577 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Hatsjoe
Ben er ook nog niet aan begonnen maar ben wel benieuwd om te horen wat iede ...
Ik neem hoge onderbroeken mee. Gewoon van de Zeeman. Snijden niet en zitten mooi ruim boven de wond. Ook heb ik er een paar van Noppies die ook speciaal zijn voor na de bevalling en ook voor een keizersnede. Is voor het eerst dat ik ze heb aangeschaft, maar voelt al heel fijn aan en zonder naden 😊.
Uiteraard zijn er gewoon netbroekjes in het ziekenhuis hoor. De een vind deze fantastisch en de ander verschrikkelijk 😅
6 maanden geleden
Reactie op Valleryvvu
Je kan er maar inderdaad op voorbereid zijn 😊.
In mijn geval is het geluk ...
Ja wij wonen 8 minuten rijden van t ziekenhuis dus als we langer moeten blijven haalt mijn man vast wel wat op. Vorige keer heb ik ook bijna niks gebruikt. Make-Up doe ik niet aan als ik half dood in een ziekenhuisbed lig. Ik heb twee dagen dat operatiehemd gedragen haha . Enige wat ik in ziplock zakjes heb gedaan zijn twee pakjes voor de baby. Ben ik dan zo laks?
6 maanden geleden
Reactie op Madamewijnen
Ja wij wonen 8 minuten rijden van t ziekenhuis dus als we langer moeten bli ...
Hahaha je hebt tenminste al iets gedaan hahaha. Ik heb vandaag pas het (denk ik 😅) eerste pakje gevonden en zit nu in de wasmachine 🤣. Nu de rest nog 🤭🫣. Mijn moeder krijgt de kriebels van mij haha.
6 maanden geleden
Reactie op Madamewijnen
Dames,
Ik ben vandaag 37 weken en krijg in de week dat ik 39 weken ben een ...
Ik had mn vlucht koffer ook nog niet gepakt. Totdat ik het vorige week midden in de nacht op mn heupen kreeg. Ik kon alleen niet bij de babykleding want dat lag nog bij onze dochter op de kamer. En snachts maat 44 besteld terwijl onze oudste macrosoom was en 58 cm. S ochtends was ik wat blij dat ik dat snachts gedaan had want met 34 weken begon opeens de bevalling en moest ik per direct naar t ziekenhuis. Zonder babykleding want onze dochter sliep nog steeds. Maar goed de babykleding maat 50 had toch lang niet gepast. De volgende dag heeft een vriendin maat 44 gekocht gewassen en gedroogd en kon onze prematuur dochtertje zwemmen in deze kleding. Ik was in mn vlucht koffer blij met mn ochtendjas, lange oplader, eigen thee en mn peri bottle uitvinding van de eeuw.
6 maanden geleden
Ziekenhuis belde net… morgen krijg ik m’n datum en ze hebben even de procedure met me doorgenomen. Ik kreeg van het telefoontje al zweethanden. Ben echt doodsbang…. Iemand hier die er met me over wil praten? Soort gedeelte smart is halve smart? Haha
6 maanden geleden
Reactie op Madamewijnen
Ziekenhuis belde net… morgen krijg ik m’n datum en ze hebben even de proced ...
Zo voelde ik me ook toen ze me over de keizersnede gingen bellen, maar na een dag was t weer over.. Ruggenprik, katheter en etc. werd ik helemaal nerveus van
6 maanden geleden
Reactie op Bettyyyyyy
Zo voelde ik me ook toen ze me over de keizersnede gingen bellen, maar na e ...
Ja hè! Komt bij mij denk ik voornamelijk omdat ik weet wat me te wachten staat. Tweede keizersnede en ik vond de eerste echt een hel. Kijk er nu dus veel meer tegenop. Wordt het jouw eerste keer?
6 maanden geleden
Reactie op Madamewijnen
Ziekenhuis belde net… morgen krijg ik m’n datum en ze hebben even de proced ...
Ik moet zeggen dat het herstel mij echt zo ver zo erg meevalt! Ik doe bijna alles, loop een paar keer per dag de trap op en af zonder pijn. Alleen bepaalde bewegingen doen pijn & probeer nog wel te slapen ‘s middags. Ben afgebouwd met pijnstilling, nu nog 1 paracetamol ipv 2 en morgen stop ik daar ook mee. Morgen is de keizersnede 1 week geleden!
6 maanden geleden
Reactie op Madamewijnen
Ja hè! Komt bij mij denk ik voornamelijk omdat ik weet wat me te wachten st ...
Jaaa dit is mijn eerste keer wellicht daarom dat ik iets te nuchter ben :( ... Heb hem op 18 juni staan, ben wel zenuwachtig voor de ruggenprik en voor de katheter die geplaatst gaat worden. Wel jammer dat je een minder leuke ervaring dan hebt gehad was het meer de pijn of iets anders?
6 maanden geleden
Reactie op Bettyyyyyy
Jaaa dit is mijn eerste keer wellicht daarom dat ik iets te nuchter ben :( ...
Heb het hier al vaker beschreven, en wellicht niet meest slimme het hier te beschrijven voor moeders die hun eerste nog te wachten staat… maar ik ben ingeleid, wat na 3 dagen niet lukte en toen werd het spoedkeizersnede. Ruggenprik werd niet goed gezet waardoor mijn longen werden verdoofd en ik geen adem meer kon halen. Toen aan de beademing onder volledige narcose bevallen. Ik vond dit al heel erg verdrietig, maar vond het herstel en de pijn aan de wond ook echt een nachtmerrie dus heb er totaal geen positieve ervaring aan over gehouden. Heb alleen nu voor de tweede keer weer geen keuze, dus we ondergaan het maar weer. Nu dus alleen wel met een stuk meer angst dan de vorige keer
6 maanden geleden
Hee meiden!
Ik heb 2 weken geleden mijn keizersnede gehad. Nu was mijn bloedverlies al ongeveer 5 dagen gestopt, maar is het sinds vanmiddag weer begonnen. Ik heb wel weer wat meer gedaan de afgelopen 2 dagen zoals stofzuigen, kleine boodschap gedaan, oudste kindje op schoot. Betekent het bloedverlies dat ik wellicht wat te veel heb gedaan? Of is dit gewoon even pech? Verder fysiek nergens last van en valt het herstel me dus alles mee. Maar wil ook niet te snel dingen weer oppakken natuurlijk omdat ik hier waarschijnlijk op de lange termijn last van ga krijgen..
6 maanden geleden
Reactie op LiefsEva
Hee meiden!
Ik heb 2 weken geleden mijn keizersnede gehad. Nu was mijn bloe ...
Ik begreep van de verloskundige Dat als je wat meer gaat bewegen zoals wandelen dat dan het bloedverlies nog even terug kan komen en je er geen zorgen hoef te maken. Dit kan nog tot zes weken duren
6 maanden geleden
Mag ik jullie een persoonlijke vraag stellen?
Mijn schoonzusje woont een stuk verder weg en vraagt steeds of ze de datum van de keizersnede mag weten. Ik irriteer me aan deze vraag, snap dat ze wil komen en dingen wil regelen enzovoort, maar we vertellen het aan niemand (oppas voor zoontje uitgezonderd). Misschien komt hij wel eerder? Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
6 maanden geleden
Reactie op LiefsEva
Hee meiden!
Ik heb 2 weken geleden mijn keizersnede gehad. Nu was mijn bloe ...
Ik zou het even aanzien. Als het echt veel en helder bloed is, dan zeker even aan de bel trekken. Maar is het oud of ongesteldheidsbloed dan kan dat nog een restje zijn misschien.
Maar misschien ook nog even een stapje terug in alles wat je al doet 😅. Ik kan mij voorstellen dat het goed voelt dat het mogelijk lijkt te zijn. Maar het is nog maar 2 weken geleden en voor een redelijk herstel wordt echt 6 weken voor gerekend. Zolang je niet met echt zware dingen sjouwt kan je echt wel al wat doen hoor. Maar doe t op t gemakje opbouwen 😅.
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Mijn schoonzusje woont een st ...
Wij zeggen het aan niemand behalve aan mijn ouders die voor ons eerste zoontje moeten zorgen. En zelf aan hen zeggen we dat de operatie om 10u terwijl het in werkelijkheid om 8u is. Een vriendin van mij had het wel gecommuniceerd met haar omgeving en heeft er spijt van gehad. De operatie werd namelijk opgeschoven voor een dringend geval en na haar keizersnede was ze heel moe dus deed ze eerst een dutje, werd ze terug wakker en had ze tal van gemiste oproepen en berichten van bezorgde en boze familie. Terwijl ze eerst gewoon wou genieten met haar babytje moest ze dus nu iedereen snel gaan geruststellen.
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Goh, ik vind dat iets dat je zelf moet weten. Bij mij wisten mijn ouders/schoonouders en zus het. Ook de meter. Het is dubbel. Want hier waren ze ongerust omdat ze vrijlang niks hoorde van ons..
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Ik had hier ook zeer veel nieuwsgierige mensen. Wij hebben gelijk gezegd we delen in welke week en welke dag is voor ons drieën. Onze dochter kwam alleen 5 weken eerder. En ook toen heb ik tegen mn ouders gezegd...die op onze oudste dochter pasten..over drie uurtjes hebben we weer een controle dus dan weten we meer. Terwijl ik vijf minuten daarna weg werd gereden voor de keizersnede;). Wat niet t weet wat niet deert;) en daarna wel gelijk mn ouders gebeld. En verder helemaal niemand tot de volgende dag
6 maanden geleden
Reactie op juffie92
Ik vond dit heel irritant, ook het constante gevis van mensen naar de datum. Wij hebben het alleen de oppas verteld en de baas van mijn man ivm een belangrijke deadline op het werk.
Verder alleen aan mn schoonouders toen we onderweg waren, omdat we het oneerlijk tegenover hun vonden dat mijn ouders (oppas voor de oudste) het wel al wisten.
Lekker zelf bepalen, het gaat niemand iets aan. Als het spontaan zou komen zou ook niemand t weten.