32 Reacties
2 maanden geleden
Heel herkenbaar! Wij hebben 4 uur tussen de flesjes in zitten, en ik ben soms tussen 2 flesjes in alleen maar bezig met haar in slaap te krijgen. Het resulteert vaak in een slaapje van een half uur. Ik merk dat ik er ook gefrustreerd van raak want ik zie aan haar dat ze moe is. Je bent dus niet de enige!
2 maanden geleden
Hier ook een dochter met slaapjes van Max 45 minuten. Het lukt daarna ook niet om weer in slaap te komen. Helaas geen tips maar wel veel herkenning
2 maanden geleden
Slaapjes van 45 minuten zijn keurig en heel normaal op deze leeftijd! Het is een volledige slaapcyclus. Onze dochter deed dit ook en onze zoon nu ook weer. Als hij nog moe is help ik hem weer in slaap door te wiegen of lekker bij me te nemen. Bij onze dochter lukte het rond 6 maanden opeens om slaapjes te koppelen. Komt goed! Succes!
2 maanden geleden
Heel herkenbaar en vooral het gevoel over het in bed laten liggen...ik doe dat wel , omdat hij anders te overprikkeld raakt of gewoon te moe is en het niet redt tot een volgende fles of dutje. Voordeel hier is dat het een kletskous en geen huilerd is dus als ik hem laat liggen kletst hij soms een uur lang in bed, dan ga ik af en toe naar boven voor zn tutje en meestal valt hij dan weer in slaap voor een half uur of 3 kwartier. Gekke hier is dat sinds kort het ochtend dutje super gaat, 1 uur en 15 min. De rest van de dag drama...🙈
2 maanden geleden
Hier ook en het was bij mijn eerste kindje ook zo. Komt vanzelf wel goed. Als ze rustig is laat ik haar liggen en anders haal ik haar er uit. Ze is tussendoor lief en lacht, ze moet hooguit wat eerder slapen en wat kleinere flessen. Ik zou het lekker laten en vooral niet te geforceerd moeite doen!
2 maanden geleden
Toevallig zocht ik vanavond ook iets op over dit onderwerp en ik kwam dit tegen:
https://www.eindelijkslapen.nl/hazenslaapjes-baby-alles-over-korte-slaapjes/
Nu weet ik niet wie of wat er achter ‘eindelijk slapen’ zit, maar zij bevestigden wel wat ik zelf ook al dacht: als ze gewoon blij zijn na het wakker worden van een dutje van 30 minuten en ze slapen de nacht door, dan zijn die dutjes geen probleem en wordt het (waarschijnlijk) vanzelf beter.
2 maanden geleden
Reactie op av95
Tip: op instagram geeft @bureauvanslaap hier ook fijne uitleg over.
Yes, dit account vinden wij ook heel fijn! Heb hun wakkertijdengids en die houden wij als leidraad aan. Zij zeggen dat 45 min een prima dutje is en je daarna gewoon weer de normale wakkertijd aan kunt houden van 1.5 tot 2 uur. Onze man is ook bijna 5 maanden en we merken sinds kort dat hij wat langer wakker kan zijn (meer naar 2 uur wakker gaat tov 1.5 uur) en daarmee soms ook 1.5 uur slaapt. Al doet hij ook nog dutjes van 45 min of zelf 30 min. It is okay en wordt vanzelf beter ❤️.
2 maanden geleden
Reactie op chi_chi_96
Heel herkenbaar! Wij hebben 4 uur tussen de flesjes in zitten, en ik ben so ...
Ik herken dit ook zo! Echt moedeloos wordt je er van.. willen we dan al te graag ritme krijgen? Ik ben nu beetje die wakkertijde aan t aanhouden. Ook al is ze moe want ze doet korte dutjes en wil daarna niet meer slapen. Dus dan maar weer na 1,5-2 uur terug in bed
2 maanden geleden
Zo herkenbaar.. en zo lastig enige vorm van ritme te krijgen!! Soms denk ik ik laat het wel maar als ze dan er zo moe uit ziet en jengelig is denk ik van nou dan moet je slapen, maar dat is groot protest
één maand geleden
Is het ook niet gewoon de slaapregressie? Volgt vaak na of begint tijdens sprong 4 waardoor het lijkt dat sprong 4 maar niet eindigt.
één maand geleden
Hier is het sinds dat hij 3 weken oud is dus helaas geen slaapregressie maar gewoon #teamnosleep 😅 het wordt beter maar wanneer? De ochtend dutjes gaan wel steeds beter en daar koppelt hij slaapjes of wordt soms na een uur wakker ipv 30 of 45 minuten. Maar er zijn ook dagen dat ik blij ben als hij 3x 30 minuten slaapt... Wakkertijden maken me ook onzeker want hij redt 1,5 uur maar net en eind van de dag helemaal moeilijk (door de korte dutjes denk ik). Is dat bij jullie ook herkenbaar? Hij is trouwens 4,5 maand oud
één maand geleden
Reactie op Fromauntietomummy
Hier is het sinds dat hij 3 weken oud is dus helaas geen slaapregressie maa ...
Misschien wel een stomme vraag hoor, maar hoe weet je dat hij een wakkertijd van 1.5 uur heeft? Mijn meisje had met 4 maanden al een wakkertijd van richting de 1 uur en drie kwartier. Te korte wakkertijd kan ook korte dutjes geven namelijk. Ik denk benoem het gewoon even 😊. Kan natuurlijk best dat hij inderdaad op 1.5 uur zit. Mijn meisje is nu bijna 5 maanden en zit nu op bijna 2 uur. Ik kan haar prima een kwartier eerder op bed leggen, maar dan doet ze dus korte slaapjes!
één maand geleden
Wij hebben precies dezelfde ervaring hier. Wij gaan maar mee met het ritme met hem. Hazenslaapjes zijn geen uitzondering. Opgegeven moment zal dit wel op z'n retour gaan, en anders misschien wat onder de leden, consultatiebureau kan hier ook een helpende hand in zijn als je het even niet meer weet.
één maand geleden
Reactie op maanster
Hoe weet jij wat de Wakkertijd is?
Mij valt het vaak op als ik ga wandelen met de kinderwagen als ze echt rustig wordt. Als ze dan plotseling pas later in slaap valt, weet ik dat m’n wakkertijd niet meer up to date was 😅. Dit in combinatie met wel snel in slaap vallen in haar bedje, maar dan ook na ruim een half uurtje weer wakker. Toen ik de wakkertijd iets naar boven had afgesteld, sliep ze in ene een stuk langer. Don’t get me wrong, het is nog steeds een gepuzzel met slaapjes en voeding. En of ze dan 1 uur of 2 uur slaapt, geen idee.