Reactie op Lennyw93

Ik gebruik elke verschoning kokosolie , preventief. En dan paar x per dag d ...
Ohja en als het erger is, hydrofiel washandje met warm water alleen en dan schoon deppen. Ipv billendoekjes.

6 dagen geleden

Het kan een schimmeltje zijn, een soort spruw maar dan op de billen. Miconazolzalf halen bij de kruidvat, dat helpt daartegen

6 dagen geleden

Billencreme van incia. Echt de beste die er is.

6 dagen geleden

Weleda Babyzalf. Sudocreme is blijkbaar best slecht. https://www.bol.com/nl/p/weleda-billenbalsem-baby-kind-75ml-calendula-100-natuurlijk/9200000005168724?referrer=socialshare_pdp_androidapp

6 dagen geleden

Wij gebruiken edelzalf

6 dagen geleden

Reactie op Mamatobe_93

Ik had hiervoor zelfs naar de huisartsenpost gebeld omdat ik me kapot schro ...
Zo zou ik het ook precies doen

6 dagen geleden

Het ligt eraan wat het precies is. Kind van m’n zus waren de billen kapot door het eczeem. Dus even naar laten kijken en dan bepalen.

6 dagen geleden

Weleda billenzalf, werkte bij ons echt het allerbest!

6 dagen geleden

Ik kreeg van de huisarts te horen dat ik bij elke luier wissel een laag witte vasaline moest smeren.. onze meid had ook allemaal, leek wel blaren op de billetjes staan, na 3 dagen werd het eindelijk beter met die vasaline. Die beschermt de billetjes tegen nieuwe zure ontlasting

6 dagen geleden

Zinkolie van dr swaab, hogere concentratie zink dan in andere cremes

6 dagen geleden

Ik kreeg als advies, zinkzalf of bepaald wol in de luier doen. Daarnaast tepelzalf moet ook goed helpend zijn.

5 dagen geleden

Wij nog nooit gehad. Ook niet met de eerste. Wat voor luier gebruik je? Wat ik standaard doe (ook zonder rode billen): - Jackson & Reece doekjes, duur maar de aller ‘schoonste’ of gewoon washandje - Goed droog deppen met een hydrofiele doek - vaak dan even spelen zonder luier na het verschonen. Vinden ze heel fijn - bij eerste rode plekje, vaker open laten en als de luier er om gaat Weleda billenzalf op die plek

5 dagen geleden

Reactie op Birdsbees

Wij nog nooit gehad. Ook niet met de eerste. Wat voor luier gebruik je? Wat ...
Oja en wij verschonen de luier vaak aan t begin en eind van de wakkertijd (tenzij praktisch leeg). En ik weet altijd wanneer ze poept dus ze ligt nooit in de poep.

5 dagen geleden

Reactie op Annabell0987

Ik kreeg als advies, zinkzalf of bepaald wol in de luier doen. Daarnaast te ...
Biologisch Heilwol

5 dagen geleden

Wij gebruiken billenzalf van Weleda, echt wonderspul!

5 dagen geleden

Reactie op elbebev

Weleda billenzalf, werkte bij ons echt het allerbest!
Gebruik je dat standaard elke keer of alleen bij rode billen?