18 Reacties

vorig jaar

Nee wij doen dat niet. Dat hoeft echt niet
Ik doe ook koek in de fruit dan raken ze meer vol de maag 👌🏻

vorig jaar

Reactie op Burcin Güven 1996

Ik doe ook koek in de fruit dan raken ze meer vol de maag 👌🏻
Waarom geef je niet gewoon wat meer fruit dan? Oprechte vraag he.. want ik ben het zo van plan eigenlijk. Als ik het kan volhouden met Anja zo. .

vorig jaar

Ik ben dat niet van plan, in de crèche zit er al koek in, thuis ga ik zonder proberen of met havermout. Jouw schoonmoeder heeft zich daar niet mee te moeien...

vorig jaar

Hier zonder koek en gewoon grotere portie geven lukt perfect
Dat hij beter aan komt kilos 🤣 mijne zoon drink bijna geen melk meer verborgen reflux hep in gevoel dat het ook beter in maag ligt

vorig jaar

Zelfs K&G zegt dat het niet nodig is. 😂 ‘t is echt een bemoeial die schoonmoeder van jou. Zij heeft haar tijd gehad om haar kind(eren) op te voeden. Nu is het jouw beurt om Mirthe op te voeden.

vorig jaar

Ik gebruik ongesuikerde koekjesmeel, puur om de te lopende pap aan te dikke.

vorig jaar

Reactie op Thatiana

Ik gebruik ongesuikerde koekjesmeel, puur om de te lopende pap aan te dikke ...
Welke gebruik je hiervoor? Waar koop je dit?

vorig jaar

Reactie op Eline156

Welke gebruik je hiervoor? Waar koop je dit?
Ik heb die gehaald in de albert heijn. Ik gebruik deze

vorig jaar

Ik gebruik het niet, de kinderarts was er instant tegen 😂 maar mijn dochtertje lust wel veel minder graag fruitpap dan groentenpap dus als ze het echt niet graag blijft hebben zal ik toch eens overwegen om koekjesmeel eraan toe te voegen… Eerst nog even proberen zonder… 😃

vorig jaar

Wij doen het zonder. Vroedvrouw gaf tip om havermout zelf te mixen en dan heb je havermoutmeel om er eventueel aan toe te voegen om in te dikken.

vorig jaar

Wij voegen bij elke fruitpap 1 koek toe om deze dikker te maken. Onze dochter heeft last van reflux en als de fruitpap te lopend is komt deze gewoon terug.

vorig jaar

Ik doe er, op aanraden van K&G, sowieso koekjesmeel in. Ons zoontje zit al zo laag op de curve dus kan alle extra's gebruiken...

vorig jaar

Website K&G zegt dat het wel eens mag (koek of havermoutmeel...) ik de pap, maar dat het zeker niet hoeft en liever dat je het weinig doet dan veel. Ik doe het voorlopig niet (al komt de banaan er altijd wel weer een stuk uit, dus misschien wel een optie om eens te proberen 🙈 stoeme reflux). (PS: Zus is huisarts en ze zegt dat de dokters van k&g soms echt dwaze dingen zeggen, maar dat hun website wel echt vrij accuraat is, die mag je echt volgen) Volledige tekst van de website: "De reden om koek of meel aan fruit te voegen, is om in te dikken. Heel vloeibare fruitpap is moeilijker om af te happen voor een baby. Maar een indikkingsmiddel hoeft niet altijd, een vastere fruitpap heeft dit niet nodig, banaan en mango dikken bijvoorbeeld van nature in. Is indikking toch nodig? Gebruik dan best ongezoete kindermelen, -vlokken, of -granen. Gebruik niet dagelijks kinderkoek, want dit leidt tot de gewoonte om op het moment dat je overgaat naar stukjes fruit, ook nog een koek aan je kind te geven. Dat hoeft niet."

vorig jaar

Hier heeft de pediater aangeraden om het er wel in te doen aangezien ze niet genoeg bijkomt en zo sneller zou aankomen. Bij eerste dochter ook nooit gedaan omdat Kind en Gezin het afraadde. In de crèche doen ze dit wel standaard bij ons.

vorig jaar

Reactie op Sikka

Zelfs K&G zegt dat het niet nodig is. 😂 ‘t is echt een bemoeial die s ...
Klopt. Kind en gezin adviseert zelf om dat niet te doen en sporadisch een koekje toe te voegen als je dat zelf wilt!