22 Reacties

vorig jaar

Ik sta eerder op dan de baby om zelf aan te kleden en ontbijt klaar te maken. Voeden en verschonen zodra hij wakker is, daarna even op de speelmat of wipstoel terwijl man en ik de ontbijtboel opruimen en spullen pakken. Dan naar de opvang, of hij nu slaapt of niet, hij moet daar (in ons geval) toch voor 9 uur binnen zijn. Ik ben ook efficiënter nu door in de avond als de baby slaapt alvast mijn tas in te pakken en kleren klaar te leggen.

vorig jaar

Als ik moet gaan werken begin ik tussen 08:15 en 08:30 uur. Soms iets later. Ik mag gelukkig zelf m'n uren indelen 😅. Wij staan op om 06:15. Zetten de ontbijttafel klaar, broodtrommels en ons ontbijt klaarmaken. Dan de oudste twee wakker maken wassen en aankleden en aan tafel zetten. Om 7 uur haal ik m'n baby uit bed, aankleden en voeden en vertrekken wij voor werk en breng ik de baby naar de opvang en m'n pa brengt de oudste twee naar school. Dit is maar 1 dag in de week gelukkig. De andere dagen is papa thuis en ik twee dagen en 1 dag slapen de oudste twee bij mijn schoonouders. Dus we hebben het onszelf erg gemakkelijk gemaakt 😬.

vorig jaar

Papa staat rond 7u op om te douchen. Baby wordt rond 7.15 wakker gemaakt om te eten, of hij nou slaapt of niet (meestal nog wel). Als ik klaar ben met bv heeft papa ontbeten, en verschoont hij de baby terwijl ik douche (baby poept vaak tijdens z'n ontbijt dus daar wachten we tegenwoordig mee). Dan ligt hij nog even beneden te spelen terwijl wij de laatste spullen pakken. Ik werk thuis, dus ik ontbijt als baby naar de opvang is (papa en ik brengen hem afwisselend weg). Als ik niet thuis zou werken zou ik iets eerder opstaan of ontbijt mee nemen in de auto. Zo lang mogelijk slapen vind ik wel belangrijk 😅 Als baby hardnekkig slaapt, stoppen we hem gewoon slapen in z'n vervoer en brengen hem zo weg :) maar dat hoeft zelden.

vorig jaar

Ik ben zzp’er en moet vaak rond 6 a 7 uur al van huis weg. Ik werk 1 dag in de week op locatie (max 2 dagen). Mijn man heeft dan papa dag. Dus ik kolf zodra ik wakker word voor mijn tweeling. Zet flesjes klaar en zorg dat de diepvries melk ontdooid is. En ik laat de hond even uit, zodat mijn man niet en de tweeling moet voeden en de hond tegelijkertijd. Klaarmaken doe ik tegenwoordig maar even 10x zo snel. Even geen make-up 🙈😅 Daar ben ik gewoon te moe voor.

vorig jaar

Als ik op de woensdag moet werken dan gaat de wekker bij ons 5:15. Ik ga mij dan altijd eerst zelf klaarmaken, daarna maak ik mijn zoontje wakker om hem klaar te maken. Mijn man moet namelijk 7:00 beginnen en brengt ons zoontje dan om 6:15 weg naar zijn moeder toe. Wij maken ons kindje dan dus wakker, maar hier duurt voeden misschien 10 minuten hooguit… Dus ik kleed hem aan, geef hem 1 borst, dan naar beneden en z’n spullen inpakken voor mee naar oma, dan bied ik de tweede borst aan en daarna jas aan en gaan 😋 Maar ik snap als bv al 45 minuten kan duren dat je denkt; hoe dan. Uiteindelijk vindt je echt een goed ritme daarin, in het opstaan en klaarmaken in de ochtend. Ik moest ook even aanvoelen wat werkte voor ons en nu hebben we daarin een prima ritme. Ik leg de avond van tevoren ook altijd al dingen klaar :)

vorig jaar

Ik start om 8 uur op mijn werk. Rond 6 uur opstaan, maak eerst beide kinderen klaar qua kleding, man gaat eerst douchen wisselen daarna om met opletten. Dan naar beneden waar ik eten voor mij. Peuter maak en dan de fles. Ik eet daarna ergens of neem het mee naar werk 😅. Lekker chaos altijd dat wel

vorig jaar

Ik heb nog 2 andere kinderen, waarvan er 1 naar school moet. Op kantoordagen sta ik op om 6.15, verzorg ik mezelf eerst, de oudere kids aan de boterham, tassen inpakken etc. Rond 7u maak ik de kleine meid wakker, kleed ik aan, geef ik de fles en vertrek dan met alle 3 naar de opvang rond 7.30 (baby in de draagzak zodat ze mij de kinderwagen niet onderspuugd) en daarna door naar kantoor. De andere 2 ochtenden als ik mijn oudste zelf naar school breng sta ik rond 7u op. Geef ik weer eerst de oudste 2 een boterham, tassen inpakken en haal ik de kleine om 7.45 uit bed voor de fles te geven en dan om 8.15 richting school. Mijzelf echt verzorgen doe ik vaak als ik terug ben van school. Ik doe dit overigens allemaal alleen, mijn man is voor 7u al weg om te werken. De ochtenden zijn even hectisch, maar weet ook dat het beter wordt, fles gaat ze straks sneller drinken en daarna ook boterham smorgens en later pas een fles bijvoorbeeld.

vorig jaar

Ik zorg de avond ervoor dat haar rugzakje voor oppas oma/kinderdagverblijf klaarstaat. Sta ik om 5:30 uur op om te douchen/aankleden. Vaak wordt mijn dochter daarna wakker waarna ik borstvoeding geef (halfuurtje). Dan even rustmomentje en vitamines en daarna omkleden, maxicosi in. Dan ben ik rond 7:00 uur bij de oppas oma/kinderdagverblijf en is het voor mij nog uurtje rijden naar mijn werk. In het begin moest ik echt even wennen want het is VROEG en VEEL. Maar nu na 1,5 maand is het een routine geworden. Geloof me het wordt steeds makkelijker alsof het niet anders is geweest ☺️

vorig jaar

Toevallig vanochtend weer (zo gaat het 3x per week) 6 uur wekker, mezelf klaarmaken. Tassen klaarzetten. Baby wakker maken en omkleden. Dochter (5) wakker maken en instrueren. Baby fles geven. Oudste haren doen terwijl baby in de box ligt. Spullen in de auto, jassen aan en kids in de auto. Om 7:15 reden we weg 💪

vorig jaar

Haha ik snap je vraag, maar heel eerlijk…. Je zorgt wel dat het op één of andere manier lukt in de ochtend. De ene ochtend verloopt bij mij relaxed omdat hij dan nog slaapt. De andere ochtend zit ik mascara op te doen en met m’n andere hand de fles te geven 😂. En als je net weg wilt gaan dan poept je kind…. Wat ik vooral bedoel te zeggen is dat er niet altijd wat te plannen valt, maar ik kom tot nu toe elke keer op tijd op m’n werk 😂. Wel zorg ik dat ik de avond van te voren alles klaar heb gezet. Tasje met spullen, kleertjes en m’n eigen kleren. Je kunt het echt! Vooral niet teveel over nadenken 🙂.

vorig jaar

Reactie op MD123

Haha ik snap je vraag, maar heel eerlijk…. Je zorgt wel dat het op één of a ...
Ohja dit idd! Er poept altijd wel eentje net voordat je weg gaat.

vorig jaar

Als ik naar kantoor moet sta ik om 07:30 uur op. Ik maak me dan zelf klaar en laat de kleine in de co sleeper liggen. Meestal slaapt ze nog of ze is wakker maar dan blijft ze ook nog rustig liggen. Om 8 uur geef ik dan borstvoeding direct voordat ik vertrek. Mijn partner neemt het daarna over.

vorig jaar

6.30 wekker. Ons zelf klaarmaken. 6.45 maakt vriend baby wakker. Ik ga al naar beneden om zelf te eten, koffie zetten voor vriend. 6.55 plus minus vriend komt beneden met baby. Baby krijgt de fles, ik ondertussen nog eten vriend pakt spullen bij elkaar en gaat rond 7.10 weg (onbijt in de auto). 7.15 baby is klaar ik ook. Nog even boeren dan in de maxicosi. Ik schoenen aan tassen pakken auto inladen. Rond 7.20 weg. Dan afzetten bij opvang en rond 7.35a7.40 rij ik daar weg. Ik begin 8uur. Wel een straks schema moet ik zeggen😂. Maar als ik 10min later kom is het geen ramp.

vorig jaar

Werkdag start om 8 uur. 05:45 wekker, douchen, make up etc. 06:15 klaar. Dan kan mijn man in de badkamer. Ik maak dan mijn zoontje van bijna 2 wakker voor het kinderdagverblijf + aankleden. Naar beneden voor een glas melk. Dan maak ik mijn dochtertje wakker van 17 weken die ook naar de opvang gaat. Aankleden + fles geven. Mijn man zorgt voor broodje voor mijn zoon. Tassen pakken voor de opvang + eigen lunch etc. 07:30 de deur uit. Mijn man brengt ze naar de opvang en ik rijd naar mijn werk. Dat is de ideale situatie. Als er 1 eerder wakker is gooien we de hele planning om😂😂😂 Spits dus!

vorig jaar

Wij staan op om 6 uur. Meestal is mijn dochter dan ook al wakker. Dan geef ik haar bv in bed. Dan maak ik haar eerst klaar voor de dag. Dan ga ik douchen en zit zij in de wipstoel. Daarna aankleden, eten, makeup/haar. Dan bv uit de andere borst. Dan spullen inpakken en gaan. Er wordt bij ons thuis opgepast, dus ik kan 8 uur de deur uit zijn.

vorig jaar

Ik zorg de avond ervoor altijd dat haar spullen in haar rugzakje of luiertas zitten. Ik mag mijn eigen uren indelen op werk, maar ik vind het altijd wel lekker om om 08.00u te beginnen! 05.45u gaat de wekker, dan maak ik eerst mezelf klaar (aankleden, ontbijten, tanden poesten, makeup ect). Dan maak ik de kleine meid om 06.45/06.50u wakker, dan kleed ik haar aan en fris ik haar een beetje op en dan krijgt ze om 07.00u haar fles! Om 07.30u breng ik of mijn vriend haar naar oma/de opvang of haar opa!

vorig jaar

In de avond zet ik mn spullen klaar voor mezelf en de opvang. Ook maak ik vaak al ontbijt (yoghurt met granola in meeneem bekers). Sochtends 7 uur eruit, ff snel 5 minuten douchen en aankleden, draadloos kolven en tegelijkertijd makeup en haren doen. Dan half 8 baby eruit, aankleden en fles erin, kolf afwassen en als er tijd over is eet ik mn ontbijt - anders neem ik die mee. 8.15 de deur uit. Als onze zoon al wakker is ligt ie gewoon in de box te spelen.

vorig jaar

Hopelijk 6:30 wakker (en niet eerder), dan verschonen en borstvoeding geven. Tas staat al klaar, man pakt hem verder ik. Alleen gekolfte melk nog er bij en als borstvoeding klaar is aankleden (als dat niet al.gedaan was) en gaan. Dat is ca 7:45 a 8:00. Ik sta dus meestal te wachten tot ze klaar is om te gaan. Ik zou niet weten wanneer een kind tijd heeft om te spelen in de ochtend

vorig jaar

Als ik merk dat ze weer moe is leg in haar alvast in de maxi cosi, dan kan ze er alvast in slapen en als ik weg moet dan kan ze lekker verder slapen

vorig jaar

Ik begin half 9 dus meestal rond 08;15 van huis. Mijn wekker gaat dan rond 07:00 en in iets meer dan een uur douche ik zelf, geef ik de kleine een fles en kleed hem aan. Ik zorg dat ik zelf alvast gedoucht ben voordat hij wakker wordt en spoel alvast de flessen van de nacht af. Als hij wel al wakker is terwijl ik nog niet gedoucht heb leg ik hem even onder de babygym en vermaakt hij zich ook wel 15 minuten. Na het douchen geef ik hem de fles en laat hem nog 15/20 minuutjes omhoog liggen door t voedingskussen waardoor ik zelf tanden kan poetsen, make up en laatste spullen in de tas doen. Daarna was ik hem met een washandje en kleed ik hem aan & zijn we klaar om te gaan! 🥳 je wordt er vanzelf steeds sneller in.