577 Reacties
6 maanden geleden
Och wat een mooierd! Gefeliciteerd!
Ik ben ondertussen 7 weken geleden bevallen dmv een spoedkeizersnede. De eerste twee weken was eigenlijk alle bewegingen lastig. Liggen met de benen iets opgetrokken was voor mij het fijnst. Verder vooral heeeel rustig aan doen. Daarna ging alles steeds een beetje makkelijker en nu mag ik alles doen en laten wat ik wil 😄
6 maanden geleden
Ik ben in de week van 17 juni voor de tweede keer aan de beurt na een niet zo’n (zacht uitgedrukt) positieve eerste ervaring. Hoop dat het dit keer meevalt zowel tijdens de operatie als de napijn. Ik volg dus even. Veel succes en sterkte (en erna natuurlijk ook veel geluk!!) iedereen
6 maanden geleden
Reactie op MoederWendy
Och wat een mooierd! Gefeliciteerd!
Ik ben ondertussen 7 weken geleden bev ...
Jij ook nog gefeliciteerd! Fijn dat je ondertussen alles weer kan doen!
Ben zo benieuwd hoe erg de pijn is etc. Vind hulp vragen en niets doen heeel lastig maar ga mijn best doen!
Heb je lang aan pijnstillers of iets gezeten?
6 maanden geleden
Van harte gefeliciteerd met jullie Ivar! Fijn dat alles voorspoedig is verlopen! Wst een lief koppie ❤️🥰
Ik krijg als het goed is 12 juni de derde keizersnede, ben benieuwd! Is wel erg onrustig al een paar dagen met krampen enz dus ben benieuwd of we het zo lamg uithouden.
6 maanden geleden
Ik ben ook gisteren bevallen dmv een geplande keizersnede. Ben sinds 11:15 thuis vanwege het ERAS protocol. Heb wat last van m’n darmen en met in/uit bed stappen. Onze Olivia is om 12:29 geboren.
6 maanden geleden
Reactie op Noelleanne95
Ik ben ook gisteren bevallen dmv een geplande keizersnede. Ben sinds 11:15 ...
Gefeliciteerd! En valt het je tot nu toe mee of tegen? Ik vind nu nog te doen. Ze gaat zometeen eindelijk de blaaskatheter eruit halen 🥳 ik hoop ook morgen ochtend naar huis te gaan!
6 maanden geleden
Reactie op denies95
Jij ook nog gefeliciteerd! Fijn dat je ondertussen alles weer kan doen!
Be ...
Ik heb de eerste week echt maximaal dosering paracetamol genomen, daarna alleen wanneer ik het dacht nodig te hebben. Ik had nog wel last van sommige bewegingen, maar dat was toen wel te doen. Het ergste was toen ik mijn eigen bed probeerde in te stappen 🙈 had ik niet zo goed ingeschat en ging echt door de grond van de pijn. Dus let wel goed op met bepaalde bewegingen 👍
6 maanden geleden
Reactie op denies95
Gefeliciteerd! En valt het je tot nu toe mee of tegen? Ik vind nu nog te do ...
Het valt me mee. Die darmkrampen zijn soms pittig maar het gaat elke keer een stukje beter met lopen etc. Is de kleine van jou ook zo misselijk? Vind het zo sneu
6 maanden geleden
Reactie op Noelleanne95
Het valt me mee. Die darmkrampen zijn soms pittig maar het gaat elke keer e ...
Fijn dat het je meevalt! Tot nu toe is Ivar nog niet misselijk geweest. Lijkt een heel tevreden mannetje.
Zelf verslikte ik me net en moest hierdoor hoesten, man zakte zowat door de grond van de pijn. Zo toch nog even morfine pilletje vragen en na het flesje lekker de nacht in!
6 maanden geleden
Ik heb op 18
juni mijn geplande keizersnede staan en kijk er een beetje tegenop. Ben vooral nerveus voor de ruggenprik en de blaaskatheter die daarna wordt geplaatst, hoe hebben jullie dit ervaren🥲
6 maanden geleden
Reactie op Bettyyyyyy
Ik heb op 18
juni mijn geplande keizersnede staan en kijk er een beetje teg ...
Ik zelf heb het prikken van het infuus als vervelendst ervaren. Ruggenprik heb ik nauwelijks gevoeld & blaaskatheter werd hier gezet na de ruggenprik dus niet gevoeld. Die dingen vond ik dus goed te doen!
6 maanden geleden
Ik ben afgelopen zaterdagnacht bevallen dmv een spoedkeizersnede onder volledige verdoving omwille van HELLP syndroom. Ik heb 9 maanden naar een natuurlijke hypnobirthing bevallen toegewerkt dus ergens wel Balen. Achteraf gezien heel blij met alle zorg die ik gekregen heb en ook het besef dat dit de enige mogelijkheid was om mij en ons kindje gezond te houden. Eerste week is heel zwaar, heel blij met een goede partner die veel doet. Herstel gaat ook relatief vlot maar dan gaan het over banale dingen zoals in en uit bed geraken, zelfstandig naar het toilet gaan etc. Vooral luisteren naar hoeveel rust je lichaam duidelijk nodig heeft om te herstellen van een operatie!
6 maanden geleden
21/5 een geplande keizersnede ondergaan.
Zoontje heeft, zoals wij vooraf eigenlijk wel wisten, heeft opstartproblemen dus we zijn nog in het ziekenhuis voor hem.
Zodra bij mij de ruggenprik uitgewerkt was, mocht ik op de rand van me bed komen zitten. 2 uur later was ik onderweg naar de douche en ging de katheter eruit. Ze hadden tijdens de operatie een morfine achtig middel achter gelaten en daarna niet nodig gehad. Nu een week later en kan al weer heel veel.
Maar echt met de kracht van de buik werken lukt natuurlijk niet, op de zij liggen voelt nog onprettig.
Ik had op dag 2 teveel gedaan. Vroeg naar zoontje, op neonatologie toe (ik mocht de eerste nacht niet bij hem omdat ik zelf medisch was), douchen, verhuizen naar de neonatologie, bezoek man en andere zoon. Dat heb ik die middag/avond en de volgende ochtend echt mogen voelen.
Volgende dag was het weer een klein beetje beter en daarna gingen de stappen snel.
6 maanden geleden
Reactie op Bettyyyyyy
Ik heb op 18
juni mijn geplande keizersnede staan en kijk er een beetje teg ...
Ik ook op 18 juni de geplande kz staan. De ruggenprik is mij bij de eerste keer echt meegevallen. Nauwelijks gevoeld! En de blaaskatheter dus helemaal niet gevoeld.
Komt goed 🩵🩷
6 maanden geleden
We hadden 24 juni een geplande keizersnede staan....op mn verjaardag;). Maar onze dochter besloot 6 weken eerder te komen. Ik was tijdens de weeën volledig in de ontkenning. Maar toen ik een operatie schort aan had en het infuus na 4x misprikken eindelijk zat...besefte ik ehmmm wow we hebben zo een baby.
Ik zat tijdens de ruggenprik inmiddels in een weeënstorm dus die heb ik niet gevoeld. En ik had gevraagd of ik de katheter pas na de ruggenprik mocht. Gelukkig kon dit want daar heb ik zo'n hekel aan.
6 maanden geleden
Zijn er meer moeders van wie de baby gelijk mee moest naar neonatologie. Ik vond het zo heftig om even een kusje te geven en daarna gelijk je kind 'kwijt' te zijn en niet te weten hoe het met haar was. Wat een angstige, voor mn gevoel uren in eerlijkheid 30minuten, waren dit? Herkent iemand dit?