577 Reacties
6 maanden geleden
Oh meiden die nog de keizersnede op de planning hebben staan. Wat een spanning. Ik heb de keizersnede als iets heel moois ervaren. Prachtig hoe je babytje uit je wordt getild en de eerste kreetjes en dan dat warme lijfje tegen het doek en even later bij je. Ik vond het herstel alles meevallen. Ik heb vorig jaar een endometriose operatie gehad en vond dat herstel echt tegenvallen. Maar dit herstel gaat zo soepel en snel. Het is nu 4 weken geleden en ik doe alles weer. Stukken lopen 3km, huishouden, verzorging baby en peuter, fietsen. Elke dag ga ik vooruit . Ik til alleen mn peuter nog niet maar zij is ook 16 kilo schoon aan de haak;). Ik dacht ik deel ook even een positief bericht. Zeker niet om te bagatelliseren want de angst die voelt mag er absoluut zijn. Meer voor de hoop dat t weer goed komt. Zet em op
6 maanden geleden
Hier hetzelfde als Nyske hoor! Ik heb nu 2.5 week geleden mijn 2e keizersnede gehad en heb niets dan fijne woorden ervoor. Op de operatiekamer was iedereen wederom super lief en werd alles uitgelegd. Het moment dat de kleine man bij mij werd gelegd was ook alles helemaal goed. In het ziekenhuis de dagen erna hebben we super hulp gehad en is mijn partner elke dag rond 4u weg gegaan om met onze peuter de avond door te brengen. Hij kwam rond 9u dan weer terug om bij ons te slapen. De verpleegkundige hebben ons toen goed bijgestaan.
Inmiddels dus 2.5 week verder en loop weer makkelijk 2+ km. Fietsen nog niet geprobeerd, maar denk dat dat prima zou kunnen. Mijn wond is helaas nog open maar daar komt morgen iemand naar kijken. Verder doe ik van alles weer, behalve indd mijn peuter van ruim 18kg optillen. Ben vrij vlot gestopt met de pijnstilling om te voorkomen dat ik vanwege het niet hebben van pijn sinds dag 3 dus perongeluk te veel ging doen.
Het is pittig, het is een grote buik operatie en je hebt echt hersteltijd nodig, maar ik heb het als prettig ervaren. Zet m op dames, jullie kunnen dit. Heel snel zullen jullie de kleine wondertjes ontmoeten.🥰
6 maanden geleden
Bedankt voor deze fijne verhalen ook. Ik zit nu op dag 5. Het valt me niet tegen. In huis loop ik goed rond, gaan zitten en weer opstaan moet wel echt met beleid.
Morgen voor het eerst een stukje lopen buiten, ben benieuwd.
Ik zit nog wel op een medicijn spiegel van paracetamol en brufen. Verplichte rust momenten zijn er genoeg tijdens het voeden.
6 maanden geleden
Reactie op denies95
Succes mama’s die vandaag moeten! Nog even en jullie hebben de kleine in je ...
🙏 dankjewel! Wij zijn helaas de tweede van de ochtend dus moet nu nog een uur langer wachten in zenuwen. Heb ook echt honger en dorst haha. Nog even volhouden
6 maanden geleden
Reactie op Madamewijnen
🙏 dankjewel! Wij zijn helaas de tweede van de ochtend dus moet nu nog een ...
Wat spannend!! Gelukkig is jullie kindje heel dichtbij nu! Heel veel succes!
6 maanden geleden
Reactie op Bettyyyyyy
Aaa spannend als ik zo alles lees ik ben morgen aan de beurt 🥺
🤞 succes!!! Wij gaan samen!
6 maanden geleden
Wat fijn om alle ervaringen te lezen. Morgen heb ik mijn eerste keizersnede met 38.4 weken. Onze kleine meid ligt in een onvolkomen stuitligging vandaar de keus voor een keizersnede. Alles wat ik eigenlijk niet wilde, maar nu wel rust in heb. De zenuwen zijn nog te onderdrukken, maar die komen vast vlug hihi! Iedereen succes die nog aan de beurt komt of aan het genezen is ❤️
6 maanden geleden
Hoi hoi! Gisteren heb ik dan m’n geplande keizersnede gehad. Onze prachtige zoon is geboren en doet het hartstikke goed. Sinds vanochtend zijn we alweer thuis. In vergelijking met een spoed keizersnee valt me het allemaal tot nu toe mee gelukkig.
In- en uit bed stappen gaat echt moeizaam en met pijn, maar kan al prima rechtop staan en stukjes lopen. En dit sinds dag 1. Ik heb vertrouwen 🙏🏼
Voor de meiden die nog moeten; succes 🍀
6 maanden geleden
Ik ben inmiddels 3 weken verder na keizersnede. We gingen voor geplande, maar we zijn nooit zo ver gekomen want de nacht voor intake braken m’n vliezen. Na poging stuitbevalling toch keizersnede gedaan. Met 36+4 bevallen van kleine man Rafi (2770gr).
Gelukkig gaat het heel goed en kan ik alweer (als het weer mee zit) rondjes lopen buiten! We zijn 3 dagen in het ziekenhuis geweest, maar alleen maar lof voor alle lieve zusters ☺️
6 maanden geleden
Ik had inderdaad ook dat door pijnstilling het lastig is je grenzen te voelen. Tip die ik kreeg was achteruit de trap af en dat deed echt een hoop. Ik bouwde ook na een week elke dag af met paracetamol om te kijken of dat goed ging. Heb weinig echte pijn gehad, wel af en toe bij te grote bewegingen maar dat is niet meer dan logisch.
6 maanden geleden
Gister ochtend ochtend is onze zoon daan geboren doormiddel van keizersnede omdat hij dwars lag. Het is mij allemaal meegevallen. Wij zijn vandaag weer thuis gekomen.
6 maanden geleden
Hier is vandaag onze prachtige zoon Floris Alexander geboren! Een grote vent van 4800 gram. Gelukkig ging de keizersnede 100x beter dan mijn eerste spoedkeizersnede. Geen ademproblemen dit keer. Nu even door de pijn bikkelen maar wij genieten!