10 Reacties
gisteren
Ja het is ieder voor zich. Ik heb het mn oudste kids jarenlang gegeven en inderdaad altijd biologische. Maar het suikergehalte blijft hetzelfde. Het enige verschil met andere zakjes is dat t niet bespoten is met gif.
Ze krijgen het nu al een lange tijd niet meer. Ik geef ze dus liever een stuk fruit. Dit werkt ook beter voor darmen. Eigen alles wat vloeibaar is met fruit is sowieso al slecht. En als je het wel graag wil geven, koop dan de variaties met groente erin. Uiteraard biologisch. Of zelf maken nog veel beter 😊
gisteren
Ik heb ze alleen in luiertas altijd voor als hij honger krijgt of gewoon even makkelijk voor onderweg.
Voor de rest alleen vers fruit hier!
20 uur geleden
Denk zelf dat het allemaal wel meevalt en het nog steeds beter is als koekjes bijv.. verschil met suikers en bio dat heeft niks met elkaar te maken alleen dat het minder bespoten is. Hier krijgt m’n zoontje het niet elke dag maar als we bijv de deur uit zijn is het makkelijk om mee te nemen als tussendoortje, plus ik kijk op de achterkant hoeveel suiker er in zit. Als je hem al in combinatie koopt met bijv granola of spelt erin dan zitten er een stuk minder suikers in. Ik heb ze van het merk organix die zijn biologisch en zitten minder suikers is als andere merken. Dus mijn mening af en toe kan geen kwaad, en als tussendoortjes geef ik zelf vaak een soepstengel, rozijntjes, dadel reepjes, granola reepjes, crackertjes dat soort dingen, stukjes komkommer at die eerst maar nu niet meer
20 uur geleden
Reactie op Anna1312xxx
Ik heb ze alleen in luiertas altijd voor als hij honger krijgt of gewoon ev ...
Zo inderdaad doe ik het ook!!
20 uur geleden
Er zit net zoveel suiker in als in het onbewerkte stuk fruit dat er in zo'n zakje zit. Enige verschil is dat dit niet gekauwd hoeft te worden waardoor het speeksel minder zijn werk kan doen om dit op te breken en er dus meer suikers "direct" het lichaam in gaan, om het even in Jip -en Janneke taal uit te leggen.
20 uur geleden
Reactie op Loutjeee
Ja bio is beter zonder pesticiden maar het blijft even suikerrijk. Er zit m ...
Dit is dus waarom mensen zo vaak fout geïnformeerd zijn over dingen... Als jij dezelfde hoeveelheid fruit vers eet als er in zo'n zakje zit, eet jij ook net zoveel suikers, is het dan ook meteen ongezond?
Er zit echt een wereld van verschil tussen geraffineerde suiker uit een blikje en fruitsuikers, alleen al in de manier waarop je lichaam dat afbreekt.
12 uur geleden
Bio of niet maakt hierin niet veel uit. Er zit suiker in fruit. Het punt is zodra je het pureert of perst dan heb je de snelle suikers alleen zonder de vezels en ook raak je er niet echt vol van als je juist een heel stuk fruit eet, dan moet je lichaam meer moeite doen om het te verteren. Ik geef weleens een knijpfruit met name als hij niks wil eten/drinken bij doorkomende tandjes. Tussendoor is een mix van fruit, een ei, een soepstengel, vega worst…