Wat gebruiken jullie bij kapotte billen?
Ik vind het zoooooooo zielig. Het is echt helemaal open door diarree/doorkomende tand.
Ineens binnen 48 uur ligt het helemaal open.
Probeer het zoveel mogelijk te luchten, zachte luiers, vaak verschonen (ook weer in de nacht), naif billenzalf, sudocreme.
Maar hebben jullie een tip?
Mijn eerste had er veel last van, daarbij deden we het elke keer preventief anders werd het al snel drama. Mijn tweede heeft bijna nooit last, daarbij doe ik het alleen als het een beetje rood is.
Talkpoeder is giftig voor de longetjes.
Bepanthen babyzalf werkt heel goed.
Beste is steeds drogen en dan pas luier erom doen.
Ik gebruik ook hydrofiele doek en sensitive billendoekjes van pampers.
Wij hebben het een maand geleden ook gehad, zo ontzettend zielig.
We hebben een foto naar de huisarts gestuurd, die dacht aan een schimmeltje. Miconazol en lanettezalf hielp onvoldoende. Daarna kregen we het advies miconazol hydrocortison en sudocrem en onze zoon had bijna twee weken lang vreselijke diarree in die tijd. Het werd al maar erger.
Uiteindelijk gestopt met de miconazol en overgeschakeld op lanoline (tepelzalf/zit ook in heilwolle) en sudocrem.
Deppend aanbrengen, want smeren was te pijnlijk.
Verder hebben we tijdelijk wegwerpluiers en van die water
billendoekjes gebruikt. En 's nachts ook verschonen. Inmiddels is het weer hersteld, maar wat een ellende.
Weleda billenzalf! Zit calendula in dus verzachtend voor de huid. Als ze beetje rode billetjes heeft erop en de volgende verschoonbeurt is het helemaal rustig
ik heb aan de hand van jullie reacties weleda gekocht. Jeetje wat een wonderspul... Binnen 1 dag zijn de rode plekken verdwenen. Ik gebruik het nu preventief