577 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op --- Esra

Ik had na week bloeden , 4 dagen niks en nu weer 10 dagen wel. Ben in zieke ...
Bedankt voor jullie reacties. Wat naar dat je bm nog vol stolsels zit. Ah de medicatie dat je bm gaat samentrekken? Ik heb net gebeld met de vk. Na een keizersnede kan je eigenlijk nooit een placenta rest hebben dus dat stelde me al gerust. Deze termijn nog bloeden is 'normaal'. Dus geen zorgen vanuit haar. Als t toeneemt of ik me zorgen maak mag er een echo gemaakt worden. Voor nu kijk ik t nog even aan. Alhoewel mn hb na de bevalling 5.9 was en deze bloedingen niet echt helpen bij herstel van mn hb. Helaas hebben ijzertabletten of ijzerrijke voeding geen nut omdat mn lichaam t niet kan opnemen. Hopen dat t snel stopt, ook bij jullie.

6 maanden geleden

Reactie op nyske24

Bedankt voor jullie reacties. Wat naar dat je bm nog vol stolsels zit. Ah d ...
Ja klopt die medicatie. En het klopt niet wat jou vk verteld over de placenta rest. De gynaecoloog vertelde dat dat wel degelijk kan gebeuren en was bij mij ook niet uitgesloten maar kan ze nu niet zien ivm stolsels. Het is zeker normaal om nog bloed te verliezen als het in een normaal patroon verloopt, dat was bij mij niet het geval. Succes ermee

6 maanden geleden

Reactie op --- Esra

Wat is de reden waarom je contact hebt opgenomen met het ziekenhuis? Ik heb net 3 dagen gebloed en nu al 4 dagen niet. De kraamhulp en verloskundige hebben er niet veel over gezegd, alleen dat het nog kan komen. Maar nu ik dit lees ben ik wel erg benieuwd.

6 maanden geleden

Reactie op --- Esra

Ja klopt die medicatie. En het klopt niet wat jou vk verteld over de placen ...
Oh Jeetje wat slecht dat ik verkeerd ben voorgelicht. Goed om te weten dat dit dus wel mogelijk is. Jakkes wat vervelend voor je. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt

6 maanden geleden

Reactie op MamaLars

Wat is de reden waarom je contact hebt opgenomen met het ziekenhuis? Ik he ...
Nou omdat ik na keizersnee minimaal vloeide toen 4 dagen gestopt en toen begon ik weer met vloeien maar veel erger als net na de keizersnee, dit bleef een week zo en heb dat tegen de verloskundige gezegd en die heeft toen contact opgenomen met het zkh en van hun moest ik meteen komen. (Nu 3 weken na operatie)

6 maanden geleden

Reactie op --- Esra

Had je ook pijn in je buik/baarmoeder? Van die pijnscheuten of merkte je qua pijn hier niets van?

6 maanden geleden

Reactie op aimeetenhoeve

Had je ook pijn in je buik/baarmoeder? Van die pijnscheuten of merkte je qu ...
Nee geen pijn.

6 maanden geleden

Ugh… hele nacht niet geslapen. Floris was echt constant aan het huilen en ik ben het constant op m’n rug liggen zo zat. Ik kan alleen op mijn zij slapen, maar dat lukt nu door de pijn echt niet dus ik de geen oog dicht. Heb ook vandaag t idee dat ik ineens meer pijn heb, probeerde net uit bed te komen en schoot er gewoon in. Kon wel gillen.

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Ugh… hele nacht niet geslapen. Floris was echt constant aan het huilen en i ...
Aah vervelend! Wij hadden de 4e nacht met Ivar ook een horror nacht. Constant huilen, heel sneu. Ik kon na een week voorzichtig op mijn zij rollen en denk na 2 weken er weer op slapen. Slik je nog wel trouw je pijnstilling? Ik deed echt een wekker zetten om die spiegel te behouden.

6 maanden geleden

Hi dames, Woensdag 19 Juli is onze lieve Noé geboren. Voor een keizersnede gekozen ivm onvolkomen stuit. Mijn paniek verschoof die dag telkens naar het onbekende. Eerst angst voor de ruggenprik, die voelde ik niet eens! Toen kreeg ik angst voor het de snede zelf wat ook een beetje veroorzaakt werd uit overprikkeling op d'r operatiekamer. Zoveel mensen, heel lief en geduldig, maar zoveel mensen die allemaal aan je zitten en hoi zeggen. Toen ik hoorde, 'ik zie haar billetjes al' dacht ik huh? Waar is mijn partner. Gelukkig sloot hij Toen snel aan. Waar ze eerst geboren werd met haar billetjes, Toen haar beentjes hebben ze echt wel even moeten trekken voor haar hoofdje. Eenmaal op de kamer natuurlijk een flinke stoot adrenaline en een extra morfinedrankje die me goed de dag door hielpen. Zowel de dag als nacht waren goed verlopen, maar protocol 24 uur later mag je in principe na douchen en zelfstandig plassen weer naar huis. Dit lukte in het ziekenhuis dan ook prima dus al snel waren we gister thuis met een baby, spannend en leuk. Maar jeetjeee... de kraamzorg ging weg, vermoeidheid sloeg toe en blijkt dat onze kleine meid ook goede stembanden heeft. Veel gehuild gisteravond waar mijn partner haar gelukkig op haar heeft genomen. Temperatuur was na een voeding erg laag dus ruim 1,5 op de blote borst bij mijn partner gelegen waarna het gelukkig weer was bijgetrokken. Goede nieuws is dat ik heel veel steun krijg waardoor ik kan rusten en de borstvoeding gaat ook best goed. Wel hoop ik dat we de eerste nachten goed doorkomen want alhoewel ik geniet van de kleine meid kost het zeker een bak met energie en aanpassingsvermogen 🙈🥰 Ik blijf dan ook zeker meelezen hoe jullie herstel verloopt, want het afhankelijk zijn, liggen en rusten is een uitdaging hier. Succes allemaal en vergeet vooral niet te genieten als jullie kleine spruit jullie aankijkt ❤️

6 maanden geleden

Reactie op denies95

Aah vervelend! Wij hadden de 4e nacht met Ivar ook een horror nacht. Consta ...
Dit was onze derde nacht. Herinner het nog wel van m’n eerste zoon, maar man wat valt dat gehuil tegen als je zelf niks kan en afhankelijk bent van je man die druk is met de baby. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik weer op m’n zij kon liggen maar ben dit op m’n rug opgebaard liggen inmiddels wel echt spuugzat. Sliep serieus einde zwangerschap beter dan nu :(

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Dit was onze derde nacht. Herinner het nog wel van m’n eerste zoon, maar ma ...
Hier de 2de nacht gehad, ooo die afhankelijkheid he 🙈 voel me gewoon een beetje schuldig! Is natuurlijk niet nodig, maar wil lekker naar beneden uit bed 😅

6 maanden geleden

Reactie op MiiDii

Hier de 2de nacht gehad, ooo die afhankelijkheid he 🙈 voel me gewoon een b ...
Echt dit! Hier heeft de oudste (bijna 2) sinds de baby er is savonds en snachts last van verlatingsangst en krijst de hele boel bij elkaar. Het breekt mijn hart dat ik er dan niet voor hem kan zijn.. dat doet mijn man dan, maar dat betekent als de baby komt dat ik hem verschoon etc. Toch al vaak zo over mijn grenzen heen gegaan ondanks dat ik weet dat rust zo belangrijk is.

VRIEND

6 maanden geleden

Hier is Romée dmv een spoedkeizersnede geboren op 12 juni om 16.58 uur. Na 17,5 uur proberen is er voor gekozen om een keizersnede te doen, hartslag daalde en mevrouw was een sterrenkijker. Nu inmiddels een weekje thuis. Qua herstel gaat het goed, de pijn is nu minimaal! Rust nog wel 2 uur per dag. Wij hebben nog een peuter van 2,5 jr en dat is wel zwaar aangezien ik weinig met haar kan doen en veel op mijn partner neerkomt. Ik heb een rondje buiten gedaan en even kleine boodschap gehaald in de supermarkt. Zie al veel berichten hier, ik ga ze is opt gemakje lezen 😁

VRIEND

6 maanden geleden

Reactie op LSG91

Ik krijg volgende week vrijdag mijn geplande keizersnede en ben best een be ...
Heb je ook kraamhulp? Scheelt wel want die kan je helpen met van alles. Per persoon kan het erg verschillen. Ik kon na de 1ste nacht zelf de kleine uit bedje tillen end. Eenmaal thuis ging ik er snachts ook uit en ben nu in een week tijd al 2 hele dagen alleen thuis met de kleine wat prima gaat.

6 maanden geleden

Helaas sluit ik mij ook hier aan.. afgelopen avond bevallen van onze zoon via een ks na 3 dagen natuurlijk geprobeerd te hebben. Hij doet het heel goed gelukkig . Alleen ik heb zo’n gigantische naweeën en verlies continu bloed. Ga echt door een hell van pijn. Meer vrouwen die dit herkennen?😕

6 maanden geleden

Reactie op xoxolvh

Helaas sluit ik mij ook hier aan.. afgelopen avond bevallen van onze zoon v ...
Na-weeën en het inkrimpen van de baarmoeder, check. Erg pijnlijk. Flink blijven slikken met paracetamol en (als je hebt) diclofenac.

VRIEND

6 maanden geleden

Weten jullie wanneer je iets van littekenzalf mag smeren? En hebben jullie tips wat te smeren?

6 maanden geleden

Reactie op Svw29

Weten jullie wanneer je iets van littekenzalf mag smeren? En hebben jullie ...
Hai hai! Ik zou sowieso even wachten met smeren. Misschien even vragen aan de verloskundige wanneer je mag. Wat betreft litteken crème; ik heb litteken crème van Staudt. Hij is plastisch chirurg en heeft deze ontwikkelt. Het werkt echt super goed!!

6 maanden geleden

Reactie op MiniMeVB

Echt dit! Hier heeft de oudste (bijna 2) sinds de baby er is savonds en sn ...
Kan me voorstellen dat het met een peuter erbij andere koek is. Mijn andere dochter is 16 dus ik heb juist een extra handje hulp waardoor iedereen me verplicht te blijven liggen. Respect voor jou, maar houdt jezelf in de gaten 🤗