577 Reacties

6 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties!🫶🏻

6 maanden geleden

Wel sneu om te lezen hoe jullie het ervaren hebben in het ziekenhuis als het gaat om de zorg en hulp van het personeel. Ik kon de dames weer niet goed genoeg bedanken voor hun hulp al voor de derde keer. Ze konden niet vaak genoeg zeggen dat ik gewoon op de knop moest drukken voor hulp 😅. Maar manlief was ook heel de tijd bij mij en deed natuurlijk heel veel.

6 maanden geleden

Reactie op Joelledh13

Jeetje wat heftig zeg!!! Ik moet zeggen heb vanaf het begin altijd pijn geh ...
Dat heeft te maken met hoe ze het hechten en waar het knoopje zit. Had op een gegeven moment een harde bult onderhuids aan de rechterkant. Nog voor gebeld, maar mocht allemaal zolang ik maar geen koorts kreeg.

6 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Wel sneu om te lezen hoe jullie het ervaren hebben in het ziekenhuis als he ...
Hier ook enkel lof over de verpleging, zowel op de kraamafdeling als op de neonatologie. Niets was te veel…

6 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Bij mijn vorige bevalling was het wel allemaal erg fijn. Nu bleef ik bellen omdat mijn kind gevoed moest worden, elke keer werd er gezegd ah hij slaapt is niet nodig. Als vervolg: 7 uur lang geen voeding gehad en 13% onder zijn geboortegewicht gezakt. Ik kon zelf niks, man was bij peuter thuis, was dus geen prettige eerste nacht 🥲

6 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Moet wel zeggen dat het per verpleegster ook scheelt, ene was echt kei lief maar andere waren juist heel gehaast en licht bot. En ervaarde het vooral op de laatste ochtend. Nog steeds ben ik de hulp die ze gaven echt wel dankbaar!

6 maanden geleden

Reactie op Mila90

Bij mijn vorige bevalling was het wel allemaal erg fijn. Nu bleef ik belle ...
Ik heb hetzelfde ervaren. Partner bleef thuis met de kinderen, ik was alleen in het ziekenhuis. Personeel wilde me al weg hebben na 24 uur, ik had nog maar letterlijk 1 keer gelopen naar de wc. Ik vroeg of ik langer kon blijven, ik voelde me licht in mn hoofd en thuis krijg ik toch niet mijn volledige rust met 2 kleintjes. Sowieso had ik recht op 48 uur. Nadat ik toch mocht blijven, leek het alsof ze me aan het treiteren waren. Ik drukte op het knopje en ze kwamen veel later. Eerste 24 uur kwamen ze regelmatig langs om te vragen hoe het ging, nu lieten ze me gewoon aan mn lot over. Vond het echt naar hoe ze ineens met me om gingen. En het personeel maar blijven benoemen dat ze niet hadden verwacht dat ik zou blijven. Achteraf had ik beter naar huis kunnen gaan.

6 maanden geleden

Reactie op esmeen

Ik heb hetzelfde ervaren. Partner bleef thuis met de kinderen, ik was allee ...
Dit herken ik heel erg bij mijn eerste keizersnede. Het personeel in de ochtend wilde me echt zsm weg hebben dus werd tijdens de eerste keer lopen volledig aan m’n lot overgelaten en mevrouw vond dat ik prima staand kon douchen (ging totaal niet dus m’n man heeft me geholpen en uiteindelijk aangekleed) vond ze dat ik wel heel snel klaar was (ze kwam pas na 40 minuten terug). Dat was het moment dat ik zelf ook echt weg wilde daar. Heeft er ook voor gezorgd dat ik nu met m’n geplande keizersnede ook echt maar 1 dag wil blijven en niet langer.

6 maanden geleden

Reactie op jennifervs

Dit herken ik heel erg bij mijn eerste keizersnede. Het personeel in de och ...
Zo zot hoe dat in nederland is. Ik ben bevallen in het uz gent. Ik ben de vrijdag met keizersnede bevallen mocht de eerste 24u niet uit bed... Daarna met een zetel naar de douche... Ze kwamen me regelmatig vragen of ik pijnstillers wou. De dinsdag op eigen vraag naar huis want moest eigenlijk tot woendag blijven

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

Zo zot hoe dat in nederland is. Ik ben bevallen in het uz gent. Ik ben de ...
Wauw wat een verschil. Ik was na 20uur weer thuis.

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

In Zweden moest ik juist zsm uit bed om te plassen. Uiteindelijk 2,5 dag gebleven. Toen kon ik zelfstandig naar de wc, douchen (er was een krukje) en borstvoeding geven.

6 maanden geleden

Reactie op jennifervs

Dit herken ik heel erg bij mijn eerste keizersnede. Het personeel in de och ...
Is toch niet normaal dat er zo met je dan wordt omgegaan. Zo een operatie is echt intens. Ik heb 3 dagen geleden een keizersnede gehad, kan nog steeds niet onder de douche staan. Laat staan dat ze dat verwachten op de eerste dag…

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

Nou gelukkig is dit ook hoe ze het doen in het ziekenhuis waar ik altijd bevallen ben 😅. Eerste 24 uur verwijderen ze niet eens de katheter en dan nog vroegen ze of ik het wel überhaupt wilde dat die verwijderd werd 😅. Ze vonden dat ik al te snel ging 😂. Na 48 uur worden de krammen verwijderd en dan MAG je naar huis. Als je dit niet zou zien zitten mag je nog een nachtje langer blijven. Ik vroeg mijn gynaecoloog waarom er vrouwen na 24 uur al ontslagen worden. Die man zei dat die dat ook echt begreep en dat het in ons ziekenhuis ook voorlopig nog niet toegestaan is. Het ziekenhuis waar ik bevallen ben hebben ook veel samenwerkingen met UZ Gent. Dus misschien daarom 😅

6 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Nou gelukkig is dit ook hoe ze het doen in het ziekenhuis waar ik altijd be ...
Zot he, hier ook 24u blaassonde. Wat zijn krammen.

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

Zot he, hier ook 24u blaassonde. Wat zijn krammen.
Uhmm ik weet niet of ik het dan juist benoem 😅. Maar van die klemmetjes die de wond voor 48 uur lang dicht knijpen nadat de hechtingen geplaatst zijn.

6 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Uhmm ik weet niet of ik het dan juist benoem 😅. Maar van die klemmetjes di ...
Soort nietjes dan.. hier is het gewoon gehecht bij de 2de en bij de eerste was het geniet

6 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Nou gelukkig is dit ook hoe ze het doen in het ziekenhuis waar ik altijd be ...
48 uur is wel vroeg dat de krammetjes al verwijderd worden. Bij mij worden ze pas week na de keizersnede verwijderd door de verloskundige. In het ziekenhuis waar ik de keizersnede heb gehad zijn ze er ook mee bezig om protocol aan te passen om na 1 nacht al naar huis te gaan. Nu was het nog in overleg met patiënt. Zelf aangegeven wel die 2 nachten te willen blijven, ik zag het niet zitten om aan het eind van de middag ontslagen te worden. Maar blijkbaar is dat wel toekomst. Terwijl 2 dagen soms al behoorlijk pittig is.

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

Soort nietjes dan.. hier is het gewoon gehecht bij de 2de en bij de eerst ...
Haha nee zijn echt klemmetjes. Net hele kleine haar klemmen van metaal 😂.

6 maanden geleden

Reactie op MamaLars

48 uur is wel vroeg dat de krammetjes al verwijderd worden. Bij mij worden ...
Ow wauw een week ja 😅. Dit was m'n derde keizersnede en alledrie de keren werden na 48 uur verwijderd. Wat een verschil met een week haha. Ik heb er overigens nooit problemen mee gehad dus denk dat t wel goed zit dan 😅

6 maanden geleden

er hangt heel stuk huid over litteken heen hebben jullie dit ook? wanneer wordt dit weer wat beter , zit nog erg veel vocht in me buik