577 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Noelleanne95

Zijn er meer mama’s met een tweede kindje rondloopt? Ik mis het nu al om ha ...
Ik krijg volgende week ergens mijn keizersnede. Hier zie ik ook enorm tegenop.. mijn zoontje is nu 22mdn. Als je tips hebt hoor ik het graag. Heel veel sterkte.. is niet fijn! Hopelijk vliegen die 6weken om en kun je je dochter snel weer optillen en knuffelen.

6 maanden geleden

Dochterlief is nu 7.5 weken oud. Nu voor het eerst weer ongesteld... Maar echt, ik heb zelden zo veel bloedverlies op dag 1 als nu 🙈 schijnt normaal te zijn na een keizersnede, maar toch

6 maanden geleden

Ik lees wel een aantal pittige verhalen hier. Heftig 🥹. Ik heb volgende week m'n geplande derde keizersnede en vandaag even een momentje gehad dat ik er toch wel weer tegenop zie. De andere twee keer helaas geen geboorte gezien. Wel volledig bij want alleen verdoofd met ruggenprik. Maar mocht helaas niet meekijken omdat er iedere keer complicaties waren. Dit gaat mij geen derde keer gebeuren hoop ik. Morgen nog eens even goed aangeven bij de gynaecoloog dat ik het wel wil zien wat er ook gebeurd. Verder heb ik vrede met hoe de gang van zaken zijn. Dus ruggenprik geen probleem, gaat altijd prima en doet geen pijn. Daarna katheter ook geen probleem mee. Deze werd tot nu toe de volgende dag bij mij verwijderd en mocht ik het lekker zelf gaan doen. Bij de eerste bevalling was ik 3 nachten in het ziekenhuis en bij de tweede bevalling 2 nachten. Ben benieuwd hoelang nu 😁. Herstel was tot nu toe ook iedere keer helemaal prima. Natuurlijk heb ik het allemaal liever anders, maar ergens heb ik er vrede mee dat mijn lichaam niet gemaakt is om te bevallen. Heeft wat tijd gekost en soms baal ik er nog steeds van. Maar gelukkig tot nu altijd snel en goed hersteld gehad😊.

6 maanden geleden

Reactie op MiniMeVB

Ik krijg volgende week ergens mijn keizersnede. Hier zie ik ook enorm tegen ...
Dat snap ik ja! Vind het nu toe erg pittig dat ik niet veel kan met haar. Vanmorgen wel even geknuffeld met haar in bed maar door enthousiasme landde haar voet op m’n wond. Verder laten we nu elke dag eventjes familie komen rond kooktijd zodat m’n man z’n handen vrij heeft. Ze is nu 2 jaar en 8 maanden. Ze begrijpt veel maar niet alles.

6 maanden geleden

Zijn jullie ook helemaal bont en blauw rondom het litteken? Niet normaal 😅😅

6 maanden geleden

Reactie op Noelleanne95

Zijn jullie ook helemaal bont en blauw rondom het litteken? Niet normaal 😅 ...
Ja alle kleuren van de regenboog hier inmiddels. Nu anderhalve week geleden. En t zakt al lekker naar beneden. Hebben jullie ook dat 1 kant meer trekt. Ik heb rechts een dikke harde plek onderhuids.

6 maanden geleden

Reactie op nyske24

Ja alle kleuren van de regenboog hier inmiddels. Nu anderhalve week geleden ...
Die harde plek kan normaal zijn, heeft te maken met aantrekken hechtdraad en het knoopje.

6 maanden geleden

Reactie op nyske24

Ja alle kleuren van de regenboog hier inmiddels. Nu anderhalve week geleden ...
Ja heb hem nu links en bij de vorige keizersnede rechts. Heb er ook al een trap in gehad vandaag van dochterlief 😅.

6 maanden geleden

Reactie op nyske24

Zijn er meer moeders van wie de baby gelijk mee moest naar neonatologie. Ik ...
Kusje geven zat er hier niet eens in. Hij heeft heel even mijn vinger vast gepakt en dat was het. Partner en kind foetsie naar de neonatologie. Maar zoals eerder gezegd waren wij er op voorbereid dat de kans groot was dat dit zou gebeuren. Zoontje was dan ook in goede handen, kinderarts+kraamverpleegkundige+partner en zo met zuurstof naar de neonatologie (oorzaak: vocht in de longen, te lage bloedsuiker en onrijpheid van de longen). Zoontje is met 37 weken geboren met een gewicht van 5950 gr, maar door mijn diabetes is hij eigenlijk prematuur.

6 maanden geleden

Reactie op MarisvH

Kusje geven zat er hier niet eens in. Hij heeft heel even mijn vinger vast ...
Holy moly?! 6 kilo met 37 weken? Ik dacht dat ik met mijn 4100 bij 36 weken en geschat eindgewicht van 5 kilo een grote baby had. Respect! Wat moet je het zwaar hebben gehad 💋

6 maanden geleden

Reactie op Valleryvvu

Ik lees wel een aantal pittige verhalen hier. Heftig 🥹. Ik heb volgende ...
zo’n bericht helpt mij dus enorm hè! Bij mij ging namelijk wel alles mis, met name dus wel de ruggenprik. Ik vond het herstel ook de hel qua pijn dus hoop dat het dit keer wat soepeler verloopt. Ik ben wsl 17 juni aan de beurt.

6 maanden geleden

Achhh sinds gister avond had Ivar denk last van krampjes, het is echt een hel nacht geweest. Tot zeker 3 uur heeft hij non stop gehuild, steeds zich zelf overstrekken. Echt verschrikkelijk om te zien, we wisten echt niet meer waar we het zoeken moesten. Hopen op een betere dag en nacht vandaag en hopen dat er overdag nog wat kunnen bijslagen, zo moe! Ook echt over mijn pijngrenzen heen gegaan gister m.b.t de buikwond maar je doet alles om het kleine mannetje te troosten.

6 maanden geleden

Reactie op MarisvH

Kusje geven zat er hier niet eens in. Hij heeft heel even mijn vinger vast ...
Hier niet gelijk, maar een paar uur voordat we eigenlijk met z’n allen naar huis hadden gemogen moest de kleine ineens naar de NICU. Totaal onverwachts en heb er nog best lang ‘last’ van gehad

6 maanden geleden

Hier geplande keizersnede gehad met 37 weken ivm placenta preavia. Was doodsbang van tevoren maar vond het een hele fijne ervaring alles bij elkaar. Ook niks gevoeld behalve wat getrek aan mijn lichaam. Geen centje pijn. Ook het herstel viel me erg mee. Je voelt je wel overreden door een vrachtwagen natuurlijk op dat moment maar ging snel beter. Ik kan nu bijna alles wel weer. Soms wil ik ook meer dan kan😅 Ook zag ik dat hij eruit gehaald werd en kreeg ik hem gelijk bij me waardoor ik de rest niet eens meer gemerkt heb. Zo dankbaar voor deze ervaring. Vooral als ik dan andere verhalen lees! We moesten wel 6 dagen in het ziekenhuis blijven omdat ons zoontje teveel afviel.

6 maanden geleden

Dames, Ik ben vandaag 37 weken en krijg in de week dat ik 39 weken ben een keizersnede. Aftellen dus. Vraagje: ik zie het nut van een vluchtkoffer inpakken niet zo nu? Ik ben de vorige keer ook niet eerder bevallen en ik weet dat ik een geplande keizersnede krijg. Hoe hebben jullie dit gedaan? Als je toch ineens wat voelt rommelen heb je toch snel zat wat bij elkaar geraapt?

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Dames, Ik ben vandaag 37 weken en krijg in de week dat ik 39 weken ben een ...
Wij hadden wel al wat ingepakt voor de zekerheid! Ook omdat ze bij ons vermoedens hadden dat de placenta niet goed werkte waardoor elke afspraak in t ziekenhuis spannend was dus ik vond het wel prettig om al iets klaar te hebben staan maar denk dat dit echt persoonlijk is!

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik ben hier erg laks in 🫣. Ik ga komende week bevallen en moet nog beginnen met inpakken. Zelfs nog dingen wassen. Als het bij mij nu spontaan zou gaan gebeuren zal t vast wel ergens goedkomen 🤣.

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Ik heb echt zo veel ingepakt alsof ik 10 daagjes weg ga. Ik heb ook nagedacht mochten er complicaties ontstaan en we moeten iets langer blijven dan heb ik alles liever bij me. Heb alles ook mooi in zakjes gedaan met etiketten enz.

6 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Ben er ook nog niet aan begonnen maar ben wel benieuwd om te horen wat iedereen zoal meeneemt/meenam in de vluchtkoffer. Broekjes lijken mij geen optie gezien de wonde?

6 maanden geleden

Reactie op Bettyyyyyy

Ik heb echt zo veel ingepakt alsof ik 10 daagjes weg ga. Ik heb ook nagedac ...
Je kan er maar inderdaad op voorbereid zijn 😊. In mijn geval is het gelukkig snel gehaald door familie. Dit is nu de derde keer dat ik moet gaan pakken en weet nog steeds niet wat ik precies mee moet nemen 🤣. Maar dat in zakjes en labelen vind ik wel een heel slim plan