13 Reacties

2 maanden geleden

Ik moet het ook proberen bij mijn zoontje echter dan 4 weken. Dit op advies van het cb. In het begin leken z’n klachten minder. Nu zie ik wisselend succes. Ene keer lijkt het wel te werken andere keer niet. Pepti Seneo word wel geadviseerd bij koemelkallergie

2 maanden geleden

Reactie op Renske Hogewoning

Ik moet het ook proberen bij mijn zoontje echter dan 4 weken. Dit op advies ...
Wat jammer dat het niet altijd goed werkt. Wat heeft CB hiervan gezegt? Wij moesten het eigenlijk ook 4 weken proberen, maar de kinderarts gaat op vakantie vandaar een weekje extra. Ik vind het zo zielig dat je van alles moet proberen. Ik vind het heel erg om te zien dat mijn zoontje zoveel pijn heeft! Mag ik vragen wat de klachten bij jouw zoontje waren?

2 maanden geleden

Herkenbare klachten, vergelijkbaar met onze oudste dochter. Na heeeel lang kwamen wij erachter dat het koemelkallergie was. Maar zij kreeg ook forlax voor haar ontlasting, nexium voor de reflux maar bleef klachten houden. Bij onze jongste dochter zagen we ook al vrij snel deze kenmerken en we zijn daarom op advies van de huisarts met 4 weken gestart met pepti. We gebruiken dit nu 2 weken. Met name voor de krampjes, ontlasting en eczeem heeft dit goed geholpen. Voor de (verborgen) reflux niet. Hiervoor zijn we nu gestart met nexium omdat ze er erg veel last van heeft. Succes, hopelijk werkt de pepti!

2 maanden geleden

Mijn zoon was erg onrustig na het flesje, overstrekte, had buikpijn en spuugde na elke voeding wel een keer. Nu spuugt hij een enkele keer en heeft zo nu en dan nog wel buikpijn. Wij vinden het vooral zielig dat we dit nu moeten proberen, als er idd sprake is van een koemelkallergie worden we verwezen naar de kinderarts en die gaat dit ook nog eens testen dmv placebo. Hij krijgt X aantal flessen zonder te weten wat er in zit er word dan gekeken hoe reageert hij. Na afloop word bekend wat er werkelijk in zat. En reageert hij echt of denken wij dat. Hij moet dus dubbel op. Het is geen speelpop. En tot er een verwijzing is moeten we de potten zelf betalen. Dat is nogal wat

2 maanden geleden

Reactie op kers10

Herkenbare klachten, vergelijkbaar met onze oudste dochter. Na heeeel lang ...
Oowh wat fijn dat de pepti tot nu toe goed zijn werk doet. Wel vervelend dat het voor de reflux niet werkt. Mag ik vragen welke klachten ze daar van heeft?

2 maanden geleden

Reactie op Renske Hogewoning

Mijn zoon was erg onrustig na het flesje, overstrekte, had buikpijn en spuu ...
Bij ons gaan ze dit inderdaad ook doen. Dit heet volgens mij de dubbel blinde test? Het ligt eraan hoe de komende 5 weken gaan. Dit vind ik ook heel zielig. Vooral als de pepti straks echt zijn werk doet en ze moeten toch weer koemelk drinken. Wij moeten de komende 5 weken ook zelf de voeding betalen tot er echt bewezen is dat er koemelkallergie is.

2 maanden geleden

Onze dochter krijgt sinds afgelopen dinsdag ook pepti. Ze had veel last van krampjes, verborgen reflux en onrustig drinken. Ook huilde ze veel na de voeding en kwam ze moeilijk in slaap. Ik heb wel het idee dat het helpt. Ze is een stuk rustiger en huilt niet meer zoveel. Ook slaapt ze veel sneller en beter. Ik heb ook het idee dat de voeding minder omhoog komt, maar ze krijgt hiervoor ook nexium. Ze heeft alleen wel last van boertjes, die krijgt ze moeilijk weg. En ze sloeg nog steeds met de armen tijdens het drinken. Ik heb er vanmiddag een grotere speen opgezet en toen ging dat ook beter. Je moet nieuwe voeding wel echt de tijd geven, het duurt even voordat ze gewend zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Janine93

Onze dochter krijgt sinds afgelopen dinsdag ook pepti. Ze had veel last van ...
Wat fijn dat de voeding helpt. Heel herkenbaar onze zoon slaapt overdag nauwelijks. Hij kan ook moeilijk opzich zelf zijn. Als even een wasje op wil hangen of de afwas ga doen dan blijft hij eigenlijk huilen. Echt super zielig. Wij gebruikte omneo en deze voeding is wat dikker, omdat er johannesbroodpitmeel doorheen zit en ik hoorde dat de pepti voeding weer dunner is. Vandaar dat wij ook johannesbroodpitmeel hebben gekocht om door de pepti heen te doen.

2 maanden geleden

Reactie op Joelledh13

Wat fijn dat de voeding helpt. Heel herkenbaar onze zoon slaapt overdag nau ...
Onze dochter kreeg ook omneo voor de verborgen reflux. Maar ik gebruik de pepti nu zonder johannesbroodpitmeel. Dit gaat eigenlijk heel goed!

2 maanden geleden

Pepti en nutramigen is hier niet voldoende. Zitten op de neocate

2 maanden geleden

Reactie op Janine93

Onze dochter kreeg ook omneo voor de verborgen reflux. Maar ik gebruik de p ...
Wat super fijn. Ik hoop dat het bij ons ook gaat helpen!

2 maanden geleden

Reactie op Lindaatjuuh

Pepti en nutramigen is hier niet voldoende. Zitten op de neocate
Wat waren de klachten als ik vragen mag?