577 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Is er iemand van jullie bevallen met een keizersnede waarbij er gebruik gem ...
Ja ik! Mijn eerste keizersnede hebben ze een kiwi gebruikt en deze keer een tang. Wat wil je weten :)
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Merk je er iets van? Bij je kindje of bij jezelf? Mijn buik voelt als 1 gro ...
Mijn beide kindjes hadden een hersenschudding toen ze geboren waren. Hierdoor in het ziekenhuis veel kreunend ademhalen van de hoofdpijn. Zelf heb ik sowieso pijn aan de wond, maar niet in mijn hele buik.
6 maanden geleden
Reactie op xoxolvh
Na hoeveel dagen gingen jullie beetje je bed uit en voor hoelang ?
Ik ben de dag van thuiskomst maar boven gegaan & savonds nog een keer naar beneden & de dag erna denk ook ongeveer 2x op een dag paar uur beneden, alleen boven om te rusten maar wilde niet hele dagen in bed doorbrengen, kan mijn rug ook niet aan.
6 maanden geleden
Reactie op xoxolvh
Ik heb zo te zien wel meer pijn dan de rest. Twee dagen in ziekenhuis op bed gelegen. Sinds donderdag (dag van thuiskomst) bijna alleen maar boven op bed. Nu slapen wij ook op zolder, dus moet al constant de trap af om naar de wc te gaan enzo. Als ik naar beneden ga, wil ik direct allemaal dingen doen en opruimen en merk dat ik dat gewoon qua pijn echt nog niet trek. Heb nog wel veel last van de wond helaas
6 maanden geleden
Reactie op xoxolvh
1 nacht in het ziekenhuis, op dinsdag thuis gekomen. En (vorige week) vrijdag voor het eerst wat beneden.. ik lig nog steeds regelmatig boven in bed, alles kost me mega energie (heb ook wel een erg laag hb gehalte) en als ik wat meer doe, trekt de wond echt nog flink. Ik kan ook beter niet de hele dag beneden zijn denk ik, dan ga ik dik over mn grenzen haha
6 maanden geleden
Reactie op xoxolvh
Wat een verschillende ervaringen allemaal! Ik heb 1 dag in het ziekenhuis gelegen en donderdag thuis gekomen. Dit is nu dag drie in bed. Gister en vandaag wel even snel gedoucht zelf. Ook is het me gelukt vandaag een luier te doen.
Daarnaast heb ik een verschrikkelijke maar zeer handige po/douchestoel gehuurd zodat ik niet de trap af hoef om te plassen.
Kraamzorg adviseerd echt goed te rusten en niet trap te lopen zodat ik sneller herstel terwijl ik nauwelijks pijn heb. Opstaan en in bed gaan is wel even lastig, maar verder voel ik me goed.
Ik heb mezelf voorgenomen morgen weer een keer extra een luier te doen zodat ik boven al soms een loopje heb.
Voornemend maandag weer even tussen twee voedingen door naar beneden te gaan. Ik doe gewoon lekker relaxt. Af en toe even een vriendin die aanwipt, een boekje lezen en veel naar de baby kijken en zo vliegt de dag voorbij.
Dus dames niet te veel hooi op de vork nemen en geniet er gewoon van dat je partner ontbijt, lunch en avondeten op bed brengt, wasjes doet en lekker bezig is. Hihi! Doe ik in iedergeval wel zo vanuit het uitzicht van mijn bed 😁
VRIEND
6 maanden geleden
Reactie op xoxolvh
Hier dezelfde avond even uit bed zodat mijn bed verschoond kon worden 😅 maar goed ff staan, dag erna lopen naar toilet, douche end. En vanaf dag 3 thuis opgegeten en alleen een middagdutje op bed
6 maanden geleden
Reactie op Amandaavr
hoe gaat het eten bij jullie na de keizersnede? nu 3 weken verder bijna maa ...
Ik zit nu al twee dagen aan de dunne, geen idee of dat erbij hoort. Ben nu 10 dagen p.p.. weet niet of het eet gerelateerd is? Niet prettig, maar beter dan constipatie wellicht.
6 maanden geleden
Reactie op IkaMiMa
Ik zit nu al twee dagen aan de dunne, geen idee of dat erbij hoort. Ben nu ...
Ik heb af en toe ineens random een keer diarree en daarna ineens weer drie dagen niks en dan weer normaal. Ik ben wel bekend met het prikkelbaar darm syndroom. Ik ben maandag 4 weken pp
6 maanden geleden
Reactie op xoxolvh
Pas na twee dagen. Ik had een bloeddruk die veel te laag was dus ik viel constant flauw. De ks was om 18:30 en die avond en nacht ben ik sowieso in bed gebleven door de pijn. Die eerste nacht viel me tegen qua pijn daarna waren de eerste twee dagen vooral uit en in bed komen een pijnlijk ding.
6 maanden geleden
Reactie op xoxolvh
Ik vind dat in en uit bed gaan mega pijnlijk heb daar ook hulp bij nodig. H ...
Ik had via medipoint een rug steun voor in bed besteld (wordt vergoed door zorgverzekeraar) dit hielp de eerste dagen goed met eruit komen omdat je dan al halverwege was en daar op kon afzetten. Desondanks bleef uit/in bed of bank het meeste zeer doen, nu na bijna 4 weken doet het bijna geen zeer meer.