11 Reacties
vorig jaar
Ik geef nu zelf kunstvoeding voor vermoedelijke koemelkallergie (pepti), maar mijn schoonzus heeft 1 jaar borstvoeding gegeven met aanpassingen voor koemelkallergie. (Koemelkallergie zit in mijn mans familie 😅)
Ze at geen zuivelproducten en lette op met soja (blijkbaar kunnen kinderen daar ook reageren.)
Zij zagen binnen een week al een verbetering, maar kan ook 2 weken duren, omdat je lichaam het eerst moet afbreken.
Mijn schoonzus lette op alle etiketten. En lactosevrij is niet koemelkvrij. Het is even een tijdsinvestering want je moet alle etiketten goed lezen, en goed kijken naar de verschillende benamingen van zuivel.
Er zijn genoeg plantaardige vervangingen die je kunt nemen ter vervanging van zuivel. Je zal even moeten kijken wat jij lekker vind.
Heel veel succes!
vorig jaar
Ik! Ik zit al vanaf week 38 op dieet en bij m’n andere kindje ook gedaan. Ze adviseren diëtiste en je hebt het boek blij koemelk vrij. Aanrader is dat! Het is vooral alle etiketten lezen. Het is pittig maar te doen! Is mijn ervaring. En echt alles lezen, alle etiketten. En na 48 uur is alles uit je melk volgens mij!
vorig jaar
Met zo’n 24-48 uur is de koemelk uit je borstvoeding.
Met zo’n 2-4 weken zou je verbetering moeten gaan zien bij je kindje.
Kwa kunstvoeding: pepti wordt vaak als eerste “geprobeerd” maar deze is hetzelfde als dat je borstvoeding geeft zonder koemelk-vrij dieet.
Succes! 💪🏻
vorig jaar
Reactie op Zomerbaby2
Ik! Ik zit al vanaf week 38 op dieet en bij m’n andere kindje ook gedaan. Z ...
Vanaf week 38 in de zwangerschap bedoel je? Wat maakt dat je toen al geen KM meer mocht?
Ik geef ook borstvoeding en ben sinds 2 weken gestopt met KM, in overleg met het CB. Naast het stoppen met KM werd mij ook geadviseerd om te stoppen met soja en geiten/schapenmelk. Het is inderdaad alle etiketten lezen en proberen zo puur mogelijk te eten. Als het CB niks doet kun je ook overleggen met je huisarts. En ik hou voor de zekerheid nu bij wat ik eet, omdat er meer allergieën in de familie zit (bijvoorbeeld ook noten)
vorig jaar
Ik volg deze website.
https://www.diakonessenhuis.nl/folders/koemelkvrij-dieet-borstvoeding
vorig jaar
Hier 3 dagen geleden begonnen met het dieet en in die tijd volledig gekolfd en pepti gegeven. De klachten waren op dag 2 nagenoeg verdwenen. Vandaag weer bv gegeven en geen reactie tot nu toe. In principe is het meeste tot 72 uur later uit je melk en dan zul je dus ook al wel wat verbetering zien. Pas na een aantal weken is het effect optimaal, want de schade die de allergie heeft aangericht moet ook hersteld worden. Het is een pittig dieet en vooral een kwestie van etiketten lezen, maar gelukkig zijn er tegenwoordig veel vegan alternatieven. Zoals al gezegd moet je ook soja en geiten-/schapenmelk mijden. Erg jammer, want de meeste plantaardige alternatieven zijn tegenwoordig van soja gemaakt
vorig jaar
Reactie op teti1908
Welke klachten of symptomen jou kindje hebt? Met mij is slijm in ontlasting ...
Hier helaas ook nog steeds om de paar dagen wat stipjes/sliertjes in de ontlasting. Nu dus weer geen koemelkvrij dieet meer op advies van het ziekenhuis. Af en toe ook flinke krampen, maar lijkt dus niet van het eten te komen.