14 Reacties
vorig jaar
1x per uur. Wettelijk zijn ze verplicht om de 30 minuten te kijken. Bij ons (werk zelf in de kinderopvang) is dit zelf 1x in de 10 minuten.
Mijn kleine (15 weken) gaat nu 2 weken naar het kinderdagverblijf en hij slaapt op dit moment nog in het wiegje op de groep. Misschien kan je dat voorstellen?
vorig jaar
Reactie op yvetterianne
1x per uur. Wettelijk zijn ze verplicht om de 30 minuten te kijken. Bij ons ...
Ja precies ik vond dat zelf ook heel weinig en voel me daar niet fijn bij. Het is dus wel normaal dat er geen gebruik wordt gemaakt van een babyfoon? Dus men kijkt alleen regelmatig?
Ik kan inderdaad wel vragen of ze op de groep mag slapen. Ik moet zeggen dat onze dochter wel goed slaapt maar ik heb zelf wel altijd de camera aan en dan check ik wat er gebeurd. Ze is nog zo klein dat ik dat moeilijk kan loslaten en al helemaal om het uit handen te geven.
vorig jaar
Reactie op lotje12ld
Ja precies ik vond dat zelf ook heel weinig en voel me daar niet fijn bij. ...
Of het echt verplicht om een babyfoon te hebben durf ik niet 100% te zeggen. Wel weet ik dat het zwaar aangeraden word, al is het er 1 met alleen geluid.
Ik kan je helemaal snappen. Vond het zelf ook erg spannend. Al kwamen ze bij mij uit zichzelf met het idee om hem eerst op de groep in een wieg te laten slapen. Dat voelde voor mij prettiger aangezien ze dan veel meer zicht op hem hebben.
Ik zou het gewoon voorstellen.
vorig jaar
1x is weinig. Ik zou het navragen. Meestal staan er meer mensen op de babygroep i.p.v. de peutergroep. Althans dat zie ik bij de opvang van ons zoontje. Hij zit op de peutergroep grenzend aan de babygroep waar onze jongste volgende week start. Ik ga dan na 22 april eindelijk weer naar kantoor op dinsdag en woensdag. Ik heb vanaf 13 september thuis gewerkt. Mijn man werkt volgende week thuis want die vindt het erg spannend allemaal.
vorig jaar
Ik werk op een kinderdagverblijf en wij kijken elke 10 min bij elk kind en maken gebruik van de babyfoon Ik vind elk uur heel weinig.
vorig jaar
Ik werk bij een kdv wij kijken om het kwartier bij de kids (door een raampje) en hebben een babyphone voor de geluiden. Bij elke kamer m
vorig jaar
Bij het kinderdagverblijf waar ons zoontje naartoe gaat, bevindt de deur naar de slaapkamer zich in de algemene groepsruimte. Er zit een rond raampje in. En in de verschoningsruimte staat een babyfoon met geluid. Ik moet zeggen dat ik thuis ook niet de babyfoon gebruik als mijn zoontje eenmaal slaapt.
vorig jaar
Reactie op Esther Oosterveen
Ik werk bij een kdv wij kijken om het kwartier bij de kids (door een raampj ...
Maar hoe zie je dan dat een baby nog echt ademt?
vorig jaar
Reactie op Tilly1986
Je kijkt s nachts toch ook niet elk 10 minuten of een kindje nog ademt?
In de opvang heb je te houden aan protocollen. Dat houd in, live kijken in de slaapkamer kamer zelf.
Je bent verantwoordelijk over iemand anders kind.
Ik werk zelf ook in kdv.
9 maanden geleden
Oh, nee ik werk bij partou en alle locaties hebben er zover ik weet een Babyphone staan op de slaapkamers. Vinden wij ook wel prettig ook kijken wij elk kwartier naar de kinderen of het goed gaat enof nog lekker slapen. Wij mogen geen gebruik maken van wandelwagen bak dus alle kinderen slapen in bed en als het mogelijk is in armen van de leidster(de kleinsten)