9 Reacties
3 dagen geleden
Mijn zoontje heeft vaak Pseudekroep , is wel 3 jaar. Had toen die jonger dit ook, meestal als die verkouden was. Hoogliggen helpt goed met een kussen onder de matras en rust gevende muziek ook.
3 dagen geleden
Wij hadden ook een kindje dat heeeel vaak ziek was. Het was vaak 1 week ziek, 1 week beter en dan weer ziek. Geen pseuokroep maar wel vaak verkouden, hoesten en oorontstekingen. Zo hebben we maanden aangemodderd. We zijn bij een osteopaat geweest en dat heft echt een wereld van verschil gemaakt. Wellicht het proberen waard?
3 dagen geleden
Reactie op Ties77
Wat heeft de osteopaat kunnen doen?
Wat hij precies gedaan heeft; geen idee. Het bleek dat de darmen van ons zoontje geïrriteerd waren. De osteopaat gaf aan dat alle slijmvliezen in het lichaam met elkaar in verbinding staan en dus de geïrriteerde darmen ook de oorontstekingen veroorzaken. Ik vond het allemaal heel zweverig maar het feit blijft dat sinds wij zijn geweest hij geen enkele keer meer oorontsteking heeft gehad en veeeel minder vaak ziek is. Daarnaast zaten we voor de bezoeken in een periode van erg moeilijk slapen en sinds de dag van de 1e behandeling geen kik meer gegeven. Ik zou het zeker proberen!
3 dagen geleden
Onze dochter is sinds kort ook veel ziek... 1.5 jaar amper ziek geweest, 2.5 week geleden zware oorontsteking en beginnende longontsteking ( al 4 weken verkouden) antibiotica gehad... die is nu 1 week voorbij en vanacht een pseudokroep aanval gehad... dood eng.. arm kind nu al 2 dagen 40 graden koorts waar geen zetpil tegen helpt, vandaag voor de 2e keer huisarts in dus 3 weken tijd en nu geen longontsteking thank god... maar dus de pseudokroep
3 dagen geleden
Onze oudste had vaak last van benauwdheid en oorontstekingen. Kreeg ook een puffer en vaak antibiotica. Ik wilde graag weten wat de oorzaak was, maar kreeg alleen maar te horen dat het nou eenmaal zo is. Had ik geen boodschap aan 🫣. Ik ben maar zelf op onderzoek gegaan om ervoor te zorgen dat het ging stoppen. Al helemaal toen ik in verwachting was van de tweede. Ik dacht dit gaan we niet nog eens doen.
We hebben zoveel dingen aangepast in ons huis. Iedereen slaap op en onder wol en/of katoen. De ramen staan altijd op een kiertje als we gaan slapen. Als ze verkouden zijn inderdaad hoofdeinde wat hoger maken. Zoutoplossing. Uitje naast t bed (huis ruikt soms naar frikandel speciaal 🤣🤭) Knuffels uit de buurt. En we gebruiken geen enkele vorm van parfum nog in huis. Geen kaarsen, geen wasmiddel, geen spuitdeo's, geen parfum zelf (heel erg sporadisch), douchegel etc. Enige geuren die gebruikt worden zijn dan etherische oliën. Dit heeft bij ons geholpen. Wilt niet zeggen dat iedereen dit moet doen 😅. Maar sindsdien geen hoesten of blaffen of benauwdheid niks niet.
3 dagen geleden
Reactie op Ties77
Ja pseudokroep is heel eng ik heb hiermee al 2x op de spoedeisende hulp gez ...
Jaa die machteloosheid breekt me zo op:(